“Doe de sunset cruise!”

Meer info
US$ 1.124,21*
Vanaf
5-Day Tour of Australia's Top End from Darwin
Geclassificeerd als nr. 2 van 4 Boottochten en watersporten in Kakadu National Park
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Prijs: Ja
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
9 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hadden een geweldige cruise. We gingen voor de salties en daar hebben we er meer dan genoeg van gezien. De gids vertelde veel over de krokodillen en nam ook uitgebreid de tijd om ze zo dicht mogelijk te benaderen. Ook veel vogels gezien waar ook veel over verteld werd. Van een afstand ook nog kangoeroes gezien maar daar zijn we er al heel veel van tegengekomen.
Vantevoren hadden we geïnformeerd wat het beste tijdstip was on krokodillen te zien en toen werd ons de sunset cruise aangeraden. Onze verwachtingen zijn meer dan uitgekomen en vonden dit het beste uitje in Kakadu.

Een TripAdvisor-lid
17 oktober 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

De uitstap zelf is zeker een aanrader: in de hitte is een tochtje op het water welkom.
De boot had gratis gekoeld water aan boord, een pluspunt.
De natuur is er prachtig en een ideale manier om vogels te spotten.
We gingen op zoek naar krokodillen, maar het middaguur bleek niet ideaal. Uiteindelijk toch eentje gevonden (de gids deed echt z'n best om er toch eentje te kunnen tonen)

Qua uitleg was de gids behoorlijk humoristisch, wat de eerste minuten wel grappig was en zeker werd gemaakt door de uitbundige lokale bevolking.
Na een tijdje was het voor ons (rustige natuurliefhebbers) wel wat storend.
Hij had het bij de meeste diersoorten ook alleen maar over de bereidingswijze en hoeveel boter je nodig had om te grillen, dat de fun er wel een beetje afging.
Ik snap dat de jacht een belangrijke rol speelt in het lokale leven, maar iets meer gebalanceerde uitleg mocht

5 september 2015 beoordeeld

Vanuit Kakadu Lodge Cooinda rijdt er een busje naar het vertrekpunt van de boot.
Doe deze twee uur durende cruise om 06:45 uur. Je ziet de zon opkomen door de mist, die boven het gebied hangt.
De metamorfose, die het gebied je laat zien in de morgen is adembenemend mooi.
De gids aan boord weet veel van het gebied en verteld er ook veel over onderweg.
Veel verschillende vogels en krokodillen zijn te zien.

19 juni 2015 beoordeeld

Prachtige natuur.
Doe dit 's ochtends vroeg als het nog donker is.
De boot vaart uit en terwijl de zon opkomt voel en hoor je letterlijk de natuur ontwaken.
Geweldige ervaring!!!!
Wie krokodillen wil spotten, komt hier zeker aan z'n trekken. Alle dieren die in NT zitten, kan je tijdens deze cruise gegarandeerd spotten.

Ongetwijfeld ook leuk overdag, maar de zonsopgang en het ontwaken meemaken is een unieke belevenis!!!

Meer dan een aanrader. Als je hier passeert zonder een cruise te boeken, mis je een geweldige ervaring!

Bekijk meer beoordelingen
24 september 2014 beoordeeld

We hebben de boottocht van 9 uur 's morgens gedaan. Een werkelijk prachtig gebied in de wetlands van de May River. Vooral genoten van de vele vogels, de piepende whistling ducks, de reigers en aalscholvers, maar vooral de 4 jabiru's, een paar brolga's, een white bellied eagle en natuurlijk ook (een paar) krokodillen. Een aanrader!

Reizigers die Yellow Water Cruises bekeken, bekeken ook

Kakadu National Park, Top End

In Yellow Water Cruises geweest? Deel je ervaringen!