“Uniek jungle restaurant met veel aandacht voor de gasten”
Beoordeling van Restaurante Bajlum

Restaurante Bajlum
Geclassificeerd als nr. 2 van 64 Restaurants in Palenque
Keukens: Fusion
Geschikt voor: Lokale keuken
Dineropties: Lunch
3 september 2016 beoordeeld

Bajlum is een vrij klein familierestaurant waar ze uitsluitend koken met de producten die ze uit de jungle halen. Daarmee proberen ze te kopen zoals de mayas deden. Wij kozen voor de mayagrill, een soort fondue met sauzen van junglekruiden Mini tomaatjes en cacao. Anderen in ons gezelschap kozen kalkoen met tomatensaus. Alles was erg lekker, maar wel wat zout. De eigenaar kwam regelmatig aan tafel om de gerechten en ingrediënten toe te lichten en mayaverhalen te vertellen. Dat gaf een heel persoonlijk tintje aan de avond. De zaak zit onder een open afdak, zodat je als het ware midden in de jungle eet. De prijzen liggen wat hoger dan in de meeste andere restaurants, maar gezien de kwaliteit en de unieke ervaring was het dat zeker waard.

Schrijf een beoordeling

3 augustus 2016 beoordeeld

We hebben hier twee keer gedineerd met ons gezin want het beviel heel erg goed. De plek oogt eerst niet zo aantrekkelijk maar als je het terrein op rijdt en je loopt naar het restaurant zie je mooi gedekte tafels. Vriendelijke ontvangst van de eigenaar die idd veel uitleg geeft. Mijn glutenvrije zoon kon hier ook goed eten.
Na dag 1 besloten we terug te gaan omdat de locatie ook bijzonder is, in de boom zitten mooie papagaaien en de sfeer heel goed. Fijne plek, echt een aanrader.

21 april 2016 beoordeeld

Dit restaurant bevond zich vlakbij ons fantastische hotel Paraiso Inn. Op goed geluk hier naar binnen gewandeld en dat was een succes! Het is een familierestaurant. De eigenaar geeft veel uitleg over de eetgewoonten van de Maya's. Zij koken volgens de uitgangspunten van de Maya's, hier dan ook nadrukkelijk géén levensmiddelen, vlees of groenten uit de supermarkt! Echt heerlijk gegeten, wij kozen voor konijn. Superlekker!

11 april 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Een heerlijk familie restaurant waar het hele gezin je de avond door helpt. We hebben hier een soort vleesfondue gegeten met allemaal lekkere oud mayaanse gerechtjes.

Naast dat het eten goed was (en mooigeprijst) hebben ze heerlijke sappen en krijg je veel uitleg over hoe de maya's vroeger kookte en wat ze dan zowel maakte. Een echte aanrader!

9 februari 2016 beoordeeld

Op basis van tripadvisor gingen we hier naar toe, en gelukkig ontving de eigenaar ons ondanks reservering- die wel erg op prijs wordt gesteld. Vervolgens was het smullen geblazen . Een avond vullend genieten met veel uitleg over het principe achter dit restaurant dat traditioneel Maya eten in ere wil houden

Reizigers die Restaurante Bajlum bekeken, bekeken ook

In Restaurante Bajlum geweest? Deel je ervaringen!