“De film maakte een diepe indruk”
Beoordeling van Mémorial 1815

Mémorial 1815
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 111,56*
Vanaf
Privétour: Slag bij Waterloo vanuit Brussel
Geclassificeerd als nr. 1 van 8 dingen om te doen in Braine-l'Alleud
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
Nuttige informatie: Voedsel te koop, Trappen / lift, Rolstoeltoegang, Kluisjes / opslag, Toiletten
30 mei 2018 beoordeeld

Het memorial geeft een schitterende voorstelling van de feiten die zich in Waterloo en omgeving hebben afgespeeld; Het grote pluspunt is dat de toeschouwer werkelijk op de plaats is waar de feiten zich hebben afgespeeld.

4 april 2018 beoordeeld

Een waanzinnig goed museum met enorm mooie exposities en alle moderne virtuele mogelijkheden gecombineerd. Ruim opgezet, ondergronds zodat de originele locatie niet aangetast wordt. Samen in combinatie met de kasteelboerderij van Hougoumont een enorme aanrader. We kwamen ogen en oren maar vooral tijd tekort om alles te bekijken en komen dan ook zeer zeker met het hele gezin nog een keer terug.
Hele duidelijke informatie over de slag, wie wat wanneer deed.
Een verademing om te zien dat sommige musea in staat zijn de bezoeker te grijpen en te begrijpen.

4 april 2018 beoordeeld

Dit museum oversteeg onze verwachtingen. Ongelofelijk knap hoe men erin is geslaagd om de Slag bij Waterloo (en alle historie hieromheen) zo mooi, duidelijk en soms ook levensecht in beeld te brengen. Onze kinderen van 11 en 13, normaal absoluut geen museumfans, hebben zich hier echt vermaakt. Met allerlei moderne technieken, zoals virtual reality, 4D film, "levende" schilderijen, interactieve middelen en nog veel meer, wordt de Slag bij Waterloo uitgelegd en in beeld gebracht. Totaal geen stoffig museum dus, maar hypermodern. Neem ook vooral de pendelbus (5 min) naar hoeve Hougoumont, strategisch punt tijdens de Slag. Ook hier een combinatie van moderne "twist" op een historische locatie. Wij hadden ook nog eens het geluk dat het tijdens het Paasweekend de "Keizerlijke dagen" waren en men de hoeve had omgetoverd tot levensechte locatie uit 1815 (inclusief veldhospitaal uit die tijd, allerlei ambachten etc). Dat maakte het toch wel echt helemaal "af". Kortom, een aanrader dit museum!

24 maart 2018 beoordeeld

Een volledig museum over een (heel erg bekende) veldslag... Je weet op het eerste moment niet wat je hier moet verwachten.
Wat ze bij Mémorial 1815 gepresteerd hebben is echt wel formidabel.
Ze slaagden erin om een heel modern, interessant en gevarieerd museum te creëren.
Er zijn uiteraard vele objecten te zien, maar ook een uitvoerige uitleg over het hoe en waarom van de veldslag. Dit met kaarten, schilderijen (met speciale effecten), filmpjes, een 3D-film, spelletjes, wassen beelden, ...
Ik heb dit nog nooit op deze manier en op deze schaal gezien.
Het bezoek liet dan ook een diepe indruk op me na. Dit is hoe een museum eruit moet zien in de 21e eeuw. Hulde.

Bekijk meer beoordelingen
13 maart 2018 beoordeeld

bij terugkomst uit bergen zijn we hier gestopt, museum gedaan, super leuk , ook voor onze kleine spruit, ze vond het geweldig om met haar kastje door het museum te lopen, 4 d cinema is geweldig. zeer modern, fijn om te wandelen en iets te drinken. echt top

Reizigers die Mémorial 1815 bekeken, bekeken ook

Waterloo, Waals-Brabant
Waterloo, Waals-Brabant

In Mémorial 1815 geweest? Deel je ervaringen!