“Feestje op tafel”

Geschikt voor: Speciale gelegenheden
Dineropties: Diner, Na sluitingstijd, Reserveringen
Wijk: Vinohrady & Vršovice
30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vriendelijke ontvangst, dat is helaas niet altijd het geval in het voormalige oostblok. Verder een beperkte maar uitgelezen kaart die veel beloofd. En dan de presentatie van de gerechten. Hier werd veel zorg aan besteed. Elk gerecht was een feestje op tafel. Gelukkig was niet alleen de presentatie klasse, ook de smaakpupillen werden aangenaam gestreeld. Het was voor ons de laatste maaltijd van een reis van drieënhalve week door de Balkan en enkele andere voormalige oostbloklanden. Wij vonden het een culinair hoogtepunt van onze reis.
Kunnen deze zaak bij iedereen aanbevelen en komen er zelf graag terug.

19 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Heel lekkere keuken. Zeer verfijnd. Heel vriendelijk en behulpzaam personeel. Strak ingericht. Echt wel de betere keuken en eigenlijk niet duur.

9 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer geslaagd bezoek aan dit restaurant, dat zich gastronomisch positioneert maar dit doet met zeer schappelijke prijzen. Het interieur is modern en smaakvol ingericht. Ik genoot van een traditionele soep met dille, gevolgd door een bereiding van konijn. Beiden heel lekker. Jammer was dat er weinig sfeer in het restaurant was doordat er slechts twee, later drie, tafeltjes van 2 bezet waren (incl. het onze). Misschien is zondagavond hier geen zo’n populaire avond om uit eten te gaan ?

28 februari 2018 beoordeeld

Wie zijn buik vol heeft goulash, worst of aardappelsoep zal aangenaam verrast worden door de verfijnde gerechten van Blue Wagon. Vanwaar die naam komt, is trouwens een raadsel. Het interieur is helder en hedendaags, de bediening zeer vriendelijk en vakkundig en de gerechten zijn van een hoog niveau. Ook de wijnkaart mag er zijn, met enkele plaatselijke en Oostenrijkse verrassingen. Het leukste is de prijs want hoewel dit voor Praagse normen een duur restaurant is, kan je deze kwaliteit bij ons niet krijgen voor dezelfde prijs.

28 februari 2018 beoordeeld

Hier gegeten op de tweede dag in Praag. Vandaag wouden we iets anders dan het standaard concept. Via TripAdvisor dit restaurant gevonden. Van te voren voor de zekerheid gereserveerd, maar bij aankomst was het rustig. Slechts enkele tafeltjes waren bezet. Ook weleens fijn.

Maar wat hebben we genoten van het eten en de wijn.

Begonnen met de seasonal soup. Dit was een soort soepcréme. Heerlijk!

Het hoofdgerecht was eendenborst met aardappelkrokketjes. Ook jammie!

Afgesloten met koffie en de baked alaska. Dit had ik nog nooit gehad. Maar als ik het ergens weer op de kaart zie dan zal ik het zeker weer kiezen. Wat is dat lekker. Nadat de gastheer had gezien dat onze fles wijn op was kregen we nog een klein glaasje port. Goed voor de vertering zoals de Tsjechen altijd zeggen.

Allemaal wel wat duurder dat de gemiddelde restaurant, maar dat is ook meer dan terecht. Zeker een aanrader!

In Blue Wagon geweest? Deel je ervaringen!