Beoordeeld op 12 oktober 2017

Na een rondreis door Andalusië was het een goede plek om nog even bij te komen en na te genieten van het moois en goeds van Spanje. We sliepen in de torenkamer die ook wel wat weg had van een grot. Maar dan in positieve zin. De bediening van uiterst vriendelijk het eten prima en de plek super.

Verbleef: oktober 2017, reisde met een partner
H-ElSantiscal, Propietario van Hacienda El Santiscal, reageerde op deze beoordelingGereageerd 20 oktober 2017

Hartelijk dank voor uw opmerkingen die we echt waarderen. We zijn net klaar met de restauratie van de kamer onder de moorse toren en we denken echt dat het originele stenen hoofdbed echt aantrekkelijk en charmant is. Maar afgezien van dit, is een van de belangrijkste waarden dat onze Hacienda een rustige plek is waar stilte en natuur een belangrijk onderdeel zijn. Liefhebbers van ontspanning, stilte, goede lezing en goed gezelschap vinden hier wat ze zoeken. Dat is ons verschil. Dank je

Beoordeeld op 28 september 2017 via mobiele applicatie

1 nacht hier overnacht ivm doorreis van Grazalema naar Cardiz.
Ontvangst erg hartelijk en gastvrij. De kamer was goed en toepasselijk zoals het gebouw is.
Wij keken uit op de binnenterrein en achterkant maar er is enorme rust daar.
Voor ons was het heerlijk om wat energie op te doen voor de volgende trip en hebben heerlijk genoten van het uitzicht vanuit het zwembad naar de omgeving.
Die is aanzienlijk fantastisch.
Ontbijt zeer goed met een zeer nette en vriendelijke bediening.
Voor ons 4 sterren, omdat wij het te rustig vonden maar voor 1 nacht was dit prima.
Het enige minpuntje.... kon niet zo genieten van de zon ivm de vliegen die mij verveelde maar dat is de natuur waar hun niets aan kunnen doen.

Verbleef: september 2017, reisde met een partner

Hartelijk dank voor uw opmerkingen die we echt waarderen. Inderdaad, onze Hacienda is een rustige plek waar stilte en natuur een belangrijk onderdeel zijn. We begrijpen dat er al veel plaatsen zijn met veel mensen, verkeer, lawaai en veel plezier, dus we bieden het tegenovergestelde. Liefhebbers van ontspanning, stilte, goede lezing en goed gezelschap vinden wat ze zoeken. Dat is ons verschil. Bedankt

Beoordeeld op 27 september 2017 via mobiele applicatie

Wij hebben hier 1 nacht verbleven op doorreis van Grazalema naar Cadiz. We hebben deze dag gebruikt om ook Arcos de la Frontera te bezoeken. Het is een mooi oud pand. Vriendelijk personeel wat slecht Engels spreekt. Mooi zwembad met helaas veel vliegen we begrepen niet waar die vandaan kwamen.
Ontbijt was echt super. De kamer ook.Wel voor oudere stellen zonder kinderen.

Verbleef: september 2017, reisde met een partner

Beste gast: bedankt voor uw feedback en opmerkingen. We zijn verheugd dat u genoten van uw verblijf en onze diensten. Helaas kunnen we geen antwoord geven op het feit dat er vliegen in het zwembad en de tuin, behalve dat onze vestiging zich op het platteland bevindt, met een uitbreiding van de landbouwgrond van meer dan 300 Has. en daarom is het gemakkelijk om te veronderstellen dat bij de hoge temperaturen die we hebben gehad en zoals ik zeg, omringd wordt door de volle natuur, is het logisch dat er insecten en andere kleine dieren in de omgeving zijn. Maar we begrijpen dat dit ook deel uitmaakt van de charme van de natuur. een hartelijke groet.

Beoordeeld op 16 september 2017 via mobiele applicatie

Heel erg sfeervol
Kamers schoon en netjes en mooi in stijl
Super ligging met mooi uitzicht
Relatief klein zwembad maar wel prima
Ontbijt lekker en goed verzorgd met koffie en jus d' orange
Diner is vrij duur bij het hotel en goed maar niet bijzonder
Bediening is vriendelijk maar wel traag
Meerdere tafela effectief bedienen was een uitdaging
Een heerlijk rustig verblijf gehad!

Verbleef: september 2017, reisde met een partner
H-ElSantiscal, Propietario van Hacienda El Santiscal, reageerde op deze beoordelingGereageerd 19 september 2017

Beste gast: Dank u voor uw advies en advies die we in de praktijk zullen brengen. Het personeel is van de nabijgelegen stad die een zeer hoge werkloosheid heeft, en daarom niet erg gespecialiseerd; Een van onze doelstellingen is echter om de werkgelegenheid van lokale vrouwen zonder training te bevorderen, om hen een kans te geven omdat we ervan overtuigd zijn dat plattelandswoningen de lokale economie moeten bevorderen. We verwachten dat onze gasten de situatie begrijpen en dit initiatief ondersteunen. In elk geval zijn ze altijd vriendelijk en lachen om te compenseren. Heel erg bedankt voor alles

Beoordeeld op 22 augustus 2017 via mobiele applicatie

Tijdens onze reis door Andalusië zijn we één nacht in dit kleine hotel gebleven. We werden hartelijk ontvangen door de eigenaar, tevens kok. Zijn vrouw belde later met de wifi-codes. Die passie en persoonlijkheid vind ik mooi.
Tijdens het diner keken we uit over een vallei met in de verte een meer. Het enige wat we hoorden was het ruisen van de wind.
Vanuit het hotel hebben we Jerez de la Frontera bezocht en een tour gedaan door een sherry-huis. Daarvoor moet je wel een half uurtje rijden.
Kortom, een fijne, serene plaats om met z'n tweeën te verblijven.

Verbleef: augustus 2017, reisde met een partner