“Mooie plek met goed eten”
Beoordeling van Banfi

Banfi
Geclassificeerd als nr. 15 van 91 Restaurants in Zeist
13 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het restaurant ziet er keurig uit. Leuke stijl. Een genot voor het oog!
Vriendelijke en nette bediening.
Eten was goed. De gerechten zien er mooi opgemaakt uit. Voor grote eters is het niet veel wat je op je bord krijgt. Als het kan, geniet dan van meerdere gangen.

Een aanrader!

13 januari 2018 beoordeeld

Heerlijk gegeten, originele gerechten met een Frans - Italiaanse twist. Bediening attent en heel vriendelijk, inrichting modern maar warm en gezellig. Restaurant was zo goed als vol, en misschien als gevolg van een groot gezelschap tikkie te lawaaierig, maar dat was dan ook de enige aanmerking die ik kan verzinnen.

7 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooie aanwinst voor Zeist!
Restaurant, fris, retro met moderne twist, inrichting volledig in balans en dat geldt ook voor de gerechten en de bediening. Aardig, gastheerschap, advies en aandacht voor de gasten zonder dat het teveel wordt. Mooie en vooral heerlijke pure gerechten tegen eerlijke prijs in een zeer prettige ambiance, dat is een beleving.
Banfi is de naam van een bekend wijnhuis en dit restaurant gaat dat zeker ook worden.

31 december 2017 beoordeeld

Gisteren boven verwachting goed gegeten bij nieuwe restaurant Banfi in Zeist.
Pas 6 weken open, maar loopt in alle opzichten 'als een trein'. Strakke , maar warme inrichting met grote (eet)bar als middelpunt vd zaak.
Bediening: professioneel, attent en vriendelijk. Menu - en wijnkaart bijzonder , met Italiaanse twist. Last but not least: eten was verrukkelijk!
Banfi is wat ons betreft een aanwinst tussen toch wel heel veel 'eenheidsworst' en we rijden er graag voor om.

27 december 2017 beoordeeld

Restaurants in Zeist, altijd al een beetje middelmatig en gedoe. De kwaliteit mist gewoon, in het aanbod en misschien ook in de vraag. Dat gaat nu veranderen. Banfi is er! Voor ons om de hoek, zagen we het al met spanning aankomen. Wekenlang werd er verbouwd, aan details gewerkt, met zorg afgewerkt en hing de naam er al... wat zou het worden? Weer een Argentijn van bedenkelijk niveau, iets anders vaags, of erger nog lawaaierigs? Niets van dat alles. Banfi is de naam van een beroemd Italiaans wijnhuis en nu ook de naam van een restaurant in Zeist aan de Slotlaan. Zeist heeft eindelijk een plek waar je écht lekker (frans/italiaans geïnspireerd) kunt eten en drinken en waar je bijzonder gastvrij en vooral ook vriendelijk bediend wordt.
De eigenaars komen uit de buurt en hebben heel goed begrepen dat een avondje uit eten niet gaat om de prijs, maar om de beleving. En die is vanaf het eerste begin goed. Ga kijken, reserveer een tafeltje, eet, drink en maak het mee!
Het is misschien niet de goedkoopste plek, maar prijskopers kunnen op vele andere adressen terecht en duur eten is het zeker niet.
Een paar hele kleine puntjes, die allemaal aan de opstartfase zijn toe te schrijven, maar toch:
Wij zaten aan een van de (overigens erg mooie) tweepersoonstafeltjes rechts achterin. Helaas was er vlakbij een gezelschap luidruchtige en vooral vrij platte gemeenteambtenaren geplaatst, die druk waren met telefoons en bijbehorende geluiden en in en uitlopen om sigaretjes te roken. Jammer, die hadden misschien beter bij de grotere tafels aan de andere kant van de bar geboekt kunnen worden).
Wij werden bijzonder vriendelijk en warm welkom geheten door de eigenaar en zijn vrouw. Vervolgens werden we door hen én door alle andere personeelsleden geholpen. Dat voelde iets minder intiem.
Banfi is zoals gezegd een wijnhuis. Bij restaurant Banfi gaat het dus deels om de wijn. Wij dronken de (erg lekkere) Amarone. Het was leuk geweest als deze bijzondere wijn ook een beetje bijzonder gepresenteerd zou zijn. Nu werd loodje er een beetje afgescheurd en scheurde de kurk. In Italië maken ze daar een leukere vertoning van.
Wij komen zeker en met veel plezier terug in Banfi en raden iedereen die een leuke avond uit eten wil meemaken aan dat ook te doen!
En we hopen dat Banfi eerdaags ook voor lunch open zal zijn ...

Reizigers die Banfi bekeken, bekeken ook

Zeist, Utrecht Province

In Banfi geweest? Deel je ervaringen!