“Idyllische plekje om te lunchen of dineren in gezellig bergdorp.”
Beoordeling van Les Lavandes

Les Lavandes
Geclassificeerd als nr. 1 van 2 Restaurants in Monieux
27 augustus 2017 beoordeeld

Op aanraden van andere vakantiegangers gaan eten met z'n tweetjes bij Les Lavandes te Monieux. Omdat het zondag was, konden we van de kaart alleen het 4 gangen menu kiezen. €42,50 was behoorlijk aan de prijs voor het geen we op het bord kregen. Mijn dochter kreeg een Côte de cochon, een gewone varkenskotelet dus. Tussengerecht waren 3 stukjes geitenkaas van de buren, met verschillende rijpheid. Als je geen geitenkaas fan bent, heb je dus pech. Een fles water met bubbels: €5,00! De entourage op het terras rondom de fontein, vernoemd naar de burgemeester en tevens patron van Les Lavendes, en de neon verlichting aan de overkant aan de muur, gaf een gezellige sfeer. Lisa, een studente uit Oekraïne die aan onze tafel serveerde maakte de avond goed: spreekt Frans en goed Engels, zeer aardig en ontwapenend, zij is een aanwinst voor het restaurant. Helaas zal zij door haar studieplannen niet lang meer blijven, maar ze snapt het vak van gastvrijheid helemaal.

27 juli 2017 beoordeeld

op een gezellig pleintje kan je heerlijk eten. De kaart is beperkt maar je hebt keuze tussen een 3 gangen menu of 4 gangen menu met amuse. (Gerechten zijn ook afzonderlijk te krijgen.) geen restaurant om 'effe snel iets te eten'. Lokale bevolking komt hier opgekleed naartoe.
de gerechten zijn zeer verzorgd en zeer lekker. Bijna vergelijkbaar met 1* restaurant.
Bediening zeer correct. Bij het dessert werd ons gratis dessertwijn aangeboden.
prijzen wan de wijn : 25 euro wat zeer goede prijs/ kwaliteit is.
een aanrader om even een ommetje te maken als je in de buurt bent!

11 juli 2017 beoordeeld

Na een fietsrit met een groep vrienden, stopten we op dit gezellig terras voor een middagmaaltijd. Er was geen kaart, maar een vast menu. Ik vroeg of ze iets vegetarisch kon voorzien. Een salade was het antwoord. Het voorgerecht (aubergine in gazpacho) kon ik mee eten.
Ik kreeg een salade met parmaham. Toen ik de bediende zei dat dit niet vegetarisch was, slaakte ee een zucht en nam ze mijn bord weg. 5 minuten later kreeg ik een droge salade met wat tomaten, kaas en wortels, zonder kruiding, zonder vinaigrette.
Het dessert was een mousse, waarschijnlijk met gelatine wat niet vegetarisch. Heb het laten staan. In normale omstandigheden zou ik het vragen, maar ik verwachte geen vriendelijk antwoord meer. De prijs van het menu was dezelfde zoals de rest.

elisabeth g, Propriétaire van Les Lavandes, reageerde op deze beoordelingGereageerd 13 juli 2017

Hello Sophie,
We are very sad to read how much you were disapointed and we are so sorry to read that you didn't have our vegetarian option. Our dessert mousse was made with "agar agar", so yes it was vegetarian but we apologise anyway for your salad, it was a big mistake obsiously. We would be very proud to present you our vegetarian dishes at anytime: beetroot colors and textures with humous, truffles from our trees with fresh pasta, tomatoes and burratina with pistou...
We hope to see you again,
Best regards
Les lavandes

14 september 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

'S middags op zoek naar een lunch belanden wij in dit pareltje met een mooi terras onder de platanen en op de achtergrond in de flank van de berg een kerkje. Vriendelijke juffrouw bediende ons met klasse en een beetje humor .
3-gangen lunch voor 23€, iets duurder dan dat we gewoon zijn maar ook trapje hoger dan het doorsnee restaurant in de regio.
Een dikke pluim

27 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Wanneer je de gorges de la nesques bezoekt dan moet je gewoon ff stoppen in Monieux bij Les Lavandes. Leuke sfeer en mooi terras onder de bomen. Lekker eten voor een goede prijs.

Reizigers die Les Lavandes bekeken, bekeken ook

In Les Lavandes geweest? Deel je ervaringen!