TripAdvisor

“Minimalistisch”
Beoordeling van Restaurant WeidumerHout

Restaurant WeidumerHout
Geclassificeerd als nr. 2 van 2 Restaurants in Weidum
Beschrijving: Restaurant WeidumerHout is ondergebracht in een karakteristieke Friese kop-hals-romp boerderij uit 1867. U dineert in een bijzonder sfeervolle ambiance, waarbij u kunt kiezen uit een twintigtal verfijnde gerechten, veelal lokale vis, maar ook bewust gekozen vlees en vegetarisch. Uiteraard wordt er gewerkt met producten van het seizoen en wordt er uitvoerig gebruik gemaakt van eigen rookoven. Traditionele kooktechnieken, moderne combinaties en af en toe een Oosterse twist! Kies voor een perfecte wijn & spijs combinatie en ervaar een culinaire ervaring. Het restaurant met Bib Gourmand erkenning is geopend van dinsdag t/m zaterdag.
14 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Bediening en ambiance prettig.
3 "gangen" voor 35 euro.
Zalm: weinig smaak.
Paling: weinig smaak.
Ossenhaas met couscous: lekker.( 2 kleine stukjes)
Brood met boter: lekker.
Gratis leidingwater met of zonder CO2.
De porties zijn minimalistisch van grootte.
De rode huiswijn is lekker, maar zuinig ingeschonken.
Voor een voldaan gevoel 5 tot 6 gerechtjes bestellen. (55/65 euro)
Bib gourmand n.m.m.onterecht toegekend.

Datum van bezoek: september 2019

27 augustus 2019 beoordeeld

Overvallen door mijn vrouw vanwege mijn verjaardag, i.p.v. boodschappen gaan doen in Ljouwert nam ze mij mee naar deze locatie alwaar wij gingen dineren en ook bleven slapen in 1 van hun "Slaap-Home's ". Wij kozen voor 6 gangen van hun mooie kaart, de portionering zijn kleiner dan normaal waardoor je dus meerdere gerechten kunt kiezen en geloof me, alle gerechtjes waren van zeer hoge kwaliteit, fraai servies en zeer vriendelijke bediening. Wat ook een pluspunt is dat er bediening in opleiding is wat wordt aangegeven via een speld op hun blouse, keurig ! Ik had ook een wijn arrangement erbij gekozen wat ook mooi werd toegelicht. Een groot pluspunt is dat men daar plat en bubbel water krijgt welke in de prijzen van de gerechten is opgenomen, dit is een groot voorbeeld voor veel horeca, je bent gelijk af van een grote discussie, zeer netjes bedacht dit . Kortom, dit bedrijf is een grote aanrader ! Piet van den Bosch.

Datum van bezoek: augustus 2019
4 juli 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Eén verrassing, dit restaurant in een Fries dorp. Uiterst vriendelijke bediening. Grote keuze in wijnen welk per glas geserveerd kunnen worden. Erg leuk is het concept van kleine gerechten. Voor de wat grotere eters is dit niet het aangewezen restaurant. Wij hebben het ervaren als bijzonder goed en verrassend. Zeker een aanrader.

Datum van bezoek: juli 2019
2 juli 2019 beoordeeld

Enigszins gedateerd en het is het net niet. We waren met een groep en dan treedt het verrassingsmenu in werking. Nou ja verrassing, voor ons maar niet voor de kok natuurlijk. Voor die is het makkelijk om voor een ieder hetzelfde te maken.
3 gangen voor 35 euro maar dat is dan wel zonder toetje. Het was allemaal wel mooi opgemaakt.Kleine porties dus daarna nog maar even met een zak chips op de bank.
Maar goed als je er van houdt zal het lekker zijn, voor mij geen herhaling

Datum van bezoek: juni 2019
9 juni 2019 beoordeeld

Welk een verrassing, dit restaurant zo dicht bij onze woonplaats. De kleine gerechtjes passen precies bij ons. De gekarameliseerde lof was verrassend bij de tartaar van zeebaars en de gebrande gerookte paling fantastisch. Alles was goed afgewogen en de sfeer bijzonder gastvrij! Ik zie hier en daar dat men graag een "make over" zou zien voor wat betreft het interieur. Ik vind het nu juist zo fijn dat het niet "gelikt" is, mooie verlichting en ruimte, prima wat ons betreft. Investeren in het interieur is van minder belang dan een goede prijs/kwaliteitverhouding. Het ziet er al met al goed uit en juist niet als een standaardplaatje. We komen zeker terug!

Datum van bezoek: juni 2019

Reizigers die Restaurant WeidumerHout bekeken, bekeken ook

In Restaurant WeidumerHout geweest? Deel je ervaringen!