“Leuk en gevarieerd uitje !”
Beoordeling van De Orchideeen Hoeve

De Orchideeen Hoeve
Geclassificeerd als nr. 1 van 2 dingen om te doen in Luttelgeest
Attractiegegevens
1 juni 2018 beoordeeld

Niet alleen orchideeen maar ook een tropische tuin, grote zaal met kleurrijke hanging baskets, ruimte met rondvliegende Lori's, vlindertuin, veel authentieke landbouwwerktuigen en een leuk restaurant. Altijd goed voor een leuk dagje uit voor jong & oud en natuurlijk veel vriendelijk geprijsde orchideeen om mee te nemen voor thuis.

Datum van activiteit: april 2018

27 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooi ingerichte tuinen met vijvers vol met schildpadden en karpers. Een lori en speciale vlinder verblijf. Heel leuk om eens te bezoeken.

19 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vandaag na een jaar of vijf weer eens met mijn vrouw en dochter naar de Orchideenhoeve geweest met onze oude moeders.
Niet omdat we dat zelf zo leuk vinden maar om onze moeders te vermaken. Het bleek een deceptie.
€14,- entree voor veel vergane glorie. Je ziet aan alles dat het hier vooral gaat om geld verdienen i.p.v. mensen vermaken. Te weinig personeel bij het restaurant, nauwelijks vernieuwing, overal dierenvoer apparaten waar je voor €0,50 een schamel bakje voer kan kopen om HUN dieren te voeren. Een zogenaamde makirijk in een stuk nieuwbouw, jawel dat dan weer wel, maar wat werkelijk niets voorstelt met 2,5 maki in een nachtverblijf. Een paar flamingo's met veel te weinig ruimte, een paar schuwe en bange??? Alpacas en een paar eenden.
Sorry, ik ben hier niet erg aardig maar even €70,- voor een uurtje vermaak dat de plank ook nog eens mis slaat is ook niet aardig.

Datum van activiteit: mei 2018
Orchideeenhoeve, Public Relations Manager van De Orchideeen Hoeve, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 22 mei 2018

Geachte heer Dik B,

Hartelijk dank voor het delen van uw bezoekerservaring. Dit waarderen wij zeer! Wat ontzettend jammer om te lezen dat uw bezoek een teleurstelling was.

Normaal gesproken besteedt een bezoeker twee tot drie uur in de tuinen om alles te kunnen zien en beleven. Om ervoor te zorgen dat elk bezoek aan de Orchideeën Hoeve een unieke beleving is, is de Orchideeën Hoeve juist bezig met vernieuwing en ontwikkeling. Zo hebben wij in de afgelopen vijf jaar onder andere de Lorituin, de Citruslaan, een nieuwe speeltuin, de ‘Zwevende’ Bloementuin en het Jungletheater geopend. Daarnaast huisvest de Orchideeën Hoeve, dankzij de dierentuinvergunning (2014), inmiddels allerlei diersoorten zoals de aapjes en de roodstaartmeervallen in het Amazone Regenwoud.

Naar onze mening geeft het voeren van de dieren een extra beleving. Vooral onze jongste bezoekers vinden het erg leuk om de vissen en de schildpadden voeren en het voeren van de Lori’s zorgt voor vertier voor het hele gezin. Dat het voeren van de dieren niet bij de entreeprijs is inbegrepen, is een bewuste keuze. Hierdoor hebben wij controle op hoeveel voer er wordt uitgegeven en voorkomen we dat onze dieren op drukke dagen worden overvoerd.

Nieuw dit jaar is het Makirijk (april 2018 geopend). Wij kunnen ons voorstellen dat deze buitenwereld nog niet voldoet aan uw verwachtingen. Onze flamingo’s hebben altijd geleefd bij een particulier, waardoor ze niet gewend zijn aan bezoekers. Om de flamingo’s tegen zichzelf te beschermen en ze rustig te kunnen laten wennen aan hun omgeving en aan de bezoekers hebben wij de leefruimte van de flamingo’s tijdelijk afgezet met gaas. Zodra de flamingo’s meer op hun gemak zijn zal het gaas worden verwijderd en mogen ze rondscharrelen in het Makirijk.

In het Makirijk leven tevens zeventien ringstaartmaki’s. Zij hebben een slechte start gehad in Spanje en wij hopen ze in samenwerking met Stichting AAP in het Makirijk een goede toekomst te geven. Op twee grote apeneilanden en in de ruime binnenverblijven hebben de maki’s alle ruimte gekregen. Ze hebben zelf de keuze of ze binnen of buiten willen zijn. De eerste aapjes zijn al buiten gespot. Wij hopen in de toekomst dat alle aapjes overdag op de eilanden gaan vertoeven, maar deze stap is momenteel nog te eng voor ze.

Wij begrijpen dat wij uw teleurstelling niet weg kunnen nemen, maar wij wilden toch graag reageren op uw bericht.

Femke Kroese
De Orchideeën Hoeve

1 mei 2018 beoordeeld

Met kleinkinderen naar de nieuwe attracties, Makaken, flamingo's en alpaca's geweest. Het was ondanks het slechte weer geweldig! Je kunt echt droog alles buiten bekijken en het is leerzaam. Echt een aanrader.

Bekijk meer beoordelingen
3 april 2018 beoordeeld

Hele mooie tuinen in de sferen van een jungle, heel leuk voor kinder, leuke weggetjes met vlonders, bruggetje, stenen. Met kinderwagen of roelstoel is het ook goed te bezoeken. Het restaurantgedeelte is prachtig aangekleed met duizenden bloemen, fantastisch!

Datum van activiteit: april 2018

Reizigers die De Orchideeen Hoeve bekeken, bekeken ook

In De Orchideeen Hoeve geweest? Deel je ervaringen!