24 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

We zaten in gebouw 28 wat pas gerenoveerd was en dit is erg mooi. Super hotel met erg lekker eten, zowel in de restaurants als buffet. Strand is prachtig en fijn dat ook de watersport all in was. Rif voor de deur is geweldig. Zeer goed verzorgd en voor ons was het een hele fijne vakantie.

Verbleef: augustus 2016, reisde met familie
Customer Servic... B, Social Media Coordinator van Grand Bahia Principe El Portillo, reageerde op deze beoordelingGereageerd 2 september 2016

Lieber Gast,
zuerst möchten wir uns für Ihren freundlichen Kommentar bedanken. Wir schätzen sehr, dass Sie sich Zeit genommen haben, um uns Ihre Meinung über Ihren Aufenthalt zu berichten.
Die Beobachtungen die wir von unseren Gästen erhalten, sind sehr wichtig für uns, damit wir unseren Qualitätsstandard und unseren Service im Grand Bahía Principe El Portillo beibehalten und steigern können.
Es verbleibt mit den besten Wünschen das gesamte Team vom Grand Bahía Príncipe El Portillo.
Bahia Principe Hotels & Resorts, All-inclusive Hotels in Samaná
Sonnige Grüße
Genießen Sie mit Ihrem Partner/Ihrer Partnerin den All-inclusive-Service von Bahia Principe Hotels & Resorts

2 augustus 2016 beoordeeld

Het hotel is zeer proper met goed verzorgde tuinen, kamers net en groot, eten in buffetrestaurant boven verwachting, drankjes lekker - cocktails vers gemixt, net strand en (weliswaar te klein) zwembad. Meeste van de medewerkers zijn zeer vriendelijk en behulpzaam.
Bij het inchecken was de geboekte golden club niet voorzien, helaas ging de check in medewerker zwaar in de discutie maar ik had mijn reservatiebon van de touroperator bij en uiteindelijk draaide ze bij. Hierdoor was niet alles voorzien op de kamer maar dat hebben ze wel dadelijk in orde gebracht. Aan de kamer gekomen werkten de inkomkaarten niet, de bell boy heeft dat dan in orde gebracht. Raar ook is dat je de kluis dadelijk cash moet betalen en het is onmogelijk dit te voldoen bij het uitchecken (zoals in eender welk ander hotel).
We hadden een uitstap geboekt en moesten om 7h klaarstaan aan de receptie voor de pick-up. Daarom vroeg ik de avond ervoor naar de ontbijtmogelijkheden; tot 6h snacks en vanaf 7h ontbijt... vroeg ontbijt bestaat niet en ontbijtbox ook al niet. Maar de receptiemedewerker merkte onze golden club bandje op en stelde voor om room service te bellen, +/- 45 min op voorhand. De volgende ochtend belde ik om 6h de receptie maar daar vielen ze uit de lucht, niet mogelijk op dit uur en geen oplossing na aandringen. Ik merkte op dat hij een oplossing moest zoeken en dat ik kwam na douchen. Aan de receptie gekomen wist de brave man me te vertellen dat ik maar om 5h moest komen, dat de snackbar dan nog open was. Ik vertelde hem dat ik met een kind van 5 op dat uur slaap en je een kind toch niet op tour kunt sturen zonder eten. Als er nu iemand 2 croissants en een fruitsapje /persoon in een zakje had gestopt was ik al blij geweest en kost niets aan het hotel, meer zelfs ik maakte een hele dag geen gebruik van de all in. Na een hoogoplopende discutie kwam de nachtmanager tevoorschijn en deze was vol begrip, troonde ons mee naar het restaurant aan het strand en na een gesprekje met de restaurant manager mochten we daar een kwartier eerder eten, het leven kan eenvoudig zijn...
Twee keer zijn we gaan vragen aan de receptie naar de paraplu die normaal op de kamer zou moeten zijn, telkens gingen ze één laten bezorgen, de derde maal hebben we dan aan de receptie een half defecte meegekregen (denk dat die klaar lag om weg te gooien.
Eten in het Italiaans restaurant; de ontvangst was zeer onvriendelijk en ze keken maar zuur naar de natte paraplu die we overhandigden. De kennis van het Engels was erbarmelijk en leide tot heel wat verwarringen, onze zoon zijn pasta als hoofdgerecht kwam voor de pizza welke als voorgerecht gekozen was (en zo ook op de kaart staat). De escaloppe van kalkoen (hier bij een Italiaans restaurant is escaloppe van varkensvlees) was zo gezouten dat we het niet opgegeten hebben. Het is niet omdat je eens een film met Sophia Loren gezien hebt dat je Italiaanse gerechten op tafel kunt brengen. Hier zou een Italiaanse chef eens mogen komen bijsturen. De andere a la carte restaurants hebben we geannuleerd om te gaan eten in het buffetrestaurant waar iedereen super vriendelijk was en het eten echt zeer lekker.
De voorlaatste dag trachte ik de strandhanddoeken om te ruilen voor kaartjes maar... geen kaartjes... de medewerker stelde voor om ze om te ruilen waarop ik repliceerde dat ik daar geen behoefte aan had omdat ik de dag erna uit checkte en de extra balast van de kamer naar de receptie kon missen en vroeg hem om ofwel een ontvangstbewijs te schrijven of te bellen voor kaartjes te laten brengen. We moesten maar naar de receptie gaan... daar was de receptionist niet blij mee (een andere gast net voor mij stond daar voor hetzelfde...) domme discutie over wie wat moet doen maar toen ik melde dat ik zijn naam ging vermelden in een mail naar het management kwamen de kaartjes snel.
Dit zijn zaken die voor een hotel van dergelijke stand echt niet kunnen en het verschil maken tussen één der vele hotels of een top hotel. Nooit hebben we een snelle oplossing gezien, nog minder excuses mogen ontvangen. Spijtig.

Toch ook een woord van dank aan Georgina van guest services welke zeer vriendelijk en behulpzaam was met onze vragen en ons ook uit de nood geholpen heeft met het uitlenen van haar schaar en plakband.

@ the general manager :
08102 - 24>31 /07
it is not necessary here and now to offer your apologies and to report that you are going to discuss with your staff. The apology should have been presented on the spot. Instead, you can better use your time to bring some of your staff some basic courtesy. Fortunately we have had very positive experiences in the Gran Bahia Jamaica so we do not get the wrong impression of the Bahia hotel group.

• Verbleef: juli 2016, reisde met familie
Customer Servic... B, Social Media Coordinator van Grand Bahia Principe El Portillo, reageerde op deze beoordelingGereageerd 4 augustus 2016

Lieber Gast,
viele Grüße vom gesamten Team des Grand Bahia Principe El Portillo und ganz besonders von unserer Customer Service Abteilung.
Wir möchten uns für Ihren Kommentar zu Ihrem Aufenthalt in unserem Hause bedanken. Ihre Kommentare sind uns sehr wichtig, somit können wir unseren Gästen die Möglichkeit geben uns zu beurteilen und die Leistungen zu bewerten, sowie sicherzustellen, dass Sie den Service, den Sie von uns erwartet haben auch erhielten.
Wir möchten uns vielmals bei Ihnen entschuldigen, falls Sie diese Leistung nicht erhalten haben sollten. Ihr Kommentar wurde bereits an den General Manager unseres Resorts weitergeleitet, damit die richtigen Maßnahmen eingeleitet werden können, um diese Situationen in Zukunft zu vermeiden.
Vielen Dank für Ihren Kommentar!
Viele Grüße

25 juli 2016 beoordeeld

Een fijn hotel in een mooi aangelegde tuin. Ideaal voor mensen die graag in zee gaan. Door de koraalriffen zijn er weinig golven en zijn er veel vissen te zien bij het snorkelen.
Het buffet kan soms druk zijn, daarom gingen we ook eten in de à la carte restaurants. Het grill restaurant was voor ons te vettig, maar in het Frans en Italiaans restaurant hebben we lekker gegeten.
De terassen en bars zijn gezellig om even te blijven zitten en iets te kiezen uit de zeer uitgebreide kaart met all inclusive dranken.
Toch enkele minpuntjes:
- er wordt niet opgetreden tegen mensen die met handdoeken stoelen reserveren aan het zwembad en aan de zee
- in villa 1 is er geluidsoverlast door de beach party (2 keer op 3 dagen tijd in ons geval)
- veel personeelsleden spreken enkel Spaans en verstaan nauwelijks of niet Engels of Frans, hierdoor hadden we dikwijls moeite om iets te vragen of te bestellen

Kamertip: Geluidsoverlast in villa 1. De villa's met de lage nummers zijn goed gelegen in de nabijheid van de zee, het zwembad en de restaurants.
  • Verbleef: juli 2016, reisde met een partner
Customer Servic... B, Social Media Coordinator van Grand Bahia Principe El Portillo, reageerde op deze beoordelingGereageerd 29 juli 2016

Lieber Gast,
im Namen des gesamten Personals des Hotel Grand Bahía Príncipe El Portillo möchten wir uns für Ihr Lob bedanken.
Die uns entgegengebrachte Anerkennung unserer Arbeit motiviert uns und gibt uns die nötige Kraft für unser tägliches Bestreben den besten Service zu bieten.
Es ist schön zu hören, dass Sie einen erholsamen Urlaub bei uns verbracht haben.
Nochmals vielen Dank und die besten Grüße
Urlaub mit der ganzen Familie in Bahia Principe Hotels & Resorts

19 februari 2016 beoordeeld

Dit hotel is een prachtig " kleinschalig " resort met alle luxe die je nodig hebt. Ik heb dit hotel in juli 2015 bezocht samen met mijn vriend en we hebben er enorm van genoten.
Echter voor een relax " zwembadvakantie " moet je er niet zijn. Het zwembad was veel kleiner dan we verwacht hadden. Ook was het te druk. Het strand daarentegen is mooi, groot en verzorgd. Prachtig helderblauw water en witte zandstranden, zoals in de boekjes ! Ook is het een fantastische plaats om te snorkelen en het levendige onderwaterwereld te spotten. Bovendien is er een restaurant, vlak aan het strand gelegen. Wat 's middags voor een spectaculaire panoramisch uitzicht zorgt. Over het eten valt er niets op aan te merken. Overheerlijke buffetten, dagelijks vernieuwd. De cocktails zijn absoluut een aanrader ! Het personeel werkt hard en probeert hun aanstekelijke enthousiasme over te brengen aan de mensen. Zeer aangename mensen !

Enige minpuntje is dat het enorm druk was in het hotel.Ook waren de beruchte handdoekjes-leggers in grote aantal aanwezig in het hotel. Waardoor het vaak zoeken was, naar een vrij plekje aan het zwembad of op het strand.

Vanuit het hotel kan je ook goedkoop excursies boeken. zo zijn wij naar " Cayo Leventado " geweest.

• Verbleef: juli 2015, reisde met een partner
Customer Servic... B, Social Media Coordinator van Grand Bahia Principe El Portillo, reageerde op deze beoordelingGereageerd 25 februari 2016

Dear Guest,

Firstly we hope you had a good trip back home and we are very grateful you have taken the time to express your views in our Tripadvisor community. The reviews help us to improve and raise our service.

We hope to have you back in the near future at the Grand Bahia Principe El Portillo and I take the opportunity to send a very warm greeting.

Please do not hesitate on contacting us in our e-mail address info.elportillo@bahia-principe.com for your next visit.

Bahia Principe Hotels & Resorts, your best hotel in Samana

Best regards,

Lidia Cueto

16 augustus 2015 beoordeeld

Een hotel dat zijn vijf sterren waard is. Voor iets meer geld hebt u een heel ruime kamer, met ruim balkon. Personeel is bijzonder vriendelijk, restaurants die gereserveerd kunnen worden zijn uitstekend, buffetrestaurant is wat minder. Veel te veel mensen. Van het strand werden we ook niet blij. Enorm veel bedjes op een te smalle strook. In de omgeving zijn echter prachtige heel brede stranden. Eten en drinken is van prima kwaliteit, vooral leuk is het restaurant aan zee. Over het zwembad waren wij niet te spreken. Veel te veel mensen op een te klein oppervlak.

Kamertip: Probeer een kamer aan het tweede en kleinere zwembad te krijgen, het is tot een uur of drie heel rustig in deze pool.
  • Verbleef: augustus 2015, reisde met familie
Customer Servic... B, Social Media Coordinator van Grand Bahia Principe El Portillo, reageerde op deze beoordelingGereageerd 17 augustus 2015

Geachte Gast,

Allereerst willen wij u hartelijk bedanken voor het nemen van uw tijd en geeft ons deze gedetailleerde reactie over uw verblijf in Bahia Principe.
We zijn blij om te luisteren dat u geniet van uw tijd bij ons.

We zouden erg blij te mogen verwelkomen u weer eens te meer in El Portillo. Neem contact met ons op via ons e-mailadres info.elportillo@bahia-principe.com.

Bahia Principe Hotels & Resorts, uw beste hotel in Samana

Lidia Cueto