“Een adembenemend uitzicht met een gastvrije ...”
Beschikbaarheid
Boekingsaanvraag doen
Inlichtingen vragen
Uitstekend
1 beoordeling
Deze accommodatie is niet beschikbaar op deze data.
Alle beschikbare vakantiewoningen weergeven

Lisa V
Gent, België
1 beoordeling
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 nuttige stemmen
“Een adembenemend uitzicht met een gastvrije ontvangst”
Beoordeeld op 1 augustus 2015 voor een verblijf in september 2013
personen vonden dit een nuttige beoordeling

Het is intussen al weer even geleden dat ik logeerde bij Walter en Mia. Maar een trip die een van de mooiste in je leven is, staat sowieso in je geheugen gegrift.
Ik moet eerlijk zeggen dat Andalusië niet een van de bestemmingen is die bovenaan mijn lijstje staat. Het beeld dat ik had was een droog, eerder saai landschap. Maar de aankomst bovenaan de heuvel van Walter en Mia veranderde mijn oordeel op slag. Bij het kijken naar het panorama wist ik meteen waar de uitdrukking 'adembenemend' vandaan komt. Mijn ogen vroegen zoveel inspanning om het andere uiterste van het landschap te zien, dat ik er bijna buiten adem van was. Ik denk dat ik nooit eerder in mijn leven zo ver heb kunnen kijken. Later vertellen Walter en Mia me dat je je ogen traint als je in cueva don pablo woont. Ook je gehoor gaat vooruit dankzij de oorverdovende stilte (is dat niet een beetje contradictorisch?). Het wonderlijke aan dat asmatische, doofmakend landschap is dat het elk kwartier van de dag verandert. Het licht speelt een kleurrijk spel met de bergen en het dal aan de overkant.
In de buurt kan je heel wat leuke uitstapjes maken. Zo gingen we naar de markt in Orce (authentiek, vriendelijk volk en pittoresk), wandelden we in een bos met een kabbelend riviertje dat nu en dan ontaarde in een waterval, bezochten we Granada en gingen we stappen in de heuvels rond de grot. Een echte beleving was het zwembad beneden net buiten Orce. Een groot bad, continu aangevuld met water uit een bron. Op de bodem liggen kiezels en tussen de zwemmers flitsen visjes. Ik weet niet of het aan de vissen of de bron ligt, maar het water heeft iets magisch. Het is zalig om er in te vertoeven.
Tot slot wil ik nog wat vertellen over het huisje waarin we logeerden. Het is een echte beleving om in een grot te slapen. De temperatuur en de lucht zijn er erg aangenaam. Maar ook het interieur is verrassend. Zeg nu zelf een organisch planfond waardoor je nog de vorm van de grot kan zien, is toch eens iets anders dan die saaie rechte plafonds in onze moderne huizen? Ook de rest van het huis is een echte aanrader. De keuken is supergoed ingericht. Je vindt er alles wat je nodig hebt. En de badkamer is groot en heeft een ligbad!
We plannen zeker om nog eens te gaan. Want dit was een van de weinige plekjes die een tweede bezoekje verdient!

Hoe was de sleuteloverdracht? Algemene staat van de woning
Beddengoed & matrassen Keuken & keukengerei
Hoe schoon was de badkamer? Overige faciliteiten & voorzieningen
Service
Pluspunten: uitzicht, vriendelijke ontvangst en de uitrusting van de keuken
Reisgroep: Kleine kinderen
Je leeftijdgroep 25-34
Kun je dit hotel aan vrienden aanbevelen?   Ja.
Aanbevolen voor:
Vakantie met vrienden Oudere reizigers
Gezinnen met kleine kinderen
  • Kwam de woning overeen met de beschrijving?
  • Zou u deze woning aanraden op basis van de locatie?
  • Bent u tevreden over de prijs/kwaliteitsverhouding?
  • Werd de borgsom die je moest betalen op tijd terugbetaald?
Was dit een nuttige beoordeling? Ja
Voer reisdata in voor nauwkeurigere prijzen
2 gasten
Volwassenen2
Kinderen0
Pas toe
Bezit je een vakantiewoning? Laat deze hier vermelden.
Extra inkomsten
Eenvoudig te beheren