“Een kasteel als fort tegen en in de rotswand, juweeltje”
Beoordeling van Kasteel van Predjama

Kasteel van Predjama
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 76,21*
Vanaf
Postojna Caves and Predjama Castle Tour from ...
Geclassificeerd als nr. 2 van 13 dingen om te doen in Postojna
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
31 mei 2018 beoordeeld

Als eerste bezoeker krijg ik om 09.00 uur een audiotour in het Nederlands gesproken. Luid genoeg om de goed verstaanbare tekst te horen. Per nummer word je door de ruimtes geleid. Waar vind je nig dat je zo alleen door een oud kasteel/burcht mag dwalen? Prachtig om te zien hoe er gebruik is gemaakt van de rotswand. Boven het kasteel wordt in de rots het water van het Karstgebergte opgevangen en door watergleuven door het kasteel geleid. Zo efficiënt hoe in de 15' eeuw en de eeuwen daarna gebruik is gemaakt van de rots en de materialen. Watervoorziening, toilet, lichtinval, voorraad voedsel en munitie, vluchtwegen, je krijgt er een goed beeld van. Het kasteel als fort want veiligheid stond voorop. Nummer 13, de toilet die buiten het fort was aangebouwd, kostte de eigenaar Erasmus het leven toen hij daar voor een toiletgang was. Een kogel verwoestte dat gedeelte. De folterkamer in de rots doet huiveren. Prachtig om hier zo alleen te mogen rondkijken. De audiotour geeft mij deze ochtend in een klein uur een goed beeld van hie het leven toen was. Prachtige vergezichten op de vallei vanaf de terrassen.
Helemaal naar boven naar de vluchtroute in de rots is goed te doen als je geen problemen met lopen hebt. De treden zijn steil, ongelijk en glibberig. Maar prachtig om te zien hoe hier de vluchtroute was.
Ik vind de prijs aan de hoge kant, €13,80 maar ga een bezoek toch aanraden. Ik vind het kasteel in de rots een juweeltje.
Doe goede schoenen aan en neem de tijd. Ik was er 50 minuten want mijn hondje zat buiten te wachten. Een uur minstens uittrekken. Zeker fantastisch om met kinderen te doen,

20 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Indrukwekkend kasteel in de rotsen. Met de gratis audioguide een leuke en interessante route door dit kasteel gelopen. Je kunt er zonder probleem met pin of creditcard betalen. Echte aanrader!

In het kasteel is geen toilet. Buiten bij het kleine parkeerterrein staan hele nette warme openbare toiletten (prettig als het buiten koud is)

9 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Een kasteel gebouwd - eeuwen geleden ! - in een grot tegen een bergwand,...je moet het zien om het te geloven ! Verwacht geen pracht en praal want dit stulpje werd gebouwd als een onneembare vesting. Met inventiviteit en logisch denkwerk ontstond dit bouwwerk in verschillende stadia. Een bezoek meer dan waard en tegelijkertijd een gezonde "workout''
Tip : combiticket met de grotten van Postonja levert een prijsvoordeel op.

3 oktober 2017 beoordeeld

Als je in de buurt van Postojna bent moet je dit toch zien als toerist. Mooie locatie met een fraai gebouw in / tegen de rotsen aan. Ik ben niet binnen geweest dus daar kan ik niet over beoordelen.

Bekijk meer beoordelingen
25 september 2017 beoordeeld

Fantastisch kasteel. Koop een combi ticket met de Postojna grotten, scheelt een paar euro. De gratis (!) audiotour is in vele talen te verkrijgen en heel interessant!

Must see!!

Reizigers die Kasteel van Predjama bekeken, bekeken ook

Postojna, Inner Carniola Region

Postojna, Inner Carniola Region

In Kasteel van Predjama geweest? Deel je ervaringen!