Vandaag geopend: 10:00 - 18:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
een toffe wandeling gedaan

het is een tof reservaat ook voor kinderen. het blote voetenpad kan nog beter. ik zou zeggen ga ... meer lezen

Beoordeeld op 9 oktober 2020

Sint-Niklaas, België
via mobiele applicatie
Lees alle 547 beoordelingen

Beoordeeld op 8 september 2020 via mobiele applicatie

Mooi natuurpark maar momenteel waren er niet zoveel dieren aanwezig. Toch blij dat we er eens geweest zijn

Datum van activiteit: september 2020
Beoordeeld op 20 augustus 2020

Het bezoek aan het Zwin viel zwaar tegen. Ik had verwacht dat je er veel kon wandelen maar dat kun je helemaal niet. Er is een huttenparcours voorzien waar je een uitleg krijgt en verder kun je slechts twee zeer korte wandelingen maken waarbij je geen enkele vogel kunt zien. Daarnaast zijn de wandelpaden in zeer slechte staat en ligt er zeer veel afval op de grond. En daar betaal je dus 12 euro per persoon voor en dan ook nog eens 5 euro voor de parking!

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 4 augustus 2020 via mobiele applicatie

Schitterend natuurgebied tussen Cadzand en de Belgische grens. Hier heeft het zeewater vrijspel waarbij tweemaal per dag het water, gestuwd door de vloedstroom, de grote lagune binnenstroomt. Veel watervogels die hier een perfecte verblijfplaats en broedplaats gebied aantreffen. Perfect lopend en vooral met de fiets te bezoeken.

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 26 juli 2020

Fijne ervaring. Erg vriendelijke ontvangst door de mensen aan het onthaal. Het prachtige park met goede gidsen die je opwachten tijdens de wandeling en "hun" verhaal doen bij elke uitkijkpost. Achteraf kan je deelnemen aan een interactieve tentoonstelling waar je zelf een vogel bent. Absolute aanrader.

Kleine kanttekening voor onderstaande mensen die de entree te duur vinden... In je ticket zit het onderhoud van het park, opvolging en studies van zeldzame vogels, de gidsen, en nog zoveel meer. Allemaal voor de prijs van een Gin-Tonic in een strandbar verderop. Stop met zagen.

Natuurpark het Zwin is een absolute Must-Do voor jong en oud!

Datum van activiteit: juli 2020
Beoordeeld op 13 maart 2020 via mobiele applicatie

Eindelijk de eerste zonnestralen! Tijd om de natuur in te trekken en van het prachtige natuurreservaat het Zwin te gaan genieten. Het was van voor de verbouwingen van 2016 geleden dat we er nog geweest waren.
Wat ons meteen opviel tegen vorige keer was de parking die niet meer gratis is, oké geen probleem 5 euro. Dat we iets moeten betalen bij de inkom van dit prachtig natuurreservaat vinden wij normaal maar 12 euro per persoon is toch stevig doorgerekend! En ja online is het iets goedkoper maar dan nog. Je krijgt er wel een leuke tentoonstelling bij, dat klopt. Maar uiteindelijk maak je maar een wandeling. De gids in de uitkijkpost heeft ons veel bijgeleerd, was ook interessant, maar omdat het een weekdag was, was er voor de rest niet veel meer te beleven. Een mooi verzorgd natuurreservaat, maar er zijn er nog...
Begrijp mij niet verkeerd, wij hebben genoten maar die entreeprijs is gewoon teveel.

Datum van activiteit: maart 2020