“Geweldig verblijf ! top !”
andere reiziger heeft deze accommodatie geboekt
diningkitchen / woonkeuken
bedroom 1 / slaapkamer 1
adjacent bathroom / aangrenzende badkamer
second bedroom / tweede slaapkamer
private garden / privé tuin
swimming pool for the two gîtes / zwembad voor de twee gîtes
entrance from the courtyard / entree via de binnenplaats
the courtyard / de binnenplaats
beautiful landscape for walking / prachtige omgeving om te wandelen
canoeing on the Vèzére / kanoën op de Vèzére
weekly market / weekmarkt
horseriding / paardrijden
beautiful landscape / prachtige omgeving
Deze accommodatie is niet beschikbaar op deze data.
Alle beschikbare vakantiewoningen weergeven

Recente in het Nederlands
gastmiek
Hechtel-Eksel, België
1 beoordeling
“Geweldig verblijf ! top !”
Beoordeeld op 8 september 2017 voor een verblijf in augustus 2017

Toen we op de prachtige locatie in een mooie omgeving aankwamen, werden we meteen vriendelijk ontvangen. We hebben een rondleiding gekregen op het domein en er werd ons een welkomsdrankje aangeboden. Alvast een supergoed begin.
De gîte was mooi ingericht en de keuken van alle gemakken voorzien. Dat vonden we top aangezien wij graag aan ons vakantiehuis koken en een glaasje drinken. De gastheer en gastvrouw waren ook zeer attent. Sympathieke en gastvrije mensen.
De gîte is ook voorzien van 2 leuke terrassen, heerlijk zitten in alle privacy.
We hebben alles gevonden wat we voor een prettig verblijf nodig hadden. Echt voor herhaling vatbaar. Een aanrader!

10 sep 2017
Bedankt voor jullie aardige woorden. Wij vonden het fijn jullie als gaststeden hebben.
Hartelijke groet van Jan en Elly
PaulFlam
Grobbendonk, België
“Prachtig verblijf”
Beoordeeld op 24 oktober 2016 voor een verblijf in oktober 2016

Fantastisch verblijf gehad in gite “La Jolie” voorzien van alle comfort, met mooie uitzichten rondom.
Ideaal om even weg te zijn van het drukke dagelijkse leven.
In de directe omgeving zijn er veel mogelijkheden om een goede wandeling te maken.
Het menu dat klaarstaat in de Gite bij aankomst is uiterst makkelijk, moet enkel nog opgewarmd worden.
Zo hoef je zelf geen eten meer te gaan zoeken of maken bij aankomst.
Montignac is makkelijk te bereiken met de wagen en er zijn enkele uitstekende restaurants.
In de omliggende dorpen valt er altijd wel iets te beleven.
Elly en Jan zijn geweldige mensen waarvan je merkt dat zij dit paradijsje met hart en ziel hebben opgebouwd.

Service
Pluspunten: De toffe eigenaren
Reisgroep: Partner
7 nov 2016
Dank jullie wel voor de aardige woorden.
Voor ons was het heerlijk om jullie weer als gast te mogen verwelkomen.

Graag tot ziens op ons inderdaad met hart en ziel opgebouwde paradijsje.

Hartelijke groet van Jan en Elly
5 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 12 nuttige stemmen
“Top over de hele lijn”
Beoordeeld op 18 september 2016 voor een verblijf in september 2016

We gaan reeds jaren met het gezin (ouders + 2 kinderen) op reis in Europa waarbij we telkens gedurende 1 tot 2 weken in een gite verblijven.

