“Effenaf, ....een mooi interieur.”

Spaanse Synagoge (Spanelska Synagoga)
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 41,18*
Vanaf
Kleinschalige historische Joodse wijkwandeling ...
Geclassificeerd als nr. 51 van 1.097 dingen om te doen in Praag
1 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We hadden een tourkaart gekocht in de Malselova Synagoge voor 500 Czk. p.p.
Daarnaast kon je ook de Pinkasova - en de Klausen Synagoge bezoeken evenals de Oud Joodse begraafplaats.
Maar het meeste indruk maakte toch de Spaanse Synagoge.
Het moorse interieur heeft voornamelijk groene en rode kleuren. Maar de goudkleur overheerst in het sierlijke stucwerk.
Talrijke historische documenten te bezichtigen.

Geen overdaad, eenvoudig, maar effenaf mooi.

jewishmuseminprague, Manažer van Spaanse Synagoge (Spanelska Synagoga), reageerde op deze beoordelingGereageerd 23 juli 2018

Thank you for your review and we´ll be pleased to see you again in the museum.

9 mei 2018 beoordeeld

Een erg mooie binnenkant om te bekijken. Een synagoge die er anders uitziet dan dan andere synagoges. Verder is er informatie te vinden over de oorlog, schrijvers etc. Ook interessant maar daar bieden de andere synagogen meer en op een betere manier informatie over. Dus met name de binnenkant is erg interessant.
Er wordt niet heel erg gelet op kleding, maar denk ik wel gewaardeerd als je rekening houdt met de plaats die je bezoekt en de kleding die je draagt.

jewishmuseminprague, Manažer van Spaanse Synagoge (Spanelska Synagoga), reageerde op deze beoordelingGereageerd 24 mei 2018

Thank you for your review and we´ll be pleased to see you again in the museum.

5 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wie de joodse wijk wil bezoeken mag ook de spaanse synagoge niet vergeten, er is een ticket dat alle bezienswaardigheden in deze wijk combineert

jewishmuseminprague, Manažer komunikace s hosty van Spaanse Synagoge (Spanelska Synagoga), reageerde op deze beoordelingGereageerd 6 april 2018

4 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ook hier krijg je veel informatie over de geschiedenis van de joodse gemeenschap in Praag. Daarnaast kun je de prachtige binnenkant van de synagoge goed bekijken.

Bekijk meer beoordelingen
2 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Erg mooie synagoge, prachtige schilderingen op de muren en het plafond. Je bent er snel doorheen, maar zeker een aanrader als je de joodse wijk bezoekt!

Reizigers die Spaanse Synagoge (Spanelska Synagoga) bekeken, bekeken ook

In Spaanse Synagoge (Spanelska Synagoga) geweest? Deel je ervaringen!