Inclusief ontbijt
Inclusief ontbijt
Beoordeeld op 29 maart 2014

Dit hotel is helemaal niks op aan te merken, van aankomst met welkomst muziek , tot afscheid met foto.
Het is een groot resort waar je heerlijk kunt rond lopen, vooral de jungle-walk...wel zwaar!
Het is op dit moment alleen een nadeel dat ze aan het verbouwen zijn, wij zaten precies tegenover de bouwput...de garden wings, de overlast viel wel mee , maar omdat dit hotel verder super is dit toch een minpuntje.

Datum van verblijf: maart 2014
Beoordeeld op 5 januari 2014 via mobiele applicatie

Van kerstavond tm 4 januari met 2 volwassenen, 2 volwassen kinderen en 2 kinderen van 10 hebben we elk moment van de dag genoten van het resort. Wat zijn deze mensen vriendelijk en servicegericht! Als je je bord laat vallen zeggen zij sorry! 😏. Kerstavond wordt er niet groots gevierd, oud en nieuw wordt er groot uitgepakt met een podium en band op het strand. Helaas doen niet alle gasten enthousiast mee maar dat komt dor de vele nationaliteiten. Veel Japanners, maar ook Bolivianen, Australiërs ed. Er zitten 4 goede restaurants op het resort, waarvan het enige nadeel is de stevige prijzen (mn de wijn). Dit resort is een aanrader! Mede door de excursie mogelijk heden van gem.2 uur.

Datum van verblijf: december 2013
Beoordeeld op 18 juli 2013

3 volle dagen na afloop van een trip door Sabah even bijkomen in dit geweldige hotel.
We hebben ter plekke de oceaanwing geboekt, dat kun je het beste ter plekke doen omdat dit altijd voordeliger is.
Wat een luxe! Overal vriendelijke personeel, riante kamer met groot balkon met 2 persoonsligbad. Alles erop en eraan.
De Ocean wing heeft een eigen ontbijtrestaurant en zwembad. Water wordt de hele dag gebracht, je kunt lekker aan het zwembad lunchen en er zijn plenty excursies.
Wij hebben alleen de orang utan excursie geboekt maar die viel wat tegen hetgeen we wisten van tevoren. We hadden al 6 orang utans in het wild gezien waarvan 1 groot mannetje.
Het lijkt een massaal hotel maar mensen verspreiden zich. Eten in Tapilaut , 1 van de restaurants is ontzettend lekker en leuk!

Kamertip: Als je het geld er voor over hebt, boek de Ocean Wing!
Datum van verblijf: juli 2013
Beoordeeld op 11 juli 2013

Op zich geen slecht hotel, maar geen 5 sterren waard (eerder 4).
Het resort ligt aan een prachtig zandstrand.
Het personeel is heel vriendelijk.
De kamers zijn ruim, badkamer is OK.
Het poetsen van de kamer kan beter. Het beddengoed werd maar deels vervangen (het hoeslaken werd gedurende ons verblijf (5 nachten) niet verschoond). Het scheerschuim hing de dag nadien ook nog in de lavabo.
De kwaliteit van het eten was goed.
Het ontbijt was lekker en uitgebreid, maar het was er steeds veel te druk. Had je graag een omelet dan waren er meestal een tiental wachtenden voor jou. Mensen moesten soms wachten op een zitplaats. Rustig ontbijten was er dus niet bij tenzij je om 7 uur 's ochtends of om 09.30 uur ging ontbijten. 's middags kon het er ook vrij druk zijn.
's Avonds is het restaurant Coffee Terrace een hel. Ook weer veel te druk. De tafels werden ook nooit met tafellakens gedekt (tenzij in het à la carte restaurant Coast). Er werden steeds placematjes gebruikt en voor zover ik gezien heb werden deze niet vervangen. Dus als er een smospot voor jou aan de tafel had gezeten, had je pech. Wij zijn dan een aantal keer in de à la carte restaurants gaan eten daar was het veel rustiger. Het eten was goed, maar prijs/kwaliteit te duur.
Wij hebben ondertussen al in een aantal hotels in Azië verbleven en dit was voor mij persoonlijk geen topper. Zoek je rust, dan moet je hier niet zijn.

Datum van verblijf: juni 2013
Beoordeeld op 14 mei 2013

Heerlijk hotel midden in Maleisisch Borneo
Waar je wakker wordt tussen de inheemse geluiden, geweldige mooie kamers, verzorging buitengewoon, zo ook de gasten. Mooie club, aan te raden, met hapjes en drankjes en prachtig uitzicht over zee.
Als u echt nog de geur wilt opsnuiven van de oude tradities, met longhouses, en een Orang Oetang opvangcentrum, nog opgericht in samenwerking met Prins Bernard en het WNF

Kamertip: Clubkamer aan te raden, uiteindelijk haal je het makkelijk terug, omdat de drankjes normaliter duur zijn in Maleisie
Datum van verblijf: juni 2012