“Dure sfeer, goed maar onhandig eten”
Beoordeling van De Dining

De Dining
Reserveren met
De Dining is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 12 van 25 Restaurants in Vlieland
Keukens: Nederlands, Internationaal
Geschikt voor: Mooi uitzicht
Dineropties: Diner
Beschrijving: Op 25 mei 2009 heeft Havenpaviljoen De Dining haar deuren geopend. Gelegen op een geweldige locatie aan de vernieuwde jachthaven van Vlieland met een adembenemend uitzicht over het Werelderfgoed de Waddenzee. Heerlijk genieten op het terras met een kopje Peeze koffie en een stukje huisgemaakt gebak of bij zonsondergang lekker loungen met cocktails en tapas. Vanaf 18 maart 2016 zijn wij weer dagelijks geopend vanaf 10.00 uur. Vanaf 11.30 uur is de keuken open voor de lunch en vanaf 17.30 uur bent u welkom voor het diner. Wij hopen u binnenkort te mogen begroeten!
30 mei 2018 beoordeeld

Tijdens de meivakantie hebben we geluncht bij De Dining. Het is een plek waar erg veel mensen vanuit de jachthaven ernaast komen, en dat kun je merken. De sfeer is erg duur en 'zien en gezien worden'.
Het eten is wel erg lekker, maar misschien niet zo handig. Ik had een bol gevuld met mosselen en groenten, maar die bol was nauwelijks te snijden. Niet zo handig eten. Hetzelfde geldt voor de burger die mijn zoon had. Lekker, maar totaal niet handig.
De bediening was zeer vriendelijk en punctueel.

Jaap H, Eigenaar van De Dining, reageerde op deze beoordelingGereageerd 1 juni 2018

Beste Arno,

Bedankt voor de feedback.
Dat we een dure sfeer hebben vinden we niet zo leuk om te lezen, omdat we dit nooit hebben willen uitstralen. Dat is nooit de opzet geweest van De Dining. We moeten het tenslotte van de massa hebben als je maar 7 maanden per jaar open bent. Dat is ook te zien aan de prijsstelling in vergelijking met de rest op Vlieland.
De tips over de onhandig te eten gerechten neem ik mee in overleg met keuken. Vaak gaan we voor het hoogseizoen de kaarten nog een keer evalueren voordat we de drukte in gaan.

Bedankt voor het compliment betreffende onze service en zien u weer graag terug.

29 mei 2018 beoordeeld

De recensies van De Dining zijn goed, dus we hopen op goed eten. Mijn kalfssucade was oké, vooral de tomatenkaviaar erbij was heerlijk (4 tomaatjes van 4 mm doorsnede, smullen hoor!). De serranoham erbij sloeg volgens mij nergens op. Wel lekkere friet trouwens. De zeewolf van mijn vriend was zo mishandeld dat het triest was. De combinatie met kalfswang en spek leek verrassend, maar was helemaal niet lekker. De saus was ronduit vies. Jammer. Kost toch veel geld en je gaat met een rotgevoel weg. Aardige bediening, maar we hadden ons hoofdgerecht al bijna op toen de wijn pas kwam. Na herhaaldelijk vragen.

Jaap H, Eigenaar van De Dining, reageerde op deze beoordelingGereageerd 30 mei 2018

Beste Elculli,

Bedankt voor de reactie, ook al had het niet via internet gehoeven. U had uw standpunt al gemaakt op de avond zelf. Dat de wijn wat te lang duurde klopte, omdat mijn collega binnen net even met wat tafels bezig was om wijn te laten voorproeven. Dat kost even wat aandacht en tijd en kwam uw wijn wat te laat aan tafel. Ik zag dat u net was begonnen aan uw eten en nog lang niet klaar was.
Wat betreft de zeewolf kan ik niet anders zeggen dat dit aan de persoonlijke smaak ligt. We hebben op dezelfde avond bijna 10x zeewolf verkocht en na uw klacht heb ik bij de andere tafels specifiek gevraagd hoe ze de zeewolf vonden. Ik kreeg van alle tafels een positieve reactie. Gasten naast u hadden ook zeewolf gehad en hoorden u uw ongenoegen uiten. Ook zij waren van mening dat de zeewolf lekker was en niks mis mee. Klachten over de zeewolf zijn dit jaar zeldzaam. Dus hier hou ik het maar op persoonlijke smaak.

Ondanks de wat mindere ervaring hoop ik toch dat u weer terug komt bij De Dining, omdat we gewoon met veel verse en huisgemaakte producten werken en proberen onze service optimaal te houden. Ook al is dat soms wat lastig met het structurele personeels tekort op Vlieland.

27 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

In de meivakantie met de boot naar Vlieland. Een bezoek aan De Dining stond ook op het programma.

De plek is natuurlijk fantastisch: uitzicht over de haven, de Waddenzee en het eiland.

We hebben lekker buiten op het terras gezeten. De bediening was prima. De kaart heeft een lekkere en brede keuze.

Het eten was echt heel goed. Voorgerecht, hoofdgerecht en dessert zagen er verzorgd uit en smaakten ook heel goed.

Aanrader!

Jaap H, Eigenaar van De Dining, reageerde op deze beoordelingGereageerd 29 mei 2018

Beste Rob,

Bedankt voor de mooie woorden. Dat doet ons goed.

tot de volgende keer in De Dining

21 mei 2018 beoordeeld

Het restaurant was net weer geopend na de wintersluiting en het personeel had er zin in. Attent, bekwaam, geïnteresseerd, helemaal prima. De gerechten zijn gewoon lekker en goed, en het uitzicht is natuurlijk prachtig. Ook lekker om even het dorp uit te fietsen.

Jaap H, Eigenaar van De Dining, reageerde op deze beoordelingGereageerd 23 mei 2018

Beste Marja,

Bedankt voor de mooie beoordeling. Ook nu, na wat drukke dagen, heeft ons personeel er nog veel zin. Het is altijd de uitdaging voor ons om iedereen tevreden de deur uit te laten gaan.
We zien u graag weer terug in De Dining en zegt het voort.

9 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Gisteren bij de dining gegeten. Netjes van tevoren gereserveerd. Door het mooie weer was het te druk en moesten wij 75 minuten wachten op eten. Er waren teveel gasten aangenomen om normaal te kunnen bedienen. We kregen hiervoor een gratis drankje aangeboden (op zich netjes), maar enige terugkoppeling over de vertraging zou zeker netjes geweest zijn. We hadden 3x mosselen en een ander gerecht. De mosselen kwamen in kleine pannetjes. De mosselen waren echter zo klein. Geen viswinkel zou dit formaat durven verkopen. Echt te klein. Verder kregen we met z’n vieren als garnituur 1 zak patat en 1 bakje sla. 100 euro armer en met honger verlieten wij de zaak. Heel jammer, want de vorige keer was het wel goed. Dit vond ik echter schandalig. Het was het geld beslist niet waard!! Ik denk dat wij de volgende keer iets anders uitkiezen..

Jaap H, Eigenaar van De Dining, reageerde op deze beoordelingGereageerd 13 mei 2018

Beste Nic,

Bedankt voor uw reactie.
Dinsdag was voor ons een moeilijke avond, dat was wel duidelijk. Dit zijn van die avonden die je in een seizoen niet hoopt te krijgen, maar door omstandigheden altijd mogelijk. Door de vakantiespreiding (wie heeft dit bedacht?) en het mooie weer was het erg druk op het eiland, maar onze vakantiekrachten waren zondagavond allemaal weer op de boot gestapt vanwege verplichtingen op school. Hierdoor stonden we door ontstane drukte erg krap. Je gaat de avond in en dan is het volhouden en gaan. Dit was deze avond iets teveel gevraagd van ons team. U heeft gelijk dat we een moment hadden moeten kiezen om geen nieuwe eters meer aan te nemen, maar op een gegeven moment zit je er middenin en is er geen stoppen meer aan. Ook de terugkoppeling ging niet helemaal goed, want dat is wel meestal hetgeen wat we doen. We weten dat gasten het prettig vinden om op de hoogte gehouden te worden en niet in het ongewisse gelaten te worden.
Wat betreft de mosselen kan ik alleen melden dat we op dit ogenblik van onze leveranciers een erg wisselende kwaliteit ontvangen. De ene keer zijn ze wat aan de kleine kant de andere keer zien ze er weer prima uit. De smaak is overigens wel goed. Het is ook een beetje het tijd van het jaar. De komende weken zal de grote van mossel alleen maar toenemen.
Patat en sla mag altijd (gratis) bijbesteld worden. Dat wordt ook aan tafel gezegd als we alles op tafel zetten. We geven dan altijd aan dat er bijbesteld mag worden als u het te weinig vindt. Jammer dat u daar geen gebruik van heeft gemaakt. Wij zetten in het kader van duurzaamheid liever verse, nieuwe friet neer dan dat we constant teveel moeten weggooien. Het gebruik van de friet is namelijk per tafel erg verschillend.
Zoals u aan mijn verhaal kunt lezen zijn wij ook totaal niet tevreden over deze avond. Het is ook niet de dagelijkse gang van zaken, maar dat beaamt u zelf ook in uw verhaal, want vorige keer was het wel goed. Daarom hoop ik dat u dit ook ziet als een incident en de volgende keer gewoon weer gezellig en lekker bij De Dining komt eten.
Excuses voor hoe het gegaan is en hopelijk tot een volgende keer.

Reizigers die De Dining bekeken, bekeken ook

Vlieland, Friesland

In De Dining geweest? Deel je ervaringen!