Shangri-La’s Rasa Ria Resort & Spa
  • Gratis parkeren
  • Inclusief ontbijt
Hotel Yaho(Kota Kinabalu)
  • Restaurant
Tang Dynasty Bay Hotel(Kota Kinabalu)
  • Aan het strand
Grand Borneo Hotel(Kota Kinabalu)
  • Zwembad
  • Inclusief ontbijt
The Klagan Regency(Kota Kinabalu)
  • Zwembad
29 maart 2016 beoordeeld

Shangri La heeft een goede naam. En daar betaal je voor. Prijs/kwaliteits-verhouding was niet altijd in balans. Enorm groot resort met de bijkomende nadeligheden van dien. Onze voorkeur gaat uit naar een kleinschalig persoonlijke accommodatie, dat moet ik erbij zeggen. Drukke overvolle restaurants. En voor alles wat je wilt, hangt er een dikke prijskaart aan, die aardig boven de norm ligt voor de rest van Maleisië, naar mijn idee. Personeel is vriendelijk, maar commercieel opgeleid, wat je in alles merkt. De kamers zijn netjes en schoon. Mooi strand en zwembad. Diverse restaurants, voor ieder wat wils. Voor gezinnen is dit perfect. Maar voor stellen die willen genieten van puur Maleisië en rust, is dit niet echt aan te raden.

• Verbleef: maart 2016, reisde met een partner
23 januari 2016 beoordeeld

15 dagen verbleven in dit super resort. Personeel is supervriendelijk en zorgt ervoor dat je je er echt welkom voelt. Verbleven in de Ocean wing in een hele mooie kamer met een prive bad op je balkon. Mocht je uberhaupt al tegen problemen aanlopen dan volgen er duizend maal excuses.....het enige wat we misten was een restaurant op niveau zoals in de meeste shangri la hotels wel aanwezig zijn. Dit hebben we aangegeven bij Brendan, de director food and beverages, als we volgende keer terug komen zijn we benieuwd of hij dit al heeft kunnen realiseren.

• Verbleef: januari 2016, reisde met een partner
8 september 2015 beoordeeld

Na de hotels in Singapore en Kualalumpur ook deze Shangri-La is weer top. Je hebt in dit hotel een apart gedeelte wat wat rustiger is met een apart zwembad die alleen voor de gasten is die ook daar hun kamers hebben. Je hebt op je balcon een jacuzzi, leuk maar niet gebruikt. Hier zou je `s avonds wel in willen zitten, overdag is het te warm, maar je wordt opgegeten door de muskieten ´s avonds. De verschillende restaurants in het Hotel zijn ook allen zeer goed verzorgd. Ook de kamers met allen uitzicht op zee zijn ruim en voorzien van een mooie grote badkamer.

• Verbleef: augustus 2015, reisde met familie
Shangri-LaRasaRia, Resident Manager van Shangri-La’s Rasa Ria Resort & Spa, reageerde op deze beoordelingGereageerd 14 september 2015

Dear Greetje92…

Thank you for your review of your recent stay with us, I am glad to hear that you have visited may of our sister properties and that you have enjoyed the seaview rooms at Rasa Ria. The resort has a pest management system in place and I have shared your comment with the team.

Yours sincerely,
Alfons Olim

7 september 2014 beoordeeld

Super hotel met oerwoud naast het hotel waar 2 keer per dag de orang oetangs verzorgd worden.
Een belevenis die je niet wil missen.
Het contact met de bosmensen is onvergetelijk.
Ook het hotel ligt op een schitterende locatie aan het strand,vanwaaruit trips langs de kust van Borneo ondernomen kunnen worden bijvoorbeeld met een zeer oude boemeltrein.
Een super aanrader.

• Verbleef: oktober 2013, reisde met een partner
29 juli 2014 beoordeeld

Nieuwe gasten worden verwelkomd met een slag op de grote gong in de lobby.
Bijzonder hartelijke ontvangst door het personeel in prachtige kleding.
Bijzonderheid : je hoeft niet aan een balie te wachten om in te checken, je mag in de lobby gaan zitten en het personeel komt gehurkt naast je zitten op in te checken.
De kamers (jungle vieuw) zijn van alles voorzien, verschillende spiegels, bureau voor de computer met veel stopcontacten ook naast de bedden stopcontacten. Je hoeft hier niet onder tafels te kruipen om je iphone, camera en computer op te laden. Gratis WiFi op het hele resort. Ook genoeg lampen. Make-Up spiegel met licht in de badkamer.
Voor s nachts is er een zachte vloerverlichting zodat je niet overal je voeten aan stoot.
Verschillende restaurants met heerlijk eten. Buffet en a la carte.
Zwemmen zowel in zee als aan het strand.
Genoeg te doen ook al ligt het buiten de stad.
Bezoek aan de Orang-Utans met gids. 10 min, lopen door de jungle.
Segway rides.
Parasailing.
Zwembadjes voor heel kleine kinderen.
Stoomtrein rit op zaterdag en woensdag.
Op het hele resort wordt je de hele dag vriendelijk begroet door het bijzonder service gerichte personeel.
Enige minpuntje : als net hotel vol is zijn er te weinig ligstoelen.
De sandflies zijn lastig maar bij de lobby kan je vragen naar een wit local poeder wat de bulten uit laat drogen.

• Verbleef: juli 2014, reisde met een partner