Hoogtepunten uit beoordelingen

Anneke B
Emmen, Nederland
Lees alle 60 beoordelingen

Beoordeeld op 7 november 2018 via mobiele applicatie

De bron was zo goed als opgedroogd. Er was dus niets te zien. Gelukkig was de wandeling in de natuur er naar toe wel de moeite waard. Wel redelijk zwaar voor onze leeftijd.

Datum van activiteit: november 2018
Beoordeeld op 21 augustus 2018

Mooie wandeling naar de bron en zeer goed aangeduid vanuit het centrum. De bron zelf stelt weinig voor.

Datum van activiteit: augustus 2018
Beoordeeld op 12 augustus 2018

Wij zijn vanuit Winterberg naar Ruhrquelle gelopen. Eerste stuk vanaf het centrum loop je door bebouwde kom maar langzaam kom je in de bossen. De Ruhrquelle zelf is een klein stroompje maar je kan er wel even lekker zitten, van daaruit zijn we doorgelopen naar Ruhrquelle hutte, circa 1,5 km verder. Daar zit een restaurant en kan je mountainkarten, erg leuk om te doen. Je gaat met kabelbaan omhoog en met de kart naar beneden. Een ritje is 3 euro.

Datum van activiteit: augustus 2018
Beoordeeld op 16 juni 2018

Misschien had het met het warme weer te maken, maar uit de quelle kwam nauwelijks water. Wel grappig om te weten dat hier het ontstaan van de grote Ruhr is begonnen.
Even iets verder lopen en je komt bij een informatiecentrum over het 'Wald als Wirtschaftsraum'
Zeker de moeite waard, ook met kinderen, door de speelse opzet.

Datum van activiteit: juni 2018
Beoordeeld op 1 mei 2018

De Ruhrquelle zelf is eenvoudig maar wel leuk om even uit te rusten op de diverse banken die er rondom staan. wel bijzonder is te zien hoe zo'n rivier zomaar als een klein beekje te voorschijn komt uit de berg.

Datum van activiteit: april 2018