“Heerlijke oase met goed eten”
Beoordeling van Restaurant Ouliya

Restaurant Ouliya
Geclassificeerd als nr. 3 van 276 Restaurants in Fes
1 oktober 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Dwalend in de stad kwamen we dit restaurant tegen. Een bordje wees de weg en dan stap je een deur in zonder te weten wat er achter zit... dat bleek een heerlijk rustpunt in de drukke medina.

We hebben lekker te eten gehad: de kefta en de groenten tajine. Meer dan genoeg voor ons tweeën voor de lunch en geserveerd door de kok, die ook een zorgzame hostess is. Genieten en zeker een aanrader!

Datum van bezoek: oktober 2018

19 mei 2018 beoordeeld

We starten met Harira (soep), deze was goed gekruid, gevuld met kikkererwten, daarna de 2e gang met diverse salades, 1 rauw met tomaat en komkommer de rest bereid met kruiden en olie, sperciebonen, tuinbonen, tomaat met courgette gestoofd, 2 soorten warme salade met linzen, en een gekookte tomaten/groeten salade daarbij brood. De volgende gang was voor mij een groententahine, voor J een met kofte. Ook goed op smaak. Als dessert gepureerde en gekoelde aardbeien met amandelcrunch. Een lekker maal, vriendelijk personeel, schitterende eetzaal en goed te bereiken vanaf place R'cif. Je kunt ook met Euro's betalen. Aanrader!

16 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Lastig te vinden, maar de inwoners van Fès willen je voor een fooitje graag naar de voordeur brengen.
Heerlijk gegeten, iets duurder dan ronduit, meer dan voldoende.
Leuke bediening. Zeer gastvrij. Na afloop bracht één van de jongens ons terug naar de Riad, erg aardig!

13 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

heel lekker gegeten in deze riad dat ook een restaurant heeft. prachtig ingericht in de andalousische-marokkaanse stijl. keuze tussen menu's en enkele lunch-snacks. elders aten we goedkoper maar nergens zo lekker. één zeer groot nadeel. het ligt helemaal aan de minder toeristische kant van de medina. tip: bel hen om te reserveren en laat je aan jouw hotel/riad ophalen EN terugbrengen. We hadden een zeer onaangename ervaring met enkele jongeren. gelukkig kwamen we een taxi tegen die ons redde. hij zei ons dat deze buurt zeer gevaarlijk was voor toeristen als wij. dat we gelukkig hadden dat hij er net kwam. place R'cif is vlakbij en vanaf daar hangen er wegwijzers.

6 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We kwamen toevallig terecht bij dit restaurant/hotel door een aantal locals op straat. Ze zijn erg gastvrij en de prijzen zijn vergeleken met andere zaken wat duurder, maar wel goed. Zeker een aanrader. Ze helpen je bij de weg vinden en we kregen een plattegrond mee toen we hier waren verdwaald.

Datum van bezoek: maart 2018

Reizigers die Restaurant Ouliya bekeken, bekeken ook

In Restaurant Ouliya geweest? Deel je ervaringen!