Beoordeeld op 5 mei 2019 via mobiele applicatie

Het hotel ligt aan de zee (je moet alleen de boulevard oversteken) en vanuit onze kamer hadden we zicht op de Atlantische Oceaan. De kamers aan de zwembadzijde hebben zeezicht, althans zeker op de tweede verdieping (niet op de begane grond). Het verwarmde zwembad is heerlijk. Er zijn altijd genoeg lifeguards bij het zwembad. Zowel aan de voorzijde van het hotel als aan de achterzijde van het hotel én op het privé strand is bewaking. Het eten is heerlijk. Iedere dag is er variatie qua bepaalde gerechten, maar er is altijd pasta, pizza, patat, couscous. Veel wordt vers bereid. Het animatieteam is niet opdringerig. Tijdens de meivakantie zetten ze op verzoek een kinderen voor kinderen liedje op (Pasapas) aan het einde van de minidisco, tot vreugde van de vele Nederlandse kinderen. Bezoekers zijn gemeleerd: Fransen, Belgen, Nederlanders, Polen, Russen. De kamers zijn ruim en schoon. In het restaurant zijn goede kinderstoelen voor kleine kinderen. Het kinderbad is klein en niet diep.
Het is heerlijk om over het strand naar Agadir te lopen. Dat is 5 a 6 kilometer, maar je merkt het amper. Terug gingen we op een kameel voor 50 dirham. De Braziliaanse dansers in het hotel zijn geweldig om naar te kijken en super lief voor de kinderen.
De enige nadelen van dit hotel zijn de slechte wifi, betalen voor de kluis op de kamer (3 Euro per dag), betalen voor een late checkout en de fotograaf die op momenten dat je het niet wilt (zoals tijdens het eten halen), foto's maakt. De nadelen wegen niet op tegen de voordelen van dit hotel. Het is echt een aanrader.

Datum van verblijf: mei 2019
Beoordeeld op 11 april 2019

Reeds verschillende jaren trouwe klant en nog steeds blijft Iberostar Founty Beach het beste hotel van Agadir onder de goede leiding van de algemene direkteur Mr. Brahim Akman
Lekkere keuken, dagelijks afwisselende thema buffetten met verse produkten, klaargemaakt door Chef Said en zijn team.
Bars onder leiding van Mohammed en Mostapha zijn perfekt qua bediening en vriendelijkheid.
Animatie team onder leiding van Wallid en Ali zijn top zonder opdringerig te zijn.
Kamers zijn zeer groot en goed onderhouden.
Zwembad team onder leiding van Wallid zijn optimaal en tuin zijn een streling voor het oog

Kamertip: kamers aan de tuinzijde
Beoordeeld op 27 maart 2019

Ligt 6 km van de haven,lekkere wandeling langs de boulevard, wel weinig winkels.
Gezellig hotel.
Waren me vrienden op vakantie,kregen 3 kamers aan het strand,
De zee hoorde je s,nachts ,wat heerlijk was met de balkon deur open

Beoordeeld op 24 maart 2019 via mobiele applicatie

Samen een weekje naar dit hotel geweest. Verzorgd resort, verwarmd zwembad en aan het strand (kleine boulevard even oversteken). Perfect weer in maart. Het hotel lag centraal, aardig personeel en leuk animatieteam (in het bijzonder: Zakaria). De animatie kan wel beter. Leuke shows, maar overdag minimaal aanwezig en zelfde activiteiten. Eten was van goede kwaliteit, maar wel vaak hetzelfde. Kamers waren erg goed! Balkon met volle avondzon. Heerlijk. Ik zou het hotel aanraden, als je kijkt naar de prijs/kwaliteit wat je er voor krijgt. Al met al top weekje! PS de tour naar Paradise Valley is echt een aanrader

Beoordeeld op 17 maart 2019 via mobiele applicatie

Na de gebruikelijke research en de gelezen recensies op naar Agadir.
Na een vriendelijk ontvangst (want dat is men zeker wel) naar onze kamer gebracht. Aangekomen op de kamer voelde het warm en klam aan. Airco deed het niet. Na een telefoontje kwam binnen 15 min een monteur die wat rommelde met draadjes en ons wees op de sensor bij de deur die vaak los komt. Uiteindelijk gefixt en monteur weer weg. 5 min later viel de airco weer uit. Naar receptie gelopen waar de monteur zich net afmeldde. Uitgelegd dat probleem niet was verholpen. We kregen een nieuwe kamer. Daar aangekomen functioneerde de airco meer als ven (geen koeling wel wind). We waren moe dus accepteerden het maar. Volgende dag zagen we een vochtplek op het plafond bij de airco. Melding gedaan en er zouden monteurs komen. Ook de deur naar buiten sloot niet.
Uiteindelijk kwam er een monteur die lekkage idd constateerde en deze trachtte te maken met kit bij de airco. Die nacht had er zich zoveel water opgehoopt dat rond 4:00 uur de stuclaag van het plafond naar beneden kwam zetten met een plens water. Vervolgens weer naar de receptie. Ze zouden het komen maken. Einde van de dag verflucht in de kamer en nieuw stuclaagje op plafond gekwakt. Zonder probleem te hebben verholpen, want water begon zich weer op te hopen. Inmiddels dag 4 en toch maar weer naar de receptie. Inmiddels contact met manager. Ons geduld was op. Hij bood weer andere kamer aan. Los van de schimmel in de badkamer was deze wel oké, airco redelijk. Uiteindelijk gevraagd om een compensatie. Hij bood een fles cava op de kamer (let wel we zijn all inclusive dus cava genoeg gedurende de dag). Toen ik dat aangaf en ook zei dat mijn vrouw geen alcohol dronk bood hij een fruitmand aan. Uiteindelijk gevraagd of een massage in de Spa niet een optie was. Na 5 dagen had hij voor twee personen een massage geregeld. Duurde even maar deed toen wel z’n best volgens mij.
Restaurant “de vreetschuur” (maar hé dat weet je bij dat soort resorts) was oké. Wel erg Spaans en weinig Marrokaans aan.
Hygiëne en onderhoud (hotel net gerenoveerd liet wel te wensen over). Kapotte vloer, overal plakkerig.
Zwembad oké. Animatie matig en rommelig. Reserveren van de tennisbaan op een A4tje waardoor fouten werden gemaakt en de baan dus ook bij ons dubbel geboekt was. Het kan zo simpel opgelost.
We hebben een leuke vakantie gehad hoor, leuke uitstapjes etc. Maar een aanrader... nee niet op basis van onze ervaring.
De lange boulevard is mooi aangelegd maar voor de restaurantjes moet je toch echt 30 min lopen richting centrum.
Moet wel zeggen personeel deed echt hun best, vriendelijk en hard werkend maar ze missen basistraining!!! Investering waard Iberostar!!!!

Datum van verblijf: juli 2018