Beoordeeld op 20 juli 2018 via mobiele applicatie

Het is wat je mag verwachten van een hotel in een oud gebouw in de binnenstad. De ligging is echter perfect. Je loopt om de hoek naar de leukste plekken en in onze kamer hadden we geen last van de geluiden van de straat. Goed geïsoleerd naar buiten maar gehorig binnen.

Datum van verblijf: juli 2018
Beoordeeld op 19 februari 2018

Net , mooi hotel dichtbij het oude centrum. Uitgebreid en verzorgd ontbijt . De kamers zijn heel netjes, recente inrichting. Hotel heeft een aangename , rustige sfeer.
Heel vriendelijk personeel, ze helpen je graag.

Kamertip: Vooraan is wat luidruchtig .
Datum van verblijf: februari 2018
Ieva S, Manager van Radi un Draugi, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 21 februari 2018

Dear adc196adc,

Thank you very much for your positive comment you left on TripAdvisor. It makes us happy to read your positive comments about hotel and our friendly staff.
I am looking forward to welcome you back in Riga and hotel "Radi un draugi" for your next stay.

Sincerely yours,
Ieva Smeile/ Sales Manager

Beoordeeld op 22 september 2017

opzoekingen vooraf duidden meermaals op het luidruchtig karakter van het stadscentrum : uitgangsbuurt, straatlawaai en de impact op je verblijf in een hotel. We kozen toch voor Radi un Draugi op basis van de ligging, de zeer goede ervaringen van klanten en de prijs. We vroegen en kregen een rustige kamer op het hoogste verdiep (6°). De kamer was voldoende groot en proper, mooie verzorgde badkamer, goed bed en weg van het straatlawaai. Er lagen oordopjes klaar maar we hadden ze niet nodig. Merk op : er is een ventilatiesysteem in de kamer en via die weg hoorden we de buren luid en duidelijk spreken ... maar 's nachts sliepen zij ook. Het personeel aan de receptie is zeer beleefd en behulpzaam (zij spreken ook allen Engels) : beetje toeristische info, taxi bellen, tips en weetjes,... aan het hotel is een restaurant verbonden waar het ontbijt wordt geserveerd (Niklavs - zie afzonderlijke beoordeling). Het ontbijt is "continentaal" maar een Letste toets is aanwezig, tevens gevarieerd en rijkelijk. Ook hier zeker voldoende personeel aanwezig, behulpzaam en zeer vriendelijk. Alles wordt tijdig bijgevuld, tafels worden vlot afgeruimd en de zaal blijft netjes, ondanks de vele bezoekers. We bezochten Riga van maandag t/m donderdag en het was er rustiger dan verwacht, misschien komen de luidruchtige bezoekers eerder op het einde van de week ? Radi un Draugi is zeker een aanrader voor een city-trip aan Riga.

Kamertip: hoogste kamers zijn rustig, goede lift aanwezig
Datum van verblijf: september 2017
Beoordeeld op 13 augustus 2017

Mooi hotel en ruime kamers met moderne badkamer. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Wij hadden problemen met de termostat van de douche die alleen erg heet water produceerde. Het probleem werd snel en vakkundig opgelost.
Koffie en thee faciliteiten op de kamer zijn een pluspunt.
Het ontbijt is een zeer uitgebreid continental breakfast en wordt doorlopend aangevuld. Het wordt geserveerd in Niklavs restaurant, een onderdeel van het hotel dat zowel binnendoor als van buitenaf bereikbaar is.
Niklas restaurant heeft ook een uitgebreide diner kaart, waar gasten 20% korting krijgen op de traditionele Letse gerechten. De keuken is zeer goed en het restaurant een aanrader.
Jammer dat het geluidsoverlast van het rock café aan de overkant groot is. Je moet de ramen dichthouden en de airco aan of gebruik maken van de oordopjes die het hotel op de nachtkastjes heeft gelegd.

Kamertip: Kamer aan de achterkant vragen om geluidsoverlast van het rock café te voorkomen
Datum van verblijf: augustus 2017
Beoordeeld op 24 mei 2017

Waren hier voor de tweede keer omdat het een goede locatie is ! De kamer is goed ingericht de bedden zijn prima en er is een nieuwe badkamer, minibar en een koffieset. Lift en aircon is aanwezig , achter het hotel kan je tegen betaling parkeren a 15 euro p.d.
s`nachts wel veel lawaai ondanks dubbel ramen toch oordoppen gebruiken ( die liggen op je nachtkastje ! )Ontbijt is overigens uitstekend

Datum van verblijf: mei 2017