Google
vanaf US$ 127,12
vanaf US$ 59,17
vanaf US$ 468,40
Beoordeeld op 3 maart 2020

De locatie is uniek. In de oude stad -weg van de brug- is het best rustig. Ook de infoborden over de restauratie van de muren was interessant.

Datum van activiteit: februari 2020
Beoordeeld op 14 februari 2020

Ronda is vooral bekend vanwege zijn prachtige bruggen en fantastisch uitzicht over de kloof en het dal. Een heerlijke wandeling is via de oudste brug het oude centrum in .Vergeet dan vooral niet een bezoekje te brengen( mits in goede conditie) aan de water mijn.Na een flinke afdaling in een rotsgang bereik je het riviertje in de kloof, dan weer 200 grote treden terug en en uitrusten ter plekke op een mooi terras . Van te voren even inlezen maakt het nog aantrekkelijker . Vervolgens weer omhoog door een oude poort naar de oude stad en naar beneden en weer naar boven.Wij zjn er drie dagen geweest waarvan we een dag een prachtige auto toer rond Ronda gemaakt hebben, Dat is meer dan voldoende. Aanrader is in de buurt van het station te logeren ivm parkeren auto! Alles is beloopbaar

Datum van activiteit: februari 2020
Beoordeeld op 21 januari 2020

Op doorreis hebben wij het dorp Ronda bezocht een leuk historisch plaatsje met leuke tapas barretjes een mooie gerestaureerde arena waar vroeger de stierengevechten plaats vonden, er is een klein museum in de arena mooie tunieken van de toreadors en dan natuurlijk de brug over de diepe kloof!!
Wij hebben genoten van een heerlijke wandeling door het drukke toeristische centrum en over de brug! Als je vanuit het dorp de brug oversteekt dan is er een pad naar beneden waar je een prachtig zicht heb op de brug en de kloof! Als je slecht te been bent is dit geen aanrader! Ronda is het bezoeken waard !!

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 29 december 2019 via mobiele applicatie

Als je hier met een bustocht naar toegaat boek dan alleen de bus en verken de plaats op eigen gelegenheid. Dit hebben wij bij ons 2e bezoek aan deze plaats ook gedaan. Anders loop je achter een gids aan die alles in 3 talen uitlegt. Ook kun je dan zelf een terras uitzoeken om wat te drinken of om een tapas te eten. De reis door de bergen naar Ronda toe is al de moeite waard.

Datum van activiteit: december 2019
Beoordeeld op 18 november 2019

Ronda is geen klein dorpje in de bergen. Historisch centrum en moderne accomodaties buiten het centrum. Het centrum is wel het mooiste om te bezoeken, en als je tijd genoeg hebt kan je hier heel mooie wandelingen doen, gaande van het centrum naar de vallei en terug. Prachtig uitzicht op de vallei.

Datum van activiteit: november 2019