Als jarenlange trouwe gast van de Duinse Polders moet ik tot mijn spijt vaststellen dat sinds het vakantiecentrum werd overgenomen door Corsendonk het elk jaar achteruit gaat. Ook dit jaar hebben we begin augustus onze vakantie in Duinse Polders doorgebracht, maar wederom moesten we vaststellen dat het management de problemen van de jaren voordien niet had aangepakt, integendeel, het was weer ietsjes minder goed als het jaar ervoor.
Aangezien ik van nature een positief ingestelde persoon ben start ik met de positieve punten:
1. Optreden Clown Rocky, goed zoals altijd
2. Optreden Jens de Matroos, goed zoals altijd
3. Poppenkast-voorstelling met Pierke is een heel leuke aanvulling van het klassieke avond-animatie aanbod, kinderen vonden dit geweldig
4. Het personeel is heel vriendelijk en doet hun best om het verblijf van hun gasten zo aangenaam mogelijk te maken. Speciale vermelding voor het animatie-team dat, hoewel onderbemand, hun uiterste best deed om de kinderen een zo fijn mogelijke vakantie te bezorgen. Top!
Spijtig genoeg zijn er ook een aantal zeer negatieve punten.
1. Sinds verleden jaar is de bar plots om 23u00 gesloten ipv het gewoonlijke 00u00. Waar er vorig jaar nog werd gezegd dat dit tijdelijk was (voor Covid), lijkt dit nu het ānieuwe normaalā te zijn. Ik hoop dat we volgende jaar terug tot 00u00 drank kunnen bestellen, maar ik vrees er voor. Leuk dat we op verlof verplicht worden om vroeger in ons bed te kruipen dan tijdens het jaar.
2. De kuisploeg is een regelrechte ramp. In onze kamer was er duidelijk niet gestofzuigd, her en der lagen er hoopjes zand op het tapijt. Van andere gasten hoorde ik ook verhalen van kamers die vuil waren (tot iemand die vertelde gebruikte tampons terug te vinden in hun vuilbakje).
3. Blijkbaar mogen er sinds kort honden binnen bij de Duinse Polders. Op zich geen probleem indien dit beperkt wordt tot de K-blok (budgetkamers) waar vinyl op de grond ligt. Ik zag echter ook verschillende honden in de S-blok, waar tapijt ligt. Lijkt mij alles behalve hygiƫnisch, zeker gezien de kuisploeg hun job ondermaats doet. Ook wakker worden door blaffende is alles behalve aangenaam. Daarnaast is de infrastructuur er ook niet op voorzien. Er zou op zijn minst een honden-wei aanwezig moeten zijn. Je vindt nu al her en der hondendrollen in het gras. Niet echt ideaal op een terrein waar kinderen verondersteld worden te spelen.
4. 32,5⬠vragen voor avondeten, dat met moeite het niveau Lunch Garden en consoorten evenaart, is schandalig duur. 25⬠vragen, zoals de afgelopen jaren, was echt al op het randje, maar was te verdedigen aangezien drank inbegrepen is en het āa volontĆ©ā is. 32,5⬠vragen (voor 1 vis gerecht, 1 vleesgerecht en een erg beperkt koude salad-bar) is gewoon diefstal. Daarnaast hebben we 2x de keuze gekregen tussen witloofrolletjes en 1 of andere platgekookte vis. Nu kan het aan mij liggen, maar de meeste kinderen die ik ken zijn geen fan van witloof, noch van vis, wat wil zeggen dat je op zulke dagen voor die kinderen +20ā¬/kind betaalt voor enkele tomatenpartjes en wat schuifjes komkommer. Zeker in de zomer, waar je veel gezinnen met kinderen te gast hebt, zou er wat meer nagedacht mogen worden over de menuās.
5. Het animatie-team was dit jaar zwaar onderbemand, met als gevolg dat ze niet EN een activiteit voor jongere kinderen EN een activiteit voor de iets ouder kinderen en iedere groep dus maar om de 2 dagen aan de beurt kwam. Geen kritiek op de mensen van het animatie-team zelf, die deden meer dan hun uiterste best, wel op het management die zo bespaart op animatie dat we niet eens krijgen waarvoor we betalen (van animatie voor volwassenen is sowieso al jaren geen sprake).
Het is erg vast te stellen dat jaar na jaar de prijzen stijgen en de kwaliteit enorm daalt. Ik hoop dat het management eindelijk het licht ziet en iets doet aan alle problemen, maar vrees er voor. Tegen beter weten in zullen we volgend jaar onze vakantie weer in Duinse Polders doorbrengen, maar als we weer meer moeten betalen voor minder weet ik niet of we dit nog jaren gaan volhouden.