“Mooi Skagen!!”
Beoordeling van Grenen Skagen

Grenen Skagen
30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het noordelijkste puntje van Denemarken bezocht.
Wat een schitterend mooie plek waar vele touristen komen.
Helaas geen zeehonden mogen zien.
De auto werd bij de vuurtoren geparkeerd en we zijn langs de bunkers naar de zee toe gelopen.
Mooi strand wat zeker een bezoek waard is als men in Denemarken is.

9 oktober 2017 beoordeeld

Het samenkomen van de twee zeeën op de punt van Skagen is iets wat je gezien moet hebben als je in Jutland bent. Wij moesten er meer dan twee uur voor rijden maar dat was het waard! Zoiets zie je niet elke dag namelijk. Verder kan je mooi wandelen door de duinen en over het strand. Zorg wel dat je handdoeken meeneemt!

25 augustus 2017 beoordeeld

Apart natuurverschijnsel waarbij 2 zeeën tegen elkaar aan botsen, je moet er een stukje strand voor belopen maar dan is het wel indrukwekkend om te beleven. Mooi stuk strand en duin, vrij rustig buiten het seizoen.

22 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Als je in Noord Denemarken bent dan is dit echt wel een must see. Heel bijzonder om te zien hoe twee zeeën elkaar raken maar niet mengen. Prachtig strand ook, jammer dat je er niet mag zwemmen. Toch is het op het stand goed toeven. Je kunt heerlijk kijken naar alle dagjesmensen die massaal toestromen en op zee varen de meest imposante vracht- en cruiseschepen voorbij.
Vanaf de parkeerplaats kun je met een soort van treintje (trekker) naar het strand. Met twee volwassenen en twee kinderen kost dat 90 kronen. Ook kun je makkelijk zelf naar het strand en de scheiding der zeeën wandelen door de duinen en over het strand. Het is zo'n 1,5 km en zeer goed te doen. Overigens staan aan het strand ook veel bunkers uit WW II en is er een bijbehorende bunkermuseum.

Bekijk meer beoordelingen
17 augustus 2017 beoordeeld

Natuurlijk moet je hier heen als je dan toch 3 dagen in de buurt bent. Wat een machtig mooi gezicht. We hadden wel eerst opstart problemen met de parkeerautomaat. Onze Nederlandse Mastercard deed het niet. Gelukkig konden we geld wisselen. Maar eerst krijg je dus een strandwandeling ( 3 km?), maar wij hadden prachtig weer dus dat was geen enkel probleem. Bij het echt samenkomen van de 2 zeeen zie je een richel in het water, heel bijzonder. Het was ook redelijk druk in het water op die plaats maar er is zoveel ruimte dat dat niet hinderlijk was. Het is ook een breed strand. Er rijdt een een toeristentrein/kar vanaf de parkeerplaats naar het bewuste punt. De kosten daarvan weer ik niet. Wij hebben in elk geval echt genoten van een bijzonder stukje Denemarken.

Reizigers die Grenen Skagen bekeken, bekeken ook

Skagen, North Jutland
Skagen, North Jutland

In Grenen Skagen geweest? Deel je ervaringen!