Beoordeeld op 19 mei 2016 via mobiele applicatie

Een vrij oud hotel. De kamer is echter prima. Er is airco. Het water wordt niet of pas heel laat warm.
Het is erg rumoerig op de gang.
Voor de WiFi moet je betalen (5 CUC per uur).
Het ontbijt is wel goed. Er worden zelfs eieren voor je gebakken. Verder is er voor ieder wat wils.

Verbleef: mei 2016, reisde alleen
Beoordeeld op 11 juli 2015

in dit hotel verbleven we gelukkig maar een nacht. het was een hotel in sovjet-stijl gebouwd. In onze kamer hadden we airco, maar deze deed het niet. Toen een andere kamer toegewezen gekregen, meubilering en stoffering was nog uit de jaren 70 en dus heel gedateerd en niet meer van deze tijd.

• Verbleef: juni 2015, reisde met een partner
Beoordeeld op 31 juli 2014

Ondermaats hotel waarbij men zich kan afvragen of dit nog kan opgenomen worden in een reisprogramma voor westerse toeristen. Afgeleefde oubollige kamers met ontbrekende toiletbrillen en douchestangen, gammele airco.
Wegblijven tenzij je de Sovjet-sfeer van weleer wil opsnuiven als intro op een Cubareis.

• Verbleef: juli 2014, reisde met familie
Beoordeeld op 20 juli 2014

Voor het eerst naar Cuba, de verwachtingen qua comfort zijn niet hoog. Maar Hotel Pernik overtreft alles. Slechte ontvangst, een kamer waar je geen beoordeling aan wilt geven zo slecht en een zwembad te smerig om zelfs naast te zitten.
Oh ja, de kamer van onze kinderen had wel een balkondeur, alleen geen balkon (meer?), wel een gapend gat en dat op de tweede etage!! Gelukkig ben je moe van de lange vlucht en ga je de volgende ochtend weer snel verder

Kamertip: Overweeg een upgrade naar een ander hotel als het kan
  • Verbleef: augustus 2013, reisde met een partner
Beoordeeld op 3 september 2013

Na een lange vliegreis en nog een rondreis door de stad, kwamen we in hotel Pernik aan. Het was ons eerste hotel in Cuba, dus dan weet je nog niet wat de standaard in een bepaald land is. We kwamen in de loop van de middag aan en kregen een kamer vlak bij het zwembad waar een constante harde muziek te horen was, tot in onze kamer. Gelukkig stopte dit rond 19.00 uur. Het zwembad werd druk gebruikt door lokale bevolking, wij hebben wat op het ongezellige terras gezeten. De kamers waren zeer matig, de airco maakte zo'n oorverdovend geraas dat we die maar uitgezet hebben, waardoor de temperatuur weer rap opliep. Gelukkig waren we zo moe dat we toch nog geslapen hebben ondanks de warmte en de harde matrassen. Badkamer was zeer matig. Het restaurant was bijzonder sfeerloos en overvol en ook hier zeer matig eten.
Zou zeker naar een beter hotel opzoek gaan, mocht je naar Holguin gaan!

Kamertip: Vraag naar een kamer zo ver mogelijk bij het zwembad vandaan!
  • Verbleef: juli 2013, reisde met een partner