“Ruïne, schitterend gelegen”

Game of Thrones Filming Locations Tour from Belfast including Giants Causeway
Geclassificeerd als nr. 1 van 23 dingen om te doen in Portrush
Attractiegegevens
13 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Gratis parkeren, entreegeld kun je in je zak houden want de buitenkant is het mooist. Je kunt ook nog de lange trap af naar de grot. Vanaf een afstand beter te zien.

Ruïne is prachtig gelegen en sowieso een fotostop waard.

28 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Bij onze tour hier gestopt voor een foto momentje. Dit kasteel is meer een ruïne en niet meer echt begaanbaar. Leuk voor een foto momentje

14 september 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Op een droge, flink winderige, middag bezochten wij Dunluce Castle. Een prachtig plaatje in het landschap. Na een redelijke toegangsprijs te hebben betaald krijg je een boekje met goede uitleg (Engels). Nodig, want ik las in het boekje: 'Het kasteel kent een lange geschiedenis, gekenmerkt door geweld, intriges en rebellie'. Dat dit met heftige gevechten gepaard ging was te zien ook, want er was van het kasteel niet veel overgebleven. Maar met dat boekje erbij werd me nog veel duidelijk hoe en waar er gewoond, gewerkt en gekookt was, (voor de laatste bewoners moet het beslist geen pretje geweest zijn.) De omgeving, waaronder de rotskust is adembenemend. Later hoorde ik van een vriend dat je ook kunt afdalen naar de baai. Dat lijkt me een mooie maar zeer pittige tocht. Goede wandelschoenen zijn beslist nodig.

8 september 2016 beoordeeld

Vanaf een afstandje misschien een ruïne, maar als je er stopt en het bezichtigd is het werkelijk uniek. De locatie, de geschiedenis, het verhaal van o.a. de volledig in zee gestorte keuken, met personeel. Geweldig! Prachtige foto's te maken van en vanaf het kasteelruïne.

Bekijk meer beoordelingen
20 juli 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Een paar overblijfselen van een kasteel
Je mist niets, als je er niet geweest bent
Entree te duur
Uitzichten zijn mooi, maar die zijn vrijwel overal in dit gebied

Reizigers die Dunluce Castle bekeken, bekeken ook

In Dunluce Castle geweest? Deel je ervaringen!