“Wijnen en service overtreffen het eten”
Beoordeling van Gusto

Gusto
Geclassificeerd als nr. 6 van 169 Restaurants in Genk
Keukens: Belgisch, Frans, Vis en zeevruchten, Wijnbar
Dineropties: Lunch, Na sluitingstijd, Diner, Ontbijt, Reserveringen
Beschrijving: Gusto is een trendy, design restaurant in hartje Genk. De zaak wordt bezield door een jong team met aan het hoofd Ardan Boffé geflankeerd door zijn zus en zijn vriendin. Wij staan samen voor hoogwaardige, kraakverse ingrediënten, verfijnd gebracht in een sympathiek, gastvrij, no-nonsense kader. Gusto staat open voor iedereen, dus niet enkel voor de hippe hotelgasten van Carbon hotel. De dag begint in Gusto met de ontbijtjes, op werkdagen uitgeserveerd tot 10u, in het weekend tot 11u. Onze ontbijtdames verzorgen de lekkerste ontbijtjes van buffet tot uitgeserveerd luxe ontbijt in verschillende gangen. Voor elk wat wils. Aangezien we zeer vroeg open zijn, kiezen heel wat Genkenaren ervoor om de eerste kop koffie met krant bij ons te nemen, dit zorgt voor een gezellige mix van Nationale en Internationale gasten. 's Morgens lopen onze leveranciers af en aan met de ingrediënten voor de dag. Vanaf 12u werkt onze chef voor u in een open keuken, met dagverse producten. De kaart is klassiek Belgisch-Frans geïnspireerd, modern en verfijnd gebracht. Speciaal op de kaart is ook onze sushi & sashimi. Een logische keuze vanwege de dagverse aanvoer van verse vis. Elk gerecht is een kunstwerkje op het bord. Drinkt u graag een glas wijn dan hebben we goed nieuws. Wij hebben 20 wijnen die per glas geschonken kunnen worden via ons enomatic systeem in de wijnbar. Dit uiteraard naast onze zeer uitgebreide wijnkaart, waarin tal van bekende en minder bekende parels verscholen zitten. Dit betekent echter niet dat we geen aandacht schenken aan onze huiswijntjes, die ook met zorg en oog voor kwaliteit geselecteerd worden. Speciaal aan Gusto, in tegenstelling tot vele andere restaurants, is de degustatiekaart (Een apart stukje in de menukaart) Deze degustatiekaart laat toe om al onze à la carte gerechten in kleinere porties te bestellen. Zo kan eenieder naar hartelust gerechtjes combineren, zonder te vervallen in een eentonigheid van smaken. Een culinaire reis kan beginnen. Ook gin en grappa liefhebbers kunnen ook hun hart ophalen. We kijken steeds uit naar nieuwe smaken op de markt en serveren deze steeds met de gepaste tonic en garnituren. Onze lunchformule op werkdagen is erg leuk omdat die toelaat aan de vaste prijs van 28 euro pp, 2 gerechtjes te kiezen uit de degustatiekaart incl koffie of dessert. Voor 28 euro pp behoren dus ook alle dagverse luxe producten zoals kreeft, kingkrab, Black Angus ossenhaas etc tot de mogelijkheden. Niks staat u natuurlijk in de weg om te klassiek te kiezen voor een lekker garnaalkroketje gevolgd door een stukje ossenhaas met handgesneden frietjes. Ook vegetariërs krijgen steeds een leuk dagvers alternatief. Ook daar weer dus, geheel de vrije keuze om nieuwe gerechtjes te proberen aan een uiterst voordelig tarief. Dineren moet een totaalbeleving zijn. U kan daarom beginnen met een aperitief in de wijnbar met een hapje of op een van onze terrassen om vervolgens in het restaurant rustig te tafelen. Wil u zich laten verrassen? Kies dan voor een van onze menu's al dan niet met aangepaste wijnen. We hebben 3 formules: Seizoensmenu (Klassieke porties, seizoensgebonden ingrediënten) , Klassiek Menu (Klassieke ingrediënten van zeer hoogwaardige kwaliteit, die iedereen lust, normale porties) of het degustatiemenu (Verfijnde gerechtjes in kleinere porties, min 4 gangen, zodat u een minimum van diverse smaken en gerechtjes kan proeven) Wenst u iets te vieren? Feestelijke gebeurtenissen zoals verjaardagsfeestjes, familiefeesten, babyborrels, jubilea, huwelijksdiners, recepties, walking dinners, barbecues in de zomer, worden op maat door ons verzorgd rekening houdende met uw budget. We zijn hier in gespecialiseerd en kunnen u van begin tot eind begeleiden en zo u wenst tips en advies geven om zo perfect mogelijk datgene te verwezenlijken wat u voor ogen heeft. Kleine extra's die een wereld van verschil maken. Neem contact met ons op, voor vrijblijvende info of reserveer uw tafeltje. Alvast hartelijk dank voor uw interesse in Gusto!
16 oktober 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Sfeervolle zaak. Het eten was lekker maar net niet het niveau wat je voor deze prijs verwacht... de fantastische aangepaste wijnen en topservice van onze ober Ali maakt dit wel ruimschoots goed!

12 oktober 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

We kozen voor het 4 gangen degustatiemenu.
De gerechten waren zeer mooie creaties met goede combinaties van smaakpaletten en smaakten bijgevolg super lekker.
Verder een vriendelijke en professionele ontvangst en bediening in een aangenaam, modern kader.
Zeker voor herhaling vatbaar.

12 oktober 2020 beoordeeld

Een aanrader. Het eten is op sterrenniveau. Top wijnen worden royaal geschonken. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Wij gaan terug!

11 oktober 2020 beoordeeld

A la carte gegeten, zeer fijne oesters, lekkere vis en een sublieme filet pur. Mooi wijnaanbod (zelfs per glas). Klassieke desserts met "een twist". Aangename sfeer en vriendelijke professionele bediening. In combinatie met overnachting in Carbon hotel is een absolute aanrader. Ook het ontbijtbuffet hier in deze Corona tijden was zeer verzorgd met bediening aan het buffet.

10 oktober 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Perfecte en aangename bediening. Eten kon niet beter smaken. Zeer aangenaam kader. Wij komen zeker nog terug. Een échte aanrader.

Datum van bezoek: oktober 2020

Reizigers die Gusto bekeken, bekeken ook

Genk, Limburg Province

In Gusto geweest? Deel je ervaringen!

US$USD
Nederland
© 2020 TripAdvisor LLC Alle rechten voorbehouden.