Beoordeeld op 24 juli 2018

Wij kozen voor het goedkoopste kamertype in dit hotel (wat nog steeds vrij prijzig was) maar werden erg aangenaam verrast. De kamer op de vijfde verdieping was niet bijzondere groot, maar erg comfortabel ingericht en voorzien van een prima bed. Dit hotel is verder zo fantastisch (je logeert echt in een historisch kasteel), met overal erg mooie uitzichten op de omgeving en de Edersee dat het zonde zou zijn om veel tijd op de kamer door te brengen.
Het ontbijt - met uitzicht op de Edersee - was prima verzorgd. In het restaurant aten we niet omdat we de tarieven daar buitensporig vonden.

• Verbleef: mei 2018, reisde met een partner
Beoordeeld op 7 september 2017 via mobiele applicatie

Hotel Waldeck ligt op een erg mooie locatie. De meeste kamers hebben geen uitzicht op het meer, maar op het landschap, wat overigens ook mooi is. Wel iets om mee te nemen bij het boeken. Op de kamers is geen mogelijkheid om thee of koffie te zetten, wat vreemd is voor een hotel van deze prijsklasse. De kamers zijn goed, maar niet extravagant. Wat mij betreft weegt de locatie vooral zwaar in de beoordeling. Het ontbijtbuffet is uitstekend. De twee restaurants zijn minder (zie aparte review van restaurant).

Verbleef: september 2017, reisde met een partner
Beoordeeld op 20 januari 2017

Mooi hotel gelegen in prachtig gebied . Vriendelijke gastheer en goed ontbijt , kamers zijn mooi en goed onderhouden.Hotel heeft een spa en geweldig uitzicht.Erg mooi om een poosje te bivakkeren, prachtig oud hotel, museum en geweldig mooi uitzicht over de Edersee.

• Verbleef: januari 2017, reisde met familie
Beoordeeld op 27 juli 2016

Dit hotel geboekt, puur om het uitzicht. Een mooi, schoon hotel, met inpandig een Spa, en diverse restaurants. Het restaurant voor het diner, is erg duur, het restaurant voor de lunch is goed voor de kleinere trek.

Bij binnenkomst werden we verwelkomt door een aardige receptioniste, en ze sprak goed Engels (Duits is niet echt onze betere taal)
Na naam en adres gegevens opgeschreven te hebben, werd verteld dat onze kamer nog niet klaar was, logisch, het was 11.30uur. Vanuit Rotterdam om 06.30 uur vertrokken, tussenstop voor koffie, waren we hier om 11.30uur.
We kozen er voor om eerste te lunchen in het restaurant, buiten. Dat was goed, alleen zo'n hotel-restaurant verwacht je toch wat meer internationale talen, in plaats van alleen Duits. Engels zou toch een mooie tweede taal zijn geweest.....
Na wat in Waldeck ontdekt te hebben, waren we om 15.30 uur terug, en onze kamer was nu wel klaar. Mooie kamers, niet al te groot, maar zeker wel groot genoeg. Voorzien van kluisje en koelkastje.
Airco is er niet, wel twee ramen die op kiepstand of helemaal open kunnen. Nadeel met regen, de vensterbank staat dan vol met water. Wij hadden een kamer aan de parkeerplaats (gratis voor gasten) kant.
Het was met ramen dicht, best warm.
De bedden zijn prima, lekker harde matrassen, en 2 maten kussens. Licht gaat aan, als je het entree kaartje, voorzien van RFID om je deur te openen, in de door voor bestemde houder te steken. Eventueel een ander kaartje kan er ook in, mocht dat nodig zijn. Kamer is voorzien van een kleine flatscreen TV, een bureautje, en twee stoelen.

De badkamer is voorzien van een hele fijne douche, zeer schoon allemaal. Badschuim hoef je niet mee te nemen, dat hangt aan de muur.
Wastafel voorzien van allerlei snuisterijen, kammetje, shampoo, vijltje, schoenenpoets, haarkapje. Ook hier geldt, zeep hangt aan de wand in vloeibare uitvoering.
Genoeg handdoeken. Ook was er een fohn.

Enige nadeel in het hotel is de WIFI, mocht je dat willen gebruiken tijdens je verblijf. Ontvangst in kamer 517 was nihil, echter op de gang, was er wel ontvangst.
Er ligt, mocht je dat nodig hebben, wel een RJ45 internet kabeltje in het bureautje.
Verder zijn de muren en vloeren nog al gehorig, dus als je aan het hobieen gaat, doe dat dan zachtjes.
Aan de parkeerplaats kant, komt een vrachtwagen om 05.30 uur bevoorraden, dit gaat er niet zachtjes aan toe, dus als je een lichte slaper bent, wordt je hier zeker wakker van.
Beneden naast de hal, is er nog een Spa aanwezig, inclusief toilet. Net daarvoor is er een lift.

Algemene indruk van het hotel, perfect, het boeken waard.

Kamertip: Probeer een kamer te krijgen met uitzicht op de Edersee
  • Verbleef: juli 2016, reisde met een partner
Beoordeeld op 16 november 2015

Dit is een prachtig kasteel in Hessen. Ideaal voor een romantisch verblijf of zakelijke conferentie. De hotelkamers zijn ruim en modern ingericht. De kwaliteit is prima! Wijnkaart vonden we niet van hetzelfde niveau. Prachtige omgeving ook! Correcte bediening.

• Verbleef: november 2015, reisde met vrienden