Beoordeeld op 27 april 2018

Een witte cortijo tegen de felblauwe lucht omringd door 50 tinten groene heuvels. Prachtig. Comfortabele kamers met heerlijke bedden, lekker ontbijt, genoeg zit-en ligplekjes en alles even smaakvol en met klasse ingericht. En vooral: heel fijn contact met Miranda en Hans.

Verbleef: april 2018, reisde met een partner
Cortijo E, Owner van Cortijo El Guarda, reageerde op deze beoordelingGereageerd 28 april 2018

Dank jullie wel voor jullie mooie woorden over El Guarda en ons. Het is fijn om te horen dat jullie zo genoten hebben. En voor ons is een heel groot plezier dat wij een bijdrage hebben kunnen leveren aan jullie vakantie. Jullie gezelschap was een waar genoegen!

Beoordeeld op 22 oktober 2017

Wij waren voor de vierde keer op deze mooie plek bij Alcala del Valle/Andalusië! Het was weer heerlijk. Dit keer hebben we een heel mooie fietstocht gemaakt over een oude spoorlijn waar je oa langs een kolonie van gieren komt. Ontzettend mooie omgeving! Ook paardgereden in een natuurgebied in de buurt. Voor de minder ervaren paardrijders (zoals ik) zijn er ook geschikte paarden. Bijzondere en mooie ervaring.
Verder hardgelopen met hond Sam tussen de olijfbomen naast het Cortjio. Ook onvergetelijk! En natuurlijk Ronda nog keer bezocht en lekker aan het zwembad gezeten. Hans en Miranda blijven de perfecte gastheer en gastvrouw. Heerlijk gegeten bij hen maar ook bij de door hen aangeraden restaurantjes in de buurt. Het waren weer 5 heerlijke dagen.

Kamertip: alle kamers zijn mooi, hebben heerlijke bedden, zijn rustig en zeer stijlvol ingericht.
  • Verbleef: oktober 2017, reisde met familie
Cortijo E, Owner van Cortijo El Guarda, reageerde op deze beoordelingGereageerd 23 oktober 2017

De vierde keer alweer? Het was voor ons net zo bijzonder als de eerste keer. Leuk om te zien hoe jullie hier elke dag weer genoten van hetgeen de omgeving zoal te bieden heeft. Dank voor je heel lieve woorden Rianne en op naar het eerste lustrum!

Beoordeeld op 12 oktober 2017 via mobiele applicatie

Ik verbleef samen met mijn moeder 4 nachten in Cortijo El Guarda. Hans en Miranda zijn fantastische hosts en tijdens ons verblijf heeft het ons daarom aan niets ontbroken. De kamers zijn ruim, zeer comfortabel en erg schoon. Aan het ontbijt was er veel keuze in vers fruit, yoghurt, koffie, thee, müsli, brood, kaas en een eitje in stijl naar keuze. Ook het diner op maandag was heerlijk, bereid met verse producten uit de regio. Een regio die naast heerlijk eten nog veel meer te bieden heeft!

Zo hebben wij kunnen hardlopen en wandelen tussen de olijfbomen op verschillende routes vanuit de Cortijo. Bovendien hebben we in de omgeving een prachtige fietstocht gemaakt over een oude spoorlijn en paard gereden langs het helderblauw Embalse de Zahara-El gastor meer, in een van de mooiste natuurgebieden van Spanje. Na een actieve dag was het zwembad bij de Cortijo de ultieme plek om te ontspannen en een verfrissende duik te nemen.

Ook een bezoek aan nabijgelegen stad Ronda is aan te raden. De stad heeft leuke winkels, goede eetgelegenheden en biedt een prachtig panorama uitzicht van hoogte over het ondergelegen gebied.

Kortom: een absolute aanrader voor een ieder die opzoek is naar een vakantie om (actief) te ontspannen!

Verbleef: oktober 2017, reisde met een partner
Cortijo E, Owner van Cortijo El Guarda, reageerde op deze beoordelingGereageerd 13 oktober 2017

Nou, actief (onspannend) waren jullie zeker!
Leuk om een moeder en dochter zo fijn samen op vakantie te zien en we hebben genoten van jullie aanwezigheid en de momenten die we samen doorbrachten. Hartelijk dank dat je moeite hebt genomen om deze review te schrijven en we hopen dat jullie ook in Malaga nog een fantastische tijd hebben. Un beso!

Beoordeeld op 24 september 2017

Vijf dagen genoten van de zeer hartelijke gastvrijheid van Miranda en Hans bij El Guarda. Wat een prachtige B & B, alles klopt. Sfeervolle kamer, heerlijk zwembad en de rust. We hebben er twee keer meegegeten, heerlijk, ook de wijnen. Ook het ontbijt is dik in orde. Vanuit El Guarda kun je de prachtige omgeving goed verkennen, de Caminito del Rey is goed bereikbaar. El Guarda is een aanrader, wij komen graag terug! Miranda en Hans nogmaals hartelijk dank voor jullie gastvrijheid!

• Verbleef: september 2017, reisde met een partner
Cortijo E, Owner van Cortijo El Guarda, reageerde op deze beoordelingGereageerd 25 september 2017

Buenas dias Esther en Henk,
Hartelijk dank dat jullie je ervaringen hier op El Guarda met de Tripadvisor gebruikers willen delen. Het wat weer heel fijn om zulke leuke en actieve gasten in huis te hebben die zo kunnen genieten van het moois dat Andalusië te bieden.
We zien graag nog eens terug. Dus; hasta pronto!

Beoordeeld op 21 september 2017

Een onvergetelijk plek! We werden fijn ontvangen door Miranda en Hans. Van begin af aan hebben we ons prettig gevoeld. Alles was tot in de puntjes verzorgt. Op deze plaats kom je pas echt tot rust. De ligging van de 'cortijo' is in het heuvelachtige gebied , midden tussen de olijfgaarden. Van daaruit kun je allerlei activiteiten ondernemen, zowel op cultuur als sportief gebied. We zijn blij dat dit op ons pad is gekomen.
Heel erg bedankt Miranda en Hans.

Kamertip: Alle kamers zijn comfortabel
  • Verbleef: september 2017, reisde met een partner
Cortijo E, Owner van Cortijo El Guarda, reageerde op deze beoordelingGereageerd 22 september 2017

Hola Frank,
Wij vonden het op onze beurt fijn dat jullie pad door Andalusië ook via El Guarda leidde. Je hoeft ons echt niet te bedanken, gasten zoals jullie maken hun vakantie zelf wij zijn alleen maar blij dat we hier een steentje aan bij hebben kunnen dragen. Bedankt dat je deze review hebt willen schrijven.
Het ga jullie goed op jullie pad en wellicht nog eens tot ziens.