Heliconia Island Bed en Breakfast
Hotel El Bambu(Puerto Viejo de Sarapiqui)
US$ 102*
US$ 96*
  • Gratis parkeren
Selva Verde Lodge(Puerto Viejo de Sarapiqui)
US$ 142*
US$ 99*
Hotel Suerre(Guapiles)
US$ 112*
  • Gratis parkeren
Altura Hotel(Poas Volcano National Park)
US$ 141*
US$ 125*
TripAdvisor
24 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij zijn onze rondreis op Costa Rica begonnen op deze prachtige verscholen plek in de jungle. De entree was spectaculair, zo over die brug. En de tuin is werkelijk een paradijs. Wát een prachtige bloemen, planten en vogels hebben we hier gespot! De lodges worden sinds 2 jaar beheerd door Melvin en zijn vriendin/vrouw. Dit zijn mensen die hun werk met zó veel passie doen! Alles wordt door hen zelf gedaan; van het onderhoud van de tuin tot het bereiden van alle maaltijden en de bediening. Ook geven ze graag uitleg ovet alle dieren die je hier spot.De lodges zijn schitterend ingericht en hebben panorama ramen waardoor je vanuit je bed rechtstreeks de tuin of de jungle inkijkt.

Breng 's ochtends naar het ontbijt zéker je camera mee, want dan voert hij de tropische vogels met vers fruit op een voederplank pal naast het terras. Adembenemend!

Verbleef: februari 2018, reisde met een partner
19 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een rust, groen ruimte. Geweldig. Je komt doormiddel van een hang bruggetje op het eiland. Langs een grintpaadje loop je naar je huisje op palen. De huisjes zijn wat verouderd, maar zien er nog prima uit en als je kijkt naar de omgeving maakt dit een hele bijzondere plek! Het ontbijt was tevens het lekkerste ontbijt wat ik heb gehad in onze reis van 4 weken. Voor herhaling vatbaar!

Verbleef: februari 2018, reisde met familie
7 oktober 2017 beoordeeld

Van 01/10. - 004/10 verbleven in Heliconia Island. Zoals aangeven eenvoudige maar complete kamers. De Lodge ligt in een schitterende tuin met diverse planten en mooie vogels. Het ontbijt is goed en je hebt de keuze uit 3 soorten. Het avond eten is prima.
In de omgeving zijn voldoende mooie activiteiten zoals Finca Sura en Frogs Heaven. Beide eigenaren hebben van hun hobby hun beroep gemaakt. Zeer de moeite waard om te bezoeken. Ook leuk om te doen is een Tour op de Sarapiqui en Viejo rivier.

• Verbleef: oktober 2017, reisde met een partner
17 juli 2017 beoordeeld

Wat deze Lodge speciaal maakt is de prachtige botanische tuin. Vanaf je eigen veranda zie je apen, vogels en als je geluk hebt een luiaard. Er is geen zwembad, maar onze pubers vermaken zich heel goed in de rivier. De kamers zijn eenvoudig en om 5 uur word je door brulapen gewekt, maar dat is het zeker waard. De gastheer en dame zijn supervriendelijk, zoals alle Costa Ricanen. Er is eten te bestellen voor s avonds en het ontbijt is prima. In de buurt hebben we een geweldige dag gehad bij Tirimbina eco park waar we leuke trails hebben gelopen en een geweldig leuke chocolade Tour hebben gedaan. Morgen raften wat ook super schijnt te zijn.

Kamertip: Alle kamers liggen fantastisch. Family appartement is een beetje krap, maar heeft vijf bedden.
  • Verbleef: juli 2017, reisde met familie
28 juni 2017 beoordeeld

Heliconia Island ligt wat afgelegen maar doorgaande weg is goed bereikbaar. De accomodatie doet zijn naam eer aan en is bereikbaar via een hangende brug, het terrein bestaat uit een eiland met een weelderige tuin en enkele lodges.
De kamers zijn basic en prijs/kwaliteit verhouding is wat hoog maar de schitterende tuin vol tropische bloemen en de nabijgelegen rivier (waar prima in te zwemmen is) zijn waar voor hun geld.
De Nederlandse eigenaren zijn weer (voorgoed) teruggekeerd naar Nederland maar de locals doen erg hun best en staan voor u klaar.
Het ontbijt is prima, afhankelijk van de eisen voor diner kan er op de lodge zelf gedineerd worden maar langs de doorgaande weg zijn een aantal prima restaurants te vinden!

• Verbleef: september 2016, reisde met een partner