“Erg kort en gehaast”

Choco-Story Parijs - het chocolademuseum
Geclassificeerd als nr. 313 van 1.023 dingen om te doen in Praag
Attractiegegevens
21 juli 2016 beoordeeld

Het museum wordt geadverteerd met onbeperkt chocola proeven. Bij binnenkomst kregen we 2 erg lekkere bonbons, maar hierna ging het bergafwaarts. Vlak na de ingang staan 6 dispensers met verschillende chocoladedruppels. Hier kan men zelf pakken, maar de camera houdt je in de gaten. Tassen zijn overigens niet toegestaan (je zal met 30 graden immers je tas met chocola vullen). Na deze dispensers houdt de zogenaamde onbeperkte chocola op. Halverwege het museum kwam er opeens een medewerker langs, iedereen moest mee voor de demonstratie bonbons maken. Deze was erg gehaast, en 5 minuten en 2 chocolaatjes later stonden we alweer in het museum. Het museum zelf is op zich wel aardig, maar niet veel meer dan een expositie waar je in een half uurtje doorheen bent. Voor het geld wat je kwijt bent (200czk met studentenkorting) is het een dure belevenis. Beter koop je voor dit geld chocola in het naastgelegen café van de fabriek (deze chocola is erg lekker!).

16 januari 2016 beoordeeld

Op de laatste dag van onze vakantie in Praag besloten wij naar Choco Story te gaan. Ik vond het echter een beetje tegenvallen. De kaartjes waren nog best wel prijzig voor een redelijk klein museum. Het is wel informatief en je kun gratis chocolade proeven (slechts in 5 of 6 soorten), maar het waren vooral oude verpakkingen en een stukje geschiedenis, wat waarschijnlijk ook wel op internet te vinden is.
Het zou een leuk uitstapje zijn op een regenachtige dag, maar ik zou het niet een must-see noemen voor tijdens je bezoek aan Praag.

24 oktober 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Onbeperkt chocolade proeven, maar denk niet dat je dan veel soorten kan proeven, dat IS t niet, er hangen 5 of 6 soorten pastilles, wel lekker hoor!! Leuke wikkels uit vele landen, oude Choco doosjes, workshop is niet al te duur, maar na een kwartier verwachten ze wel dat je al klaar bent... Veel leer je er niet van, maar leuk en lekker

7 augustus 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Leuk (kort) uitstapje in Praag. Museum is klein, maar wel informatief. Je mag onbeperkt chocolade proeven en kijken hoe chocolade 'live' gemaakt wordt.
Leuk om te doen, maar niet per se een 'must' voor Praag.

Bekijk meer beoordelingen
14 maart 2015 beoordeeld

leuk om te doen. Je leert hoe chocolade gemaakt word en waar de chocolade van oorsprong van dan komt. leuk weet je is dat de cacaobonen eerst naar Nederland komen daar worden bewerkt en dan pas naar Belgie gaan waar ze er de Belgische bonbons van maken.

Reizigers die Choco Story bekeken, bekeken ook

In Choco Story geweest? Deel je ervaringen!