Beoordeeld op 20 mei 2017

Onbegrijpelijk dat mensen hier vol lof over zijn. Wij hadden als voorkeur opgegeven een kamer zo hoog mogelijk in het hoofdgebouw. Wat kregen wij toegewezen: de verst weggelegen kamer in het bijgebouw. Niet zo erg als het hotel is volgeboekt, maar het was nog niet voor 50% het geval. In het hoofdgebouw kon je elke verdieping bereiken met de lift; in het bijgebouw was geen lift, je moest een aantal trappen af naar beneden om de kamer te bereiken. Er werd niets uitgelegd over de gang van zaken bij het ontbijt(buffet), dus vroegen wij om koffie en thee. Het antwoord was: daar kun je warm water tappen voor de thee en de koffie steht am Tisch. Aangekomen bij onze tafel stond er geen kannetje koffie am Tisch. Dus nogmaals gevraagd. Het antwoord van de medewerker luidde hetzelfde. Toen we zeiden dat er geen koffie op tafel stond, haalde hij de schouders op. Wij gingen er vanuit dat hij het alsnog zou brengen. Dit was echter niet het geval. Aan het eind van het ontbijt nogmaals (3e keer)de medewerker ermee geconfronteerd dat er nog steeds niet voor koffie was gezorgd. Even later werd de koffie op tafel gedeponeerd zonder een woord van excuus. Dit kwam zeer onvriendelijk en niet gastvrij over. Op de 2e dag bij het avondeten lag de Sauerlandkaart (kortingskaart) op onze tafel. Normaal krijg je zo'n kaart bij het inchecken, nu waren er al 2 dagen van ons 4-daagsverblijf verstreken. De kamer was ruim doch met zeer verouderd inventaris ingericht. Het matras was goed, doch het hoofdkussen had meer iets van een dikke handdoek (du en veel te zacht). Zowel de kamer, badkamer en balkon waren niet goed schoongemaakt. Bovendien hing er in de badkamer een rioollucht. Ons balkon aan de tuinzijde (op het noorden; dus geen zon) keek uit op 2 hokken met konijnen. De warme maaltijden vielen erg tegen en het personeel zette dusdanig vaart in het serveren dat de 4 gangen in ruim een half uur naar binnen gewerkt waren. Niet echt gezellig of gastvrij. We hebben ons geen moment welkom gevoeld bij dit hotel. Om toch nog positief te eindigen:
- het ontbijt van prima (liet niets te wensen over)
- het uitzicht op de omgeving vanuit de eetzaal was uniek

Doordat zowel binnen als buiten het hotel niets egaal is, vinden wij deze accommodatie ongeschikt voor ouderen. Vanuit de eetzaal naar onze kamer moesten wij 6 trappen op en af. Vanuit het hotel gaan wandelen was voor ouderen niet te doen door de zeer steile hellingen in de directe omgeving. En wij zijn echt wel wat gewend met onze vakanties onder meer naar Oostenrijk en Andorra,

Kamertip: Accepteer geen kamer in het bijgebouw (veel trappen en balkon of terras op het noorden)
  • Verbleef: mei 2017, reisde met een partner
Beoordeeld op 9 februari 2017 via mobiele applicatie

Afgelopen week dit prachtig gelegen hotel bezocht om midweekje te skiën met mijn vriend en vrienden en hun zoontje van 2. We werden heel hartelijk ontvangen en alles werd netjes uitgelegd. We kregen een hele ruime kamer op de eerste etage met tevens een heel ruim balkon. Vanaf de parkeerplaats bij het hotel kon je zo de piste op skiën richting de eerste sleeplift die je weer in de rest van het skigebied bracht. Het enige wat ik aan te merken heb is dat het avond eten niet naar onze smaak was. je had elke dag een vast menu waar je het mee moest doen je had geen keuze. Het zag er wel heel verzorgd uit alleen niet voor ons weg gelegd die 4 gangen.

Het beste was dat onze 2 grote honden welkom waren.

Verbleef: februari 2017, reisde met vrienden
Beoordeeld op 17 januari 2017 via mobiele applicatie

Vriendelijk familiehotel waar je heerlijk kunt eten. Een verfijnde keuken, met heerlijke verse en gezonde producten. Je kunt jezelf relaxt laten verwennen in de wellnessruimte. Je kunt zwemmen of in de sauna. Het hotel ligt op de berg en heeft dus een prachtig uitzicht vanuit de eetkamer met ramen naar alle kanten. Er rijdt regelmatig een busje op en neer naar het dorp. Het personeel is vlot en vriendelijk. Er is een gezellige stube. Er is overal gratis wifi. Het zijn mooie en schone kamers en de bedden slapen heerlijk. Een echte aanrader.

Verbleef: januari 2017, reisde met een partner
Beoordeeld op 1 november 2016 via mobiele applicatie

We hadden een zeer aangenaam verblijf. De kamers zijn zeer ruim en netjes, het eten is gevarieerd en zeer lekker. De prijzen van de drank zijn schappelijk. Onze hond was welkom en heeft genoten van de vele wandelingen in de buurt. De eigenaars en heel het personeel, van bedienend tot poetsdienst, zijn heel vriendelijk en behulpzaam.
Kortom een aanrader!

Verbleef: oktober 2016, reisde met familie
Beoordeeld op 11 september 2016

Mooi hotel in prachtige omgeving.
Bij ontvangt 1 uur zitten wachten , de kamer was nog niet gereed en kregen een drankje aangeboden die vervolgens wel in rekening werden gebracht.
Kamer was schoon en ruim met balkon en mooie badkamer .
In het restaurant kreeg je een vaste plek aangewezen voor de totale reisduur.
Ontbijtbuffet was erg gevarieerd en goed , diners heel erg goed prima gegeten alleen bediening heel erg gehaast ofdat ze allemaal vroeg naar huis wilde.
Wifi was inhet restaurant gratis.In de kamer betaalde je 6 Euro/ uur schandalig duur terwijl het in wat duurdere kamers gratis was.
Al met al toch een aanrader hebben het goed naar ons zin gehad.

Kamertip: Kamers aan de achterkant alleen te bereiken via 4 trappen
  • Verbleef: september 2016, reisde met een partner