“Goede locatie, chagrijnige bediening”
Beoordeling van Oost

Oost
Geclassificeerd als nr. 15 van 33 Restaurants in Vlieland
Prijsklasse: € 6 - € 42
11 september 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Locatie en strandtent ziet er top uit!
Helaas kan er veel verbeterd worden aan de gastvrijheid. Even wennen dat je in NL alleen maar in Engels kan bestellen, maar dat is prima.
Echter een van de vrouwelijke medewerkers was erg chagrijnig. We zaten op terras, maar het was duidelijk te merken toen ze de bestelling voor iemand op de picknicktafels op het strand kwam brengen. Deze tafels worden niet bediend, maar kunnen het op terras afhalen. Dus het tafelnummer werd geroepen en een dikke zucht aangezien deze mevrouw niet direct opstond en direct bij haar was om af te halen. We konden op terras horen dat ze vervolgens binnen tegen haar collega’s haar beklag deed en haar in het vermoedelijk Pools voor h**r uitmaakte. Die betreffende mevrouw kon het dan wel niet horen, maar hou je beklag over andere gasten netjes en laat niet de rest van je gasten meegenieten

Datum van bezoek: september 2021

18 augustus 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Deze strandtent is gelegen op een unieke plek met zicht op Terschelling en lig werkelijk prachtig. Helaas is dat ook het enige positieve. Wij bezochten Oost op een avond in augustus rond kwart over zes maar voelden ons niet heel erg welkom. We bestelden een biertje en een borrelhap en lieten weten dat we graag iets wilden eten. Het personeel was niet erg enthousiast. Vervolgens kregen we een menukaart maar de keuze voor het diner was beperkt. We bestelden voor 3 personen fish & chips en genoten intussen van het uitzicht. Het personeel begon alvast het terras op te ruimen. De maaltijd werd snel geserveerd, goede porties, maar helaas was de vis taai en proefde oud, alsof deze opnieuw was opgewarmd. Allesbehalve vers. Toen we voor het dessert Irish coffee wilden bestellen bleek dat er geen slagroom was en de koffiemachine al was uitgeschakeld. We kregen uiteindelijk een longdrink glas koffie met zwarte koffie. Desondanks moesten we ruim negentig euro afrekenen waardoor we een beetje een kater overhielden aan dit uitje . Erg jammer want de locatie is prachtig.

15 augustus 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Eten bij Oost is een ware verrassing: wat een kwaliteit! Wij kregen een 4-gangen verrassingsmenu: vis, schaal- en schelpdieren, overwegend uit de directe omgeving van Vlieland. Alles was even smaakvol. Het meest verrassend was wel de amuse bestaande uit zalm die de dag voordien gevangen was door een Vlielandse visser op de Noordzee. Voor mijn tafelgenoot waren het de oesters die een onvergetelijke indruk achterlieten. Het desert was iets te zoet voor mij, maar ach dit is een detail.
Dit alles in een ambiance waar geen enkel restaurant tegenop kan: zand zee en zon. Wij werden bediend door twee aardige studentes uit Slowakije: attent, snel en oog voor detail.

5 augustus 2021 beoordeeld

Als ik de negatieve beoordelingen hier zo lees, denk ik: als je wílt zeiken, valt er altijd wel wat te vinden waar je een lading azijn over kunt uitstorten. Ben je van 'veel voor weinig' dan kun je je heil beter ergens anders zoeken. Houd je van goed eten, dan is dit een absolute aanrader. Het 5-gangen verrassingsmenu was van een tongstrelende verfijning. De Chardonnay - vis moet immers zwemmen - deed daar niet voor onder. Zowel gastvrouw als personeel was vriendelijk en professioneel. Wij komen hier volgende week zéker nog een keer terug!

30 juli 2021 beoordeeld

We hebben lunch besteld oa kibbeling voor de kinderen. Deze kibbeling was gortdroog. Toen de kinderen achterom naar het toilet per ongeluk de verkeerde ingang namen zei de kok ‘donder op hier’. Bijzondere manier om met je gasten om te gaan. Niet onder de indruk noch van de gastvrijheid noch de kwaliteit. Mooie plek aan het strand verder.

Datum van bezoek: juli 2021

Reizigers die Oost bekeken, bekeken ook

In Oost geweest? Deel je ervaringen!