TripAdvisor

Meer info
vanaf US$ 210,32
Meer info
Beoordeeld op 6 september 2019 via mobiele applicatie

Mooi museum over de geschiedenis van de zeppelins, ramp met de Hindenburg en de huidige luchtschepen.

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 20 augustus 2019 via mobiele applicatie

Het Zeppelin Museum is een fijn museum voor jong en oud. Zowel inhoudelijk als visueel valt er iets te beleven. In de laatste zaal kan je ook interactief leren over zeppelins en de aspecten die bij het vliegen komen kijken. Mogelijks heb ik het gemist, maar ik vond het jammer dat er weinig aandacht was voor de Hindenburg tragedie, toch een belangrijk aspect van de geschiedenis. Ook mocht het museum wat langer open zijn in het seizoen (sluit om 17u)

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 8 augustus 2019

Onderweg naar Friedrichshafen zie je de zeppelin al vliegen, erg tof. Museum ook mooi, leerzaam en leuk. We hebben geen tocht met de zeppelin gemaakt dat vonden we iets te prijzig.

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 8 augustus 2019 via mobiele applicatie

Bauhaus gebouw, interessant om te zien. Mooie trappen. In het museum erg interessant om enorme omvang en inrichting en bouw van zeppelins te zien. Veel zeppelin spullen. In geschiedkundige tijdlijn gezet. Weinig info gevonden over Graaf von Zeppelin. Heel bijzonder is de afdeling waar gestolen kunst van de Nazi’s hangt waarbij de provenance soms nog steeds onduidelijk is en waarbij uitleg wordt gegeven over (mogelijke) herkomst.

Beoordeeld op 2 augustus 2019

Vooraleer je in het museum binnen gaat, moeten alle grote tassen/handtassen/eten & drinken/... in een lockertje gestopt worden. Het museum zelf is heel leuk. Zodanig opgebouwd dat je een kijkje neemt in een echte zeppelin!
Boven is er een deel dat heel interactief is gemaakt voor kinderen. Daar kunnen ze zelf kleine experimenten uitvoeren.

De tijdelijke tentoonstelling op de 2e verdieping is nogal vreemd en had niets te maken met de zeppelin. Dat was wat mij betreft overbodig en naast de kwestie.

Datum van activiteit: juli 2019
ZeppelinMuseumFN, Marketing van Zeppelin Museum, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 7 augustus 2019

Dear Chantal_ H79,
thank you for your visit and your rating. We're glad you and your family enjoyed your stay.
It is important to us that children also have fun and learn something.
We're sorry that you did not like the special exhibition. We are a museum for technology and art so the history of airships and Zeppelins is only part of our self-conception. Our aim is