“Absolute aanrader”
Beoordeling van 1221

Geclassificeerd als nr. 86 van 1.189 Restaurants in Riga
Keukens: Europees, Fusion, Lets
Geschikt voor: Lokale keuken, Speciale gelegenheden, Romantisch, Zakelijke bijeenkomsten
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Diner, Lunch, Reserveringen
14 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Gelokt door de talrijke positieve beoordelingen, probeerden wij in de late namiddag een afspraak te maken voor dezelfde avond, helaas zat het restaurant voor die avond volgeboekt, maar de chef kon ons alsnog een tafel reserveren indien we reeds om 18u wilden dineren. Voor ons wat dat geen probleem en we zullen het ons nooit beklagen. Super ontvangst en bediend in perfect Engels kregen we de uitgebreide menukaart overhandigd. Als voorgerecht koos mijn partner voor een assortiment gerookte vis en ikzelf voor een tartaar van tonijn en coquilles. Beide gerechten kwamen knap gepresenteerd snel op tafel en waren in 1 woord 'verrukkelijk' De hoofdschotel van mijn vriendin was een catfish met mango en look, een gewaagde combinatie die echter ongelooflijk paste. Mijn hoofdgerecht was een perfecte steak met artichoke, groene asperges en een smeuiige aardappelbereiding. Het dessert een warme cheese-cake en voor mij een magistraal ijsje van pompoenpitten. Ik kan over dit restaurant nog uren lyrisch doen, maar eigenlijk volstaat de titel van deze recentie al : "Een Absolute Aanrader" dus....

6 februari 2017 beoordeeld

Een klein, maar bijzonder restaurant! Ligt aan een rustig straatje, waar niet de mainstream van de toeristen te vinden is. Vriendelijke ontvangst. Een geweldige kaart met zowel Letse specialiteiten als Europese toppers. Vooraf een goulash soep met stukjes rendiervlees. Werkelijk voortreffelijk bereid! Het hoofdgerecht was in stijl: biefstuk van rendier. Wederom verrukkelijk! Een uitgebreide wijnkaart met goede wijnen uit Frankrijk en Italië. De bediening was attent, zonder hinderlijk aanwezig te zijn.
We hebben hier heerlijk gegeten in een top restaurant! Het is voor Letse begrippen een duur restaurant, maar naar Europese maatstaven valt het mee. De prijs-kwaliteitsverhouding is echter helemaal OK!

20 december 2016 beoordeeld

Vriendelijke ontvangst, heel mooi decor, en heel vlotte service, een echte aanrader voor wie Riga bezoekt.

9 augustus 2016 beoordeeld

Mijn vriendin en ik hebben hier prima gegeten; zij eend, ik zalm. De huiswijn was heel lekker. De bediening was heel vriendelijk . Wij zaten boven, want het terras zat vol.
Gezellige eetzaal , rustige sfeer, kortom niets op aan te merken. Naar Letse normen is het wel een duur restaurant, maar het was de moeite waard.

8 februari 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben heerlijk gegeten bij 1221. De prijs was behoorlijk hoog, maar de kwaliteit van het eten ook.

Vooraf kregen we een ruime amuse van bevervlees, daarna de zalm-scallop tartaar. En als hoofdgerecht de meerval.

De wijnen zijn goed, maar daar betaal je zeker voor. Al met al heerlijk gegeten.

Reizigers die 1221 bekeken, bekeken ook

In 1221 geweest? Deel je ervaringen!