“eerlijke keuken, gemoedelijke sfeer”
Beoordeling van Lijsterbes

Lijsterbes
Geclassificeerd als nr. 1 van 1 Restaurants in Uitbergen
Keukens: Belgisch
Geschikt voor: Speciale gelegenheden, Romantisch
1 september 2020 beoordeeld

Een 14-tal dagen terug gingen we voor de eerste maal eten in dit restaurant.
Het was het beste wat wij dit jaar aandeden en dat is niet alleen toe te schrijven aan de eerlijke aardse gerechten. Ook heel de omkadering, de jovialiteit, het 'thuisgevoel' zorgt ervoor dat je je als klant helemaal laat onderuitzakken, zowel in de eetzaal, op het gezellige buitenterras, als in de bar. Het buitenterras geeft je een zicht op de tuin, die je vertelt wat je zoal mag verwachten op je bord. Ik koos voor het bierarrangement wat mij heel goed beviel. Sommige reviews die ik hier lees maken gewag van te dure prijzen navenant de kwaliteit/kwantiteit. Ik ben het hier niet mee eens. Wij betaalden op sommige plaatsen duurdere totaalprijzen voor minder. Hierbij wil ik wel nog eens aanstippen dat wij het kader, de ontvankelijkheid en de totaalsfeer even belangrijk vinden als het eten zelf. en dit heeft chef Geert goed begrepen.
Een dikke pluim daarvoor, en hou het vooral zoals het is: Eerlijk, aards, gezellig en familiair

Datum van bezoek: augustus 2020

5 augustus 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Het eten was lekker maar niet speciaal, de ontvangst van de mannelijke garçon was alles behalve vriendelijk,zelfs als de tafel werd afgeruimd werd er niet eens gevraagd of het lekker was vind ik niet kunnen in en restaurant van die prijsklasse.De aangepaste wijnen zijn heel lekker maar toch duur voor 4 glazen 30€ bij de 4 gangen menu.

Datum van bezoek: augustus 2020
12 juli 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Alles klopte, een lunch met schoolvrienden ( volwassen onderwijs) zeer lekker van aperitief tot en met dessert, bediening eveneens super, bedankt.

Datum van bezoek: augustus 2019
6 juli 2020 beoordeeld

Op zoek naar een tof restaurant viel mijn oog op de Lijsterbes. Veel over gehoord, dingen over gelezen en de Chef komt me bekent voor van televisie ... denk ik. We werden vriendelijk onthaald en naar het zonnige terras geleid. Wat een mooie uitzicht op een prachtig onderhouden tuin. Zelfs een Ofyr beschikbaar, ik begon al te dagdromen. De chef komt even langs het menu voorstellen, de keuze was direct gemaakt, we maken er een 5-gangen culinaire avond van want we hadden iets te vieren. Al snel stond ons glaasje heerlijke Champagne voor ons met 2 lekkere amuses. Nog even genieten om dan het restaurant binnen te duiken. Een mooie foto van heel de equipe links aan de muur trok toch even mijn aandacht mmm mooi. We waren er klaar voor, bedienend personeel mooi in het pak wat wel een groot contrast was met de Chef, zou hij niet het voorbeeld moeten geven . . . soit . . . we zijn hier om heerlijk te genieten. Met de flinterdun gesneden Tonijn werd de toon gezet wat dit menu 'Rotisserie' in petto had, heerlijk op smaak, top. Als 2de, Kabeljauw met cornflakes mm dacht ik . . . maar nee hoor super gerechtje met verrassend krokantje. Een jong kreetje schoof als 3de gerechtje aan, wel wat peuzelwerk maar heerlijk op smaak. We zijn over halfweg dus tijd voor het hoofdgerecht Simmenthal rundfilet omwentelt met marjolein, een lekker stukje vlees dat mag zeker gezegd worden. Oeps, ik zou het bijna vergeten de aangepaste wijnen, eerst wat argwanend na het lezen van enkele vorige reacties maar hebben het er toch op gewaagd. Mooie wijntjes kort voorgesteld en meer dan voldoende in het glas en er werd wel degelijk nog bijgeschonken. Met de frambozen sluiten we dit gezellig tafelen af en konden we voor de koffie afzakken naar de open bar, gezellige 'zithoek' genieten van koffie met heerlijke zoetigheden, en . . . een Calvados, ik kon het niet laten. Zo de mooie avond zat er op, en dat het heerlijk was, inderdaad. Snel nog een fles DONC, hun eigen samengestelde Vermouth gekocht om thuis van te genieten. Zeker een adresje om terug te keren. Proficiat aan heel het team dat zelfs tijdens de corona crisis met mondmasker het beste van zichzelf gaf.

Datum van bezoek: juli 2020
7 maart 2020 beoordeeld

Zeer aangenaam kader, leuke en cosy formule (aperitief en koffie in de gezellige open bar, nadien diner in mooi restaurant ), professioneel en vriendelijk onthaal en service, zeer lekkere keuken , ook de desserts waren top ( door jonge zeer talentvolle patissier).
Wij zaten in de keuken aan een lange tafel met zicht op de activiteiten aldaar : een unieke ervaring!

Datum van bezoek: maart 2020

Reizigers die Lijsterbes bekeken, bekeken ook

Wichelen, Oost-Vlaanderen
Lokeren, Oost-Vlaanderen

In Lijsterbes geweest? Deel je ervaringen!