Van alle gites die we ooit al gehuurd hebben is 'La Penoterie' (La Jolie) één van de beste, en dit op alle vlakken:

+ schitterende ligging op heuvelflank met zicht op groene vallei
+ modern ingerichte gite met alle comfort
+ schitterend zwembad met ruim terras, ligstoelen
+ ontspanningsruimte in de schuur (sjoelen, ...)
+ authentieke, oude boerderij
+ zeer veel ruimte (zowel binnen als buiten)
+ uiterst vriendelijke, behulpzame en attente eigenaars (zorgen voor leuke attentie ter gelegenheid van de verjaardag van onze dochter tijdens ons verblijf)
+ persoonlijke verwelkoming met drankje
+ voor de eerste avond voorzien Jan en Ellie een (zeer lekker!) gerecht dat je enkel hoeft op te warmen, zodat je de eerste avond (na een lange reis) niet hoeft te koken of uit eten hoeft. Heel attent!
+ op 10 minuutjes van het centrum van Montignac (met InterMarche)
+ talloze attracties binnen 1uur rijtijd (kano, kastelen, musea, ...)

Wie rust, natuur, ruimte en privacy zoekt is hier aan het juiste adres. Gewoon schitterend, een parel!

Negatieve punten: ik heb er geen gevonden. Sorry :-)

Reisgroep: Teenagers
19 sep 2016
Beste familie,
Dank voor jullie aardige woorden. Het genoegen was geheel wederzijds. Het was fijn om jullie als gast te hebben.
Hartelijke groet, Jan en Elly, la Penoterie Dordogne.
Carla F
Schiedam, Nederland
Niveau 2 bijdrager
6 beoordelingen
5 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 nuttige stem
“Een prachtige, schone gîte in een heerlijke omgeving”
Beoordeeld op 19 juni 2016 voor een verblijf in mei 2016

Wij hebben hier met vrienden gelogeerd en de gîte was perfect! Genoeg ruimte, van alle gemakken voorzien en per stel een eigen badkamer en toilet! Super schoon en voorzien van zalige opgemaakte bedden met fijn linnengoed. Een heerlijk terras met genoeg (lig-) stoelen, privacy en prachtig uitzicht. In de omgeving genoeg leuke en mooie stadjes met fijne restaurantjes, markten etc. Jan en Elly zijn een goede gastheer en -vrouw: na aankomst een warm welkom met heerlijke maaltijd en een rondleiding over het "domaine" !
Kortom: wij komen hier vast en zeker terug!!!!

Reisgroep: Vrienden
Je leeftijdgroep 50-64
20 jun 2016
Beste Leen en Carla,
Dank jullie wel voor de aardige woorden. Het was fijn om jullie als gast te hebben.
Graag tot ziens op La Penoterie-Dordogne.
Pieter H
Massenhoven, België
Niveau 2 bijdrager
3 beoordelingen
“Beste vakantie van de laatste jaren”
Beoordeeld op 31 januari 2016 voor een verblijf in augustus 2015

Wij hebben hier een prachtige vakantie gehad. De kids wilden een zwembad, het vrouwtje wilde rust en ik wou veel kunnen fietsen.
De perfecte mix hebben we bij Jan en Elly gevonden. Het huisje is prachtig afgewerkt, de omgeving super rustgevend!
Bij aankomst stond er een heerlijke ovenschotel klaar. Doet deugd na zo'n lange trip. De ontvangst was ook heel hartelijk.
Het dorp Montignac voorziet alles wat je nodig hebt. Heel goede bakker (Aurore), voldoende winkels en gezellige restaurantjes.
De huisjes geven voldoende privacy, maar je kan ook gezellig samenzitten op het grote terras met de andere gasten.
De bedden zijn heel goed, voldoende ruime kamers en s'avonds op het terras is het echt genieten! En vijgen a volonté, recht van de bomen!
Het zwembad en het terras er rond is nieuw en goed afgewerkt. De buitendouche is ook een pluspunt!
De plaats om heerlijk te ontspannen. Je hoort er... niets!
Ik heb er zelf prachtige fietstochten gemaakt, tussen 60 en 150km, je kan vlak rijden langs de rivieren of de heuvels opzoeken. De wegen zijn in erg goede staat en de Fransen houden rekening met de fietsers.
De omgeving van Montignac voorziet alles om een leuke vakantie met de kids te hebben, prehistorische grotten, afdaling met de kano op de Dordogne of de Vézere.Voor top uitstapjes willen we vooral Sarlat-de-Canéda aanraden, prachtige middeleeuwse stad, maar ook de grotten van Lascaux, Castelnaud-la-Chapelle, La roque Gageac, enz... Ook veel toffe vide-greniers in de buurt!
En vergeet niet een keertje te gaan eten Saint-Léon-sur-Vezère.
Maar Jan en Elly hebben tips genoeg.
Voor ons de leukste vakantie van de laatste jaren.

Service
Pluspunten: Rust en privacy, gezelligheid, omgeving
Minpunten: De wifi deed wel eens moeilijk, maar professioneel opgelost door Jan!
Reisgroep: Kleine kinderen
Je leeftijdgroep 35-49
Aanbevolen voor:
Vakantie met vrienden Gezinnen met kleine kinderen
1 feb 2016
Beste Pieter,
Dank je wel! Het was fijn om jullie als gast te hebben.
Graag tot ziens.
r w
Best, Nederland
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 nuttige stem
“Excellent”
Beoordeeld op 20 september 2015 voor een verblijf in augustus 2015
persoon vonden dit een nuttige beoordeling

Fantastisch verblijf in la Jolie in de laatste week van augustus, het huis is helemaal nieuw en zeer compleet ingericht, niets kunnen ontdekken wat ontbreekt. Huis is hoogwaardig afgewerkt en beschikt naast de ruime saapkamers over 2 mooie badkamers. Prima zwembad met voorzieningen. La Jolie ligt in een prachtige omgeving even buiten Montignac, naast Montignac prachtige dorpjes en kastelen in de buurt. Alle voorzieningen als bakker en supermarkt in de buurt. Elly en Jan zeer gastvrij en behulpzaam.

Service
Pluspunten: staat van de woning en luxe afwerking
Minpunten: geen observering
Reisgroep: Kleine kinderen
Vakantie met vrienden Oudere reizigers
Gezinnen met kleine kinderen
21 okt 2015
Dank jullie wel voor de review.
Het is goed om te horen dat jullie een fijne week bij ons hebben gehad.
Hartelijke groet vanaf la Penoterie-Dordogne,
jolanda k
Niveau 1 bijdrager
4 beoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 nuttige stemmen
“Top vakantie”
Beoordeeld op 9 september 2015 voor een verblijf in juli 2015
personen vonden dit een nuttige beoordeling

Wij hebben onze vakantie gevierd samen met opa en oma. Opa en oma in La Douce en wij als gezin in La Jolie. 2 heerlijk Gites voorzien van alle gemakken. In beide keukens is alles aanwezig om zelf te koken al kan je natuurlijk ook heerlijk uit gaan eten op de verschillende eetmarkten in de buurt. La Douce en La Jolie zijn luxe Gites, La Jolie heeft zelfs 2 badkamers. La Penoterie is een heerlijke plek om met een gezin en grootouders te verblijven. Er zijn leuke stadjes in de omgeving, voor de kinderen is er een boomklimpark in de buurt en je kan kanoën op de rivier. Mocht je iets willen weten over de omgeving of heb je een andere vragen dan kan je altijd terecht bij de super lieve eigenaren Jan en Elly. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad en gaan zeker een keer terug. Fam. Kooijman

Pluspunten: 2 badkamers
Reisgroep: Uitgebreide familie
Je leeftijdgroep 35-49
Vakantie met vrienden Oudere reizigers
Gezinnen met kleine kinderen Mensen met huisdieren
9 sep 2015
Beste familie,

Dank voor jullie aardige woorden. Het was fijn om jullie als gast te hebben. We zien jullie graag terug!
Hartelijke groet, Jan en Elly
Voer reisdata in voor nauwkeurigere prijzen
2 gasten
Volwassenen2
Kinderen0
Pas toe
Bezit je een vakantiewoning? Laat deze hier vermelden.
Extra inkomsten
Eenvoudig te beheren