“Een juweeltje in Banon”

Keukens: Frans
Dineropties: Buiten zitten, Reserveringen
Dineropties: Buiten zitten, Reserveringen
31 juli 2016 beoordeeld

In het centrum van Banon aten we enige malen op de schaduwrijke binnenplaats van dit juweeltje van een restaurant waar mooie pure gerechten worden bereid.
De creatieve patron-cuisinier (maître-restaurateur de France) maakt alles ter plaatse met verse locale producten.
De frequent wisselende kaart bevat steeds minimaal drie voor-, drie hoofd- en drie nagerechten, met voor alle gangen steeds een vegetarische mogelijkheid.
Bij voor- en hoofdgerecht is er altijd een keuze voor een gerecht bereid met verse vis.
De zeer correct optredende gastheer-sommelier (en mede-eigenaar) geeft uitstekende adviezen voor bijpassende wijnen uit de mooie wijnkaart met ruim 70 keuzes.
Wat hebben deze mensen ons laten genieten!

Jos van Gastel en Ida Koning

Schrijf een beoordeling

8 november 2015 beoordeeld

Eindelijk was het eens van gekomen: eten bij Panturle. Als Giono dat eens had kunnen meemaken. We kregen een prachtig uitgebalanceerd menu met veel verschillende smaken gepresenteerd. Plus een zeer prettige bediening.

17 september 2015 beoordeeld

We hebben genoten van de (h)eerlijke menu bereid door de immer vriendelijke kokkin Griet. Voor de wijn volgden we het advies van de sommelier, Frank, die ons een fantastische witte wijn serveerde. Het mooie terras nodigt uit om lang en rustig te tafelen. Vakantie op zijn best!

3 september 2015 beoordeeld

Beperkte kaart, maar alle gerechten zeer smaakvol en perfect in evenwicht.
Vlotte snelle bediening ondanks het feit dat het restaurant volledig gerund wordt door 1 echtpaar die alles doen (koken, ontvangen, afwassen.....)
Zeker te ontdekken zijn de lasagna aux champignons en de schitterende citroensorbet met prosecco....

25 augustus 2015 beoordeeld

Een heerlijk restaurant waar het goed vertoeven is in de binnentuin, lekker koel op een warme zomerdag.
Wat de maaltijden betreft prijs kwaliteit zeker de moeite waard.
Alle gerechten zijn met liefde bereid.
De sommelier geeft graag en goed advies over zijn uitgebreide wijnkaart.
Wij komen zeker nog terug.

Reizigers die La table de Panturle bekeken, bekeken ook

Simiane-la-Rotonde, Alpes-de-Haute-Provence

Simiane-la-Rotonde, Alpes-de-Haute-Provence

In La table de Panturle geweest? Deel je ervaringen!