4 mei 2018 beoordeeld

Wat het eerste opvalt aan dit hotel is de prachtige ligging. Mooie plek als basis voor wandelingen,fietstochten en voor bezoekjes aan de plaatsen zoals , Valkenburg, Maaastricht, Aken, Keulen en de Ardennen.
Je wordt gastvrij ontvangen via de achterzijde van het hotel. Er is geen echte lobby waar je even kan zitten , maar voor ons geen probleem. Wij kregen snel onze sleutel voor onze familiekamer. De kamer op de tweede verdieping is eenvoudig maar wel ruim met een prachtig uitzicht op de heuvels. De inrichting is gedateerd maar niet oubollig.Koffie en thee faciliteiten heb je niet op de kamer maar in een keukentje op de eerste verdieping. Ook is er geen airco wat met warm weer een nadeel zou kunnen zijn.
De badkamer is ruim en schoon. Nadeel is dat de douche in het bad moeilijk te bereiken is door het hoge bad en ook is het lastig voor langere mensen om onder de douche te staan.
De kamer gaf ons wel een huiselijk gevoel waardoor het prettig toeven was in de kamer.
Het ontbijt was prima. Genoeg keuze met verse broodjes en beleg.
Al met al een prima verblijf.

Verbleef: mei 2018, reisde met familie
30 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We hadden een huisje voor 6 personen. Echter niet gelezen dat er 2 slaapkamers zijn dus 1 met 2 eenpersoonsbedden en stapelbed. Dat stapelbed is prima voor kinderen voor volwassen ongeschikt. De huisjes staan er al enkele jaren en renovatie wordt uitgevoerd. Er is geen vaatwasser. De plek is natuurlijk super. Prachtig voor wandeltochten

Verbleef: april 2018, reisde met vrienden
29 april 2018 beoordeeld

Epen is het mooiste plekje om over het schone Limburgse heuvelland te kijken. We verbleven dit keer in het hotel van Ons Krijtland. Een wat ouder hotel waar gasten gewaardeerd worden. De hotelkamers zijn wat gedateerd doch op het eerste oog schoon. Alles kraakt en piept een beetje en bij een kortdurend verblijf beperkt de kamerschoonmaak zich tot bedden opmaken en het enkele afvalemmertje. Gebruikt servies blijft gewoon staan, wastafel wordt niet schoongemaakt en de handdoeken niet gewisseld. Misschien is het hier gewoon, maar wij zijn dit niet gewend.
Het dineren in het restaurant is verder prima. Men kan desgewenst kleinere porties krijgen. helaas zijn de geserveerde witte wijnen te koud (aandachtspuntje). Afrekening na het diner is nodig want kan niet worden bijgeschreven op de hotelrekening!
Pluspunt is dat het hotel beschikt over een lift en rolstoelvriendelijk is (incl. rolstoeltoilet). Parkeren kan op het achter het hotel liggende parkeerterrein.

Kamertip: Kamers met balkon liggen aan een drukkere weg
23 april 2018 beoordeeld

Prima kamer, goede bedden, alles keurig schoon. We hadden een kamer met balkon met mooi uitzicht. De ligging is centraal voor bezoeken aan zuid-Limburg, Maastricht, Ardennen en Eifel. De Julianastraat is wel erg druk, dus 's nachts de schuifpui open zetten als het erg warm is (wat bij ons het geval was) is niet erg als je van plan bent vroeg op te staan. Het ontbijt is gewoon goed. Lekker uit eten gaan zou ik liever doen in het nabij gelegen Mechelen. Dat is niet alleen voordeliger, het is er ook beter. Het eten in het hotel is zeker niet slecht, maar niet verrassend.

7 april 2018 beoordeeld

Jaarlijks gaan wij een midweekje weg in de paasvakantie en vaak is dat in de buurt van de Voerstreek of het Nederlandse Heuvelland. Deze keer viel onze keuze op hotel Ons Krijtland. Van bij de aankomst voelden we ons hier thuis door de heel hartelijke ontvangst. Wij hadden een budgetkamer geboekt en die bood precies wat ons was verteld. Vermits de kamer onder het schuin dakgedeelte zit, geeft het een beetje een kleine indruk, maar van oppervlakte valt het eigenlijk best wel mee. Enkel douchen in de badkamer was gezien het afhellend plafond niet echt mogelijk. Misschien dat er aan de badkamer binnen afzienbare tijd trouwens iets gedaan zou mogen worden, want die begon wel tekenen van slijtage te vertonen. Toch vonden we gezien de prijs die we betaalden de kamer prima meevallen! Een groot voordeel is dat je eigenlijk geen buren hebt en het er dus heel stil is en dat is voor ons heel belangrijk. Wat het eten betreft, dat was voortreffelijk. Wij verbleven op basis van halfpension en het ontbijt was ruim voldoende met heerlijke verse broodjes, beleg, verschillende confituren, spek, eieren enz... Ook het avondmaal was heel lekker en vooral ook heel veel! Wij hadden een 3-gangenmenu en dat was op zijn zachtst gezegd meer dan voldoende! Vermits het vrij rustig was in het hotel mochten we de eerste twee avonden à la carte eten, maar ook als er een dagmenu is maken ze er geen probleem van om iets te wijzigen. Toch even vermelden dat het personeel in het restaurant ook uitzonderlijk vriendelijk en attent was! Samengevat hebben we een heel aangename midweek gehad en het zou best kunnen dat we dat volgend jaar nog eens in hetzelfde hotel herhalen! Zeker een aanrader!

Kamertip: De budgetkamer was prima voor ons!