“Prachtige cathedraal”

Van tevoren boeken
Meer info
US$ 41,37*
Vanaf
Stadstour van een halve dag door Praag, inclusief ...
Geclassificeerd als nr. 1 van 1.023 dingen om te doen in Praag
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Prijs: Nee
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
31 mei 2018 beoordeeld

Erg onder de indruk van de glas en loodramen; prachtig hoe die zijn gemaakt vooral de ramenpartij van Mucha.

30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Toch al een aantal kerken en kathedralen mogen aanschouwen, maar het went nooit.
Een klein kwartier moesten we aanschuiven, daarna mochten we dit gotisch heiligdom betreden. Gestart met de bouw in 1344 en uiteindelijk in 1929 afgewerkt.
Hoogtepunten: de Wenceslaskapel met zijn graf, de zilveren graftombe
( gewicht bijna 2 ton ) van St.-Johannes van Nepomuk en geschilderde art-nouveauraam van Mucha.
Ook het plein met z'n talrijke banken voor de kathedraal nodigt uit om even een rustpauze in te lassen.

29 mei 2018 beoordeeld

De beklimming van de toren van de Vitus vergt enige inspannig, maar het loont de moeite! Ook de kathedraal binnenin laat niets aan de verbeelding over

28 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer de moeite waard. Heel erg onder de indruk! We hebben er ongemerkt een uur rondgelopen. Ga niet in de ochtend dan worden de toeristenbussen geloosd.

Bekijk meer beoordelingen
17 mei 2018 beoordeeld

De kathedraal ligt bij de burcht van Praag. Het is de moeite waard deze beide te bezoeken. Erg mooie gebouwen en inrichting.

In Sint-Vituskathedraal geweest? Deel je ervaringen!