Beoordeeld op 22 augustus 2020

In verband met Corona waren wij op zoek naar een plek waar je de ruimte hebt en die hebben wij gevonden op Bonneblond. We hebben geslapen in een Safari tent met eigen sanitair. De tent is van alle gemakken voorzien en heeft heerlijke bedden. ‘s Avonds hebben wij genoten van het heerlijke eten wat Helen en Willem zelf koken. Minpunten kan ik niet benoemen, we hadden geen licht in de douche en miste haakjes maar deze werden direct geregeld door Willem. We hebben een fantastische week gehad en raden Bonneblond zeker aan als je op zoek bent naar een rustige en gemoedelijke camping.

Beoordeeld op 15 augustus 2020 via mobiele applicatie

Wat een heerlijke plek hebben Helen en Willem vlakbij het middelpunt van Frankrijk in de Allier (Auvergne). We hadden in januari al de boomhut geboekt voor augustus om daarna nog door te gaan naar Parijs. Maar door COVID-19 werden de plannen even anders.
Tijdens de ‘lock down’ hielden Willem en Helen ons op de hoogte van de ontwikkelingen en de voorbereidingen om toch een veilige vakantie te kunnen hebben. Dus vol vertrouwen hebben we Parijs afgezegd en hebben een week bijgeboekt in de ‘glamping’ safaritent aan het meer. We hebben geen moment spijt gehad!
We hebben 2 heerlijke weken gehad met beiden hun eigen charme. Beiden heel anders, maar met eigen voors en tegens.
De luxe van de kleine ‘afgelegen’ boomhut vol privacy aan de rand van de boomrand met het toilet boven, elektrisch koken en een heerlijke regendouche onder de boomhut. Daarna een week in de tent ‘lapin’, aan de rand van het zwemmeertje. Aldaar lekker klooien met het houtfornuis, de olielampen en kaarsen als verlichting. Maar daarentegen een heerlijke bank, ruime eettafel en zo het water in.
Helen en Willem hadden alles voorbereid om de hygienemaatregelen in acht te nemen. Van desinfectans, afstand tussen de tafels, ‘kuchschermen’ binnen, mondkapjesplicht, eigen sanitair voor elke campingplek en het houden van afstand. Het is dan aan de gast om deze laatste regel in acht te nemen.
De hoogtepunten voor de kinderen waren het zwemmeer, vissen (meerval, voorn en rivierkreeft), de trampoline, de ‘wifi-bakken’, de zwemmende paarden en het karten op dinsdag. De table de hôte van Helen was divers en wisselend: van lasagne (erg lekker), pulled pork (oké), varkenshaas tot verse steenovenpizza. Vooraf een frisse salade en als dessert taart of mousse. Daarbij een heerlijk koel drankje of een Trappist uit de biercollectie die steeds weer aangevuld werd.

We hebben een heerlijke vakantie gehad en hopen dat het zo kleinschalig kan blijven. Dan komen we zeker nog wel een keer terug.

Beoordeeld op 14 augustus 2020

Helen en Willem hebben een heurlijk plekje gecreëerd in de Auvergne, waar we 2 weken met de kinderen in eigen caravan hebben mogen vertoeven. Kleinschalig, ruimtelijk en persoonlijk. Ouderwets kamperen, maar dan aangevuld met net dat beetje comfort wat het heurlijk maakt. 's avonds lekker aansluiten bij Helen's table d'hôte of alleen voor een drankje (van Willems uitgebreide Trappisten bier collectie). Lekker afkoelen in het meertje en de kinderen onbezorgd laten spelen op het domein. We hebben een heurlijke vakantie gehad! En we komen zeker terug.

Beoordeeld op 12 augustus 2020

Helen en Willem , de campinguitbaters, zijn zeer vriendelijke, spontane, lieve mensen. Ze doen hun uiterste best om alles naar wens te laten verlopen. Ook werden de coronamaatregelen zeer nauwlettend gegarandeerd ( door het dragen v mondmaskers en aanwezigheid v handgel). Iedere kampeerderBUBBel had zijn eigen privé sanitair! We hebben een maand er geweest met de caravan en één week in de glampingtent. Caravanplaatsen zijn ruim en met voldoende afstand v elkaar. De glampingtent was dik in orde! Koken op het kacheltje heb ik niet gedaan. Ik kookte op mijn meegebrachte gaspitje. De zwemvijver naast het zwembad is een leuke extra voor wie écht in de natuur wil zwemmen. Mooi meegenomen was de broodjes service en dagelijkse mogelijkheid tot aanschuiven bij de table d’hötes ! We vergeten de overheerlijke pizza zeker niet uit de houtgestookte oven ;-)
Uitstapjes in de buurt StreetArt City als je v grafittikunst houdt, volcan l emptecy, puy de dôme, museum de michelin clermont ferrand, ...alles op een dik uur rijden :-)
Top camping met de gezellige Hollandse drukte...
We hebben ervan genoten! Dank Helen en Willem,
Arti en Stijn, Kas en Kor ,België

Kamertip: Wifi reikt echter niet tot aan je tent , wifi enkel bij het onthaal en speelzolder
Datum van verblijf: juli 2020
Beoordeeld op 4 augustus 2020 via mobiele applicatie

Zalige plek, eigenaren vriendelijk en behulpzaam, fantastisch zwemmeer, wat een rust en ruimte. Wij hadden veel schaduw, maar veel plekken niet tot nauwelijks, even naar vragen dus Lodgetent ruim en luxe, fijne eigen douche en toilet