Vandaag geopend: Gesloten
Hoogtepunten uit beoordelingen
Prachtig wandelen

Ik heb alleen het openbare deel van het Zwin gedaan waar je niet voor hoeft te betalen, maar ... meer lezen

gisteren beoordeeld
GuidoS27
Duiven, Nederland
via mobiele applicatie
Deels betalend natuurpark, zeer goede geleide wandeling

Beoordeeld op 25 augustus 2019
KatrienS955
Gent, België
Lees alle 510 beoordelingen

Beoordeeld op 2 september 2019 via mobiele applicatie

Mooi natuurgebied maar de inkom vind ik veel te duur. Het belevingscentrum is klein maar wel interessant. Wel jammer dat verschillende zaken niet werkten. Onderweg kom je verschillende hutjes tegen maar jammer genoeg waren de meesten onbemand en konden we er dus niks doen.

Beoordeeld op 30 augustus 2019 via mobiele applicatie

We waren op de laatste gegidste kunstwandeling olv Marleen Scevenels die vlotjes een tiental dames rond gidste van tentoonstelling Guillaume Bijl over bezoekerscentrum naar de hoortuin. Prachtig panorama over het natuurgebied.

Beoordeeld op 25 augustus 2019

Het Zwin heeft een erg complexe structuur, deels omdat het opgesplitst is in kleine delen die verschillende overheden bezitten. Grote delen van het natuurpark, en dan vooral het gedeelte met de duinen, is gratis toegankelijk. Maar, het deel waar de meeste vogels zitten, is betalend. Er is dan ook toegang tot een observatietoren en een interactieve tentoonstelling, duidelijk bedoeld voor kinderen. 12 euro voor een volwassene is duur, maar voor 15 euro heb je er een 2 uur durende gegidste wandeling bij (enkel Nederlands en Frans meen ik begrepen te hebben, check online wanneer die zijn). De gids was zeer goed, en we hebben zeker 10 verschillende vogels die op trektocht naar het zuiden waren gezien. Verder hebben we boomkikkers en vele planten gezien, waarvan ik de meeste niet zonder gids zou gezien hebben. Dus een zeer leerrijke ervaring.

Beoordeeld op 19 augustus 2019

Mooie en leuke beleving met het gezin.
Goede uitleg door de plaatselijke gidsen, een prachtige beleving in eigen land.
De dag verrassend afgesloten in de cafetaria van het park, lekker streekbieren en verrukkelijke pannenkoeken.

Beoordeeld op 12 augustus 2019 via mobiele applicatie

Er is een mooi educatie centrum met verrassingen voor kinderen. Een fraaie film. Wordt doorlopend getoond.
De huttentocht met schatkist element is leuk voor de kinderen.

Diverse uitkijkposten met verrekijker én uitleg zijn op het terrein aanwezig.
Een goede shop en brasserie zijn er ook.
Het is een betalende attractie.