Vandaag geopend: 06:30 - 18:30
Opslaan
Van tevoren boeken
Tours van Yellow Water Cruises zijn vaak snel uitverkocht. Reizigers raden aan van tevoren te boeken!

vertaald door Google
Manieren om Yellow Water Cruises te ontdekken
vanaf US$ 52,10
Meer info
17 oktober 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

De uitstap zelf is zeker een aanrader: in de hitte is een tochtje op het water welkom.
De boot had gratis gekoeld water aan boord, een pluspunt.
De natuur is er prachtig en een ideale manier om vogels te spotten.
We gingen op zoek naar krokodillen, maar het middaguur bleek niet ideaal. Uiteindelijk toch eentje gevonden (de gids deed echt z'n best om er toch eentje te kunnen tonen)

Qua uitleg was de gids behoorlijk humoristisch, wat de eerste minuten wel grappig was en zeker werd gemaakt door de uitbundige lokale bevolking.
Na een tijdje was het voor ons (rustige natuurliefhebbers) wel wat storend.
Hij had het bij de meeste diersoorten ook alleen maar over de bereidingswijze en hoeveel boter je nodig had om te grillen, dat de fun er wel een beetje afging.
Ik snap dat de jacht een belangrijke rol speelt in het lokale leven, maar iets meer gebalanceerde uitleg mocht

5 september 2015 beoordeeld

Vanuit Kakadu Lodge Cooinda rijdt er een busje naar het vertrekpunt van de boot.
Doe deze twee uur durende cruise om 06:45 uur. Je ziet de zon opkomen door de mist, die boven het gebied hangt.
De metamorfose, die het gebied je laat zien in de morgen is adembenemend mooi.
De gids aan boord weet veel van het gebied en verteld er ook veel over onderweg.
Veel verschillende vogels en krokodillen zijn te zien.

19 juni 2015 beoordeeld

Prachtige natuur.
Doe dit 's ochtends vroeg als het nog donker is.
De boot vaart uit en terwijl de zon opkomt voel en hoor je letterlijk de natuur ontwaken.
Geweldige ervaring!!!!
Wie krokodillen wil spotten, komt hier zeker aan z'n trekken. Alle dieren die in NT zitten, kan je tijdens deze cruise gegarandeerd spotten.

Ongetwijfeld ook leuk overdag, maar de zonsopgang en het ontwaken meemaken is een unieke belevenis!!!

Meer dan een aanrader. Als je hier passeert zonder een cruise te boeken, mis je een geweldige ervaring!

24 september 2014 beoordeeld

We hebben de boottocht van 9 uur 's morgens gedaan. Een werkelijk prachtig gebied in de wetlands van de May River. Vooral genoten van de vele vogels, de piepende whistling ducks, de reigers en aalscholvers, maar vooral de 4 jabiru's, een paar brolga's, een white bellied eagle en natuurlijk ook (een paar) krokodillen. Een aanrader!

22 augustus 2014 beoordeeld via mobiele applicatie

Laat aangekomen in Cooinda, wilden we na een lange reis toch nog iets doen. Bij de receptie waren er nog een aantal plaatsen vrij voor deze excursie, dus een paar flessen met water gepakt en naar de bus !
Er lagen een aantal boten klaar om een groot aantal mensen mee te nemen op een fantastische sunset tour.
Eigenlijk zijn we niet zo van het vogeltjes kijken, maar wat we hier gezien hebben was geweldig! Jabirus, kingfishers, talloze dadas, kites, croks en nog veel meer.
Verder had onze gids grappige en interessante verhalen. De zonsondergang was erg mooi.
Als je hier naar toe gaat moet je niet vergeten om lange mouwen en een lange broek aan te doen. Neem insect repelkent mee en gebruk het, want 's avonds wordt je lek gestoken.