“Gewoon goed”
Beoordeling van Oost - GESLOTEN

Oost
1 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Leuk restaurant op een zelfs voor Vlieland afgelegen plek, achter de jachthaven en voorbij het industrieterrein.
De eerste keer dat wij er wilden eten kon dat niet omdat we niet gereserveerd hadden ondanks dat er nog tafeltjes vrij waren. Dat voelde goed, er worden geen concessies gedaan.
Gelukkig lukte het de 2e avond wel. En het was een fantastisch diner. Niets te kiezen, 4 gangen menu door de chef vast gesteld. Alles was lekker en helemaal de kabeljauw. Van deze vis kreeg ik bijna tranen in mijn ogen, goede kwaliteit en uitstekend klaar gemaakt, de beste kabeljauw die ik ooit gegeten heb. Ook de garnalen, mosselen en soep waren erg goed. Gelukkig smaakte de wijn er prima bij, ook goede kwaliteit. De bediening was zeer professioneel. Attent en tijdig. Mijn complimenten voor deze zaak, we varen hier gerust voor om.
Ik moet nog wel de lokatie noemen, mooi uitzicht op een stil strand en prettige inrichting.

30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Na het hele eiland gezien te hebben vonden wij uiteindelijk dit pareltje. Leuke bediening, heerlijk eten, mooie zaak en een heerlijke plek! Zeker een aanrader!

28 mei 2018 beoordeeld

Bij toeval stuitten we op deze plek, dit omdat we vanuit de Passantenhaven een wandeling over het strand aan het maken waren. Bij Oost hebben we direct een stop gemaakt en zijn we op dit geweldige terras gaan zitten. Heerlijk gelucht, het pakketje brood voor de wandeling kon in de tas blijven.
In de bediening werkt ook een Spaans meisje, Adriana. Wat stoer om zes maanden in je eentje naar Vlieland te gaan. Iedereen gaat je vast goed helpen om je Engels te verbeteren! Y yo soy muy felíz: puedo hablar español contigo! Ojalá nos veamos muchas veces esta temporada. Ik hoop dat we vaak op Vlieland komen dit jaar, dan komen we zeker elke keer naar Oost!

27 mei 2018 beoordeeld

Het restaurant is demontabel gemaakt, omdat het volgens de vergunning niet in de winter op het strand mag staan. Maar dit detail is zo een beetje het enige wat het gemeen heeft met andere strandtenten: dus geen Ola vlaggen, kroketten, cocktails of een meterslange menukaart met voor ieders smaak wat uit de diepvries.

In plaats daarvan een vijf-gangen menu van dagelijks vers aangevoerde producten, een bijzondere wijnkaart en schitterend uitzicht. De zilte zeelucht maakt hongerig, dus we begonnen met een snel geserveerde cocktail van wadgarnalen met koriander. Daarna kwam een tussengerecht, gevolgd door zeeuwse mosselen. Hoofdgerecht was kabeljauw, met risotto en knapperige groenten. De kabeljauw was a-point gebakken en had een lichte rooksmaak, gecreeerd door de houtskooloven. Het nagerecht bestond uit twee typen brownies met een witte mousse.
De bediening is volt, attentief en ter zake kundig. Zonder meer aan te bevelen aan wie van lekker eten houdt en dat kan waarderen. Vaste strandtentbezoekers kunnen teleurgesteld raken, als ze hun favoriete kroket moeten missen.

24 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hadden gereserveerd en ons mobiel no achtergelaten ondanks dat voor hun duidelijk was dat wij de enige gasten zouden zijn hebben ze het door laten gaan , en een mooi chefs menu geserveerd We hebben heerlijk gegeten en “ niet gemerkt “ dat wij de enige restaurant gasten waren Er zat veel liefde in de gerechten en bediening

Top lokatie

En liefdevol gekookt wij komen terug

Ps alleen vis

Reizigers die Oost bekeken, bekeken ook