Beoordeeld op 1 augustus 2021

We wilden veertien dagen logeren in de B & B en deze was volzet in juli. De eigenaars boden als alternatief aan om dan in één van hun pas afgewerkte gîtes te logeren. We vroegen foto’s om toch na te gaan of alles in orde was alvorens we zouden afreizen. Daar gingen ze na herhaalde vragen niet op in omdat “ de gordijnen nog niet hingen “. Deze hingen er als wij er waren ook nog niet …Dus we kregen geen foto’s en we moesten het verblijf op voorhand volledig betalen. Mijn echtgenote vond dit vreemd en twijfelde om te boeken. Ik zei haar om dit toch te doen want deze mensen hadden in 2018 “Met vier in bed” gewonnen en zouden hun reputatie toch niet op het spel zetten. Dat bleek anders uit te draaien. Op de dag van EK voetbalfinale kwamen we aan en we kregen van de eigenaar een rondleiding op het domein. Toen pas bleek dat we niets met de B&B te maken zouden hebben. Om te beginnen liggen de gîtes fysiek in een naastliggend gebouw van het gebouw van de B&B. En verder betekende dit ook geen ontbijt, geen table d’hôtes , een ander en onafgewerkt zwembad , geen bar, geen zonneterras enz. Kortom een heel ander plaatje dan dat wij voor ogen hadden. Dit was ook hetgene wat we vooraf niet konden nagaan vermits we geen foto’s kregen en op hun website ook niets was te vinden over de gîtes. De gîte, het appartementje, was in zeven haasten afgewerkt. Geen gordijnen, geen televisie, een onbruikbaar WIFI-signaal, alle elektrische aansluitingen van de apparaten en de verlichting met verbindingsklemmen gemaakt tot de elektrische boiler in de badkamer toe. Het zwembad niet afgewerkt, slechts een open plek in een nabijgelegen bos, met nauwelijks zon, waarnaar ze een pad van vertrappeld gras hadden aangelegd. Het badhuisje was een houten kot dat op invallen stond. Ons terras bestond uit een tuintafel die tegen de gevel van de gîte stond, met zicht op hun camionette en de achterkant van de B&B. Onze elektrische fietsen moesten we er ook nog bijzetten want zoals wel beloofd, was er daar ook geen extra plaats voor voorzien. Een oplaadpunt zou de eigenaar met een verlengkabel nog regelen. Niet dus ! We legden deze opmerkingen voor aan de eigenaars en zeiden dat we ons verblijf wilden afsluiten want we hadden iets gekregen wat we niet wilden en waar we ook niet voor hadden betaald. We vroegen de helft van het bedrag dat we hadden betaald voor de tweede week terug als compensatie. Dat leek ons een eerlijk voorstel gezien de zaken toch duidelijk waren en ze dit ook niet ontkenden. De eigenaar wou hier niet op in gaan en hij zei dat we maar op de blaren moesten zitten want wij hadden tenslotte toch geboekt en kregen te horen dat we langs de achterdeur het gebouw mochten verlaten ! Ik kon mijn oren niet geloven ! We zijn vertrokken (langs de voordeur) om nooit meer terug te keren…
We zijn bedrogen en menen dat ze er bewust hebben voor gekozen om de gîtes dit seizoen kost wat kost te verhuren ook al wisten ze dat ze nog niet in orde waren.

Datum van verblijf: juli 2021
Filip Daelman, Propriétaire van Clos Des Troubadours, reageerde op deze beoordelingGereageerd 4 weken geleden

Hilde en Emiel
Het is duidelijk dat jullie het begrip "GITES" ,ondanks de zeer vele Mails , niet hebben begrepen . Deze Gîtes staan los van de B&B
net als een Appartementje . Vele gezinnen met kinderen kunnen deze formule waarderen .
De Gîtes zijn wel degelijk afgewerkt met alle nodige comfort .
De terugbetaling was niet mogelijk aangezien we die week niet meer konden verhuren ,en we deze Gîte ervoor verschillende keren hebben moeten refuseren .
Ondertussen hebben er al een tiental gezinnen een mooi verlof beleefd.
Het is duidelijk dat jullie ons schade willen berokkenen . Als dit zich verder zet ,zullen we met de gepaste maatregelen hierop reageren .

Beoordeeld op 3 juli 2021

Alleen maar positieve commentaren voor deze zalige chambres d'hôtes gelegen te Pennautier - net naast Carcassonne. We verbleven hier enkele dagen in de kamer Brassens. Mooie kamer - alles voorzien met oog voor detail. Zelfs een zachte warme kamerjas die ik goed kon gebruiken :)
Mooi zwembad en een uitgerust poolhouse/bar. Zeer praktisch dat in de bar drank voorzien is en ook een kleine frigo. We hebben ook één avond kunnen genieten van de table d'hôtes en van de kookkunsten van Denise en Filip- dit was zeer lekker en zeer gezellig. Zij stellen hun gasten ook erg op hun gemak en zijn geboren 'gastheren' (en vrouw). Ook niet te vergeten het uitgebreide en lekkere ontbijt. Een adresje dat we aan iedereen kunnen aanraden.

Datum van verblijf: juni 2021
Beoordeeld op 16 augustus 2019 via mobiele applicatie

Hartelijk ontvangst, lekker eten, originele uitstapjes en enorme gastvrijheid!

Zeker een aanrader en ideale uitvalsbasis om Carcassonne te bezoeken!!! Ook Chateau Pennautier, hun wijnhuis en restaurant zijn zeker een bezoek waard.

Datum van verblijf: augustus 2019
Beoordeeld op 13 augustus 2019

dit is een zeer goede en prachtige b&b , zeer netjes ,Filip en Denise zijn heel vriendelijke mensen. Het ontbijt is lekker en gevarieerd. het avondeten was super proficiat Filip en Denise. Spijtig dat we dit maar éénmaal konden meemaken in onze periode. jullie zijn super , doe zo verder. Geert en Ingrid

Datum van verblijf: juli 2019
Beoordeeld op 22 juli 2019

Mooie kamers, tof zwembad met een formidabele bar. Alles kraak net!
De ontvangst is zo gastvrij! Denise en Filip zijn toppers in hun vak!!
Filip zorgt voor animatie, informatie en de wijn!!!
Denise is een sterren kok!
Wij hebben het zelfs gedaan gekregen dat ze 2 x op 3 dagen een menu op tafel heeft getoverd!!
Dank Filip en Denise.
Een onvergetelijk en tof, mooi verblijf!

Maar als ik dan toch iets van kritiek mag geven, de kamers zijn iets te klein om onze wijn te stockeren! lol!!!!!

Datum van verblijf: juli 2019