“Leuk pannenkoekenhuis midden in de bossen”
Beoordeling van De Ossenstal

De Ossenstal
Geclassificeerd als nr. 2 van 2 Dessert in Epe
Keukens: Belgisch, Nederlands
Beschrijving: Hartelijk welkom bij De Ossenstal in Epe! Midden in het uitgestrekte bosgebied van Epe ligt Restaurant De Ossenstal; een uniek gebouw in een schitterende omgeving. De Ossenstal is gelegen op een prachtig stukje Veluwe in het natuurgebied ’t Eperholt. Dit gebied is rijk aan cultuur, natuur en historie. Dit komt tot uiting door het beken en sprengen-systeem, de natuurontwikkelingsprojecten in de omgeving en de vele oude dorpen met hun eigen geschiedenis. Al voor de Eerste Wereldoorlog was op deze locatie een ossenstal. Hierin werden ’s nachts de ossen gestald, die overdag bij de ontginning van het bosgebied de ploegen en wagens moesten voorttrekken. Gaande weg ontstond hier de mogelijkheid voor toeristen om even uit te rusten en iets te eten en drinken, terwijl ze genoten van de mooie omgeving. De belangstelling van de toeristen bleef toenemen, waardoor in 1947 werd besloten de oorspronkelijke ossenstal te verbouwen tot theeschenkerij De Ossenstal. Deze theeschenkerij werd steeds verder uitgebreid tot in 1972 werd besloten om er een echt restaurant neer te zetten. In 1981 slaat het noodlot toe en brandt het restaurant tot op de grond af. In opdracht van de Gemeente Epe ontwerpt architect P.F. Spijkers een nieuw restaurant dat in 1982 wordt geopend. Helaas zorgt een grote brand in 2003 ook nu weer voor het volledig afbranden van het gebouw. In oktober 2005 wordt er opnieuw op deze unieke plek een nieuw pannenkoekenrestaurant gebouwd onder architectuur van Alberts en Van Huut, dat op 8 juli 2006 wordt geopend. Het huidige Restaurant De Ossenstal is gebouwd volgens een groen concept en is op meerdere manieren afgestemd op de natuurlijkheid en bijzonderheid van de Veluwe. Het ontwerp van het gebouw kenmerkt zich door zijn bijzondere vormen die goed passen bij de omgeving en het karakter van een pannenkoekenhuis. De Ossenstal is opgebouwd uit natuurlijke, duurzame en (zo mogelijk) streekeigen bouwmaterialen. Het is een energiezuinig gebouw, dat is geïsoleerd met schapenwol. Door toepassing van een gesloten warmte/koude-onttrekkingsysteem is geen aanvoer van gas of een andere brandstof nodig voor de verwarming van het gebouw. Het sedumdak laat het gebouw mooi opgaan in zijn omgeving. De bossen, heidevelden en vennen in ’t Eperholt herbergen vele bijzondere planten- en diersoorten en is het dé bestemming voor dier- en natuurliefhebbers. Restaurant De Ossenstal is de perfecte uitvalbasis om de Veluwe te verkennen om er daarna heerlijk te lunchen of dineren. Naast een ruim assortiment pannenkoeken heeft De Ossenstal ook een gewone lunch- en dinerkaart en verschillende arrangementen. Voor de kinderen is er een speciale kinderkaart. Daarnaast zijn er ook volop mogelijkheden voor leuke activiteiten, zoals wandel- en fietstochten, speurtochten en klootschieten. Ook kinderen zijn bij De Ossenstal vanzelfsprekend van harte welkom om te ravotten in onze spannende speeltuin. Het steeds weer wisselende seizoen en de daarmee gepaard gaande veranderingen in de natuur heeft ons geïnspireerd tot speciale seizoensgebonden activiteiten.
4 weken geleden beoordeeld

Er is meer te koop dan pannenkoeken. Het is zeker de moeite waard om daar uit te rusten als je door de bossen gefietst of gewandeld hebt. Het personeel is aardig en als er iets mis gaat, wordt het meteen rechtgezet. Minpuntje: door die bossen zijn er veel wespen. Helaas niets aan te doen.

Datum van bezoek: september 2019
Info H, Guest Relations Manager van De Ossenstal, reageerde op deze beoordelingGereageerd 4 weken geleden

Beste 388ls, heel leuk om te lezen dat uw zo enthousiast bent over ons restaurant! Zien we u snel weer?
Groet, Irene van team De Ossenstal

2 september 2019 beoordeeld

Het was de laatste zondag van de vakantie en heerlijk weer dan kun je er van uit gaan dat het druk is dus pas je je bezetting daar op aan zou je denken. We hebben een uur op onze bestelling moeten wachten.. en de pannenkoeken waren niet lekker. Dik en droog beslag nee hier gaan we niet nog een keer naar toe!

Datum van bezoek: september 2019

Beste Vries123,
Bedankt voor uw beoordeling en uw bericht. Erg spijtig om te lezen dat uw bezoek aan ons restaurant niet naar wens is geweest. Ik lees niet terug dat u bij mijn collega's heeft aangegeven dat uw pannenkoeken niet lekker waren en dat er direct nieuwe voor u zijn gebakken, zodat het ter plekke is opgelost :-)

28 augustus 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Erg mooie ligging: midden in het bos. Je moet wel een stukje over een zandpad rijden. Of met de fiets natuurlijk! Jammer van de vele wespen buiten, maar het eten was erg goed. Voor de kids een leuke pannenkoek die ze zelf konden versieren. Top!

Beste Douwe2016,
Bedankt voor uw enthousiaste bericht! Stroop, poedersuiker en zoete drankjes zijn inderdaad erg in trek bij de wespen in de zomermaanden.
Graag tot snel! Hartelijke groet, Irene van team De Ossenstal

12 augustus 2019 beoordeeld

Prachtige locatie midden in de ruime bossen van Epe.
Specialiteit is pannenkoeken en nog steeds de giga-pannenkoek van eigen makelij. aanrader voor kinderen i.v.m. speelmogelijkheden en ideaal om naar toe te fietsen door de bossen op de diverse slingerpaadjes.

Datum van bezoek: augustus 2019
Info H, Guest Relations Manager van De Ossenstal, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 15 augustus 2019

Bedankt voor uw positieve bericht!

11 augustus 2019 beoordeeld

Het was heel druk, dus je moest wel even wachten op je eten, in ons geval pannenkoeken. Maar de drukte geeft ook aan dat dit restaurant goed in de smaak valt.
De pannenkoeken waren erg lekker en goed doorgebakken.

Datum van bezoek: augustus 2019
Info H, Guest Relations Manager van De Ossenstal, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 12 augustus 2019

Beste Heidevelden,
Wat fijn om te horen dat het langere wachten is beloond :-)
Hartelijke groet, Irene van team De Ossenstal

In De Ossenstal geweest? Deel je ervaringen!