“Echt een kijkje waard”

Choco-Story Parijs - het chocolademuseum
Geclassificeerd als nr. 313 van 1.021 dingen om te doen in Praag
Attractiegegevens
26 oktober 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit museum geef ik maximaal 40 min. Kijktijd. Inclusief het workshopje van 15 min.

Je kan chocolade proeven en de chocolatier legt uit hoe hij dingen maakt.

27 augustus 2016 beoordeeld

Leuke winkel met veel snoep en chocolade. We hebben het museum niet bezocht, maar we hebben een presentatie gezien van het maken van snoep. Heel erg leuk en leerzaam. En natuurlijk kan er geproeft worden!!

21 juli 2016 beoordeeld

Het museum wordt geadverteerd met onbeperkt chocola proeven. Bij binnenkomst kregen we 2 erg lekkere bonbons, maar hierna ging het bergafwaarts. Vlak na de ingang staan 6 dispensers met verschillende chocoladedruppels. Hier kan men zelf pakken, maar de camera houdt je in de gaten. Tassen zijn overigens niet toegestaan (je zal met 30 graden immers je tas met chocola vullen). Na deze dispensers houdt de zogenaamde onbeperkte chocola op. Halverwege het museum kwam er opeens een medewerker langs, iedereen moest mee voor de demonstratie bonbons maken. Deze was erg gehaast, en 5 minuten en 2 chocolaatjes later stonden we alweer in het museum. Het museum zelf is op zich wel aardig, maar niet veel meer dan een expositie waar je in een half uurtje doorheen bent. Voor het geld wat je kwijt bent (200czk met studentenkorting) is het een dure belevenis. Beter koop je voor dit geld chocola in het naastgelegen café van de fabriek (deze chocola is erg lekker!).

16 januari 2016 beoordeeld

Op de laatste dag van onze vakantie in Praag besloten wij naar Choco Story te gaan. Ik vond het echter een beetje tegenvallen. De kaartjes waren nog best wel prijzig voor een redelijk klein museum. Het is wel informatief en je kun gratis chocolade proeven (slechts in 5 of 6 soorten), maar het waren vooral oude verpakkingen en een stukje geschiedenis, wat waarschijnlijk ook wel op internet te vinden is.
Het zou een leuk uitstapje zijn op een regenachtige dag, maar ik zou het niet een must-see noemen voor tijdens je bezoek aan Praag.

Bekijk meer beoordelingen
24 oktober 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Onbeperkt chocolade proeven, maar denk niet dat je dan veel soorten kan proeven, dat IS t niet, er hangen 5 of 6 soorten pastilles, wel lekker hoor!! Leuke wikkels uit vele landen, oude Choco doosjes, workshop is niet al te duur, maar na een kwartier verwachten ze wel dat je al klaar bent... Veel leer je er niet van, maar leuk en lekker

Reizigers die Choco Story bekeken, bekeken ook

In Choco Story geweest? Deel je ervaringen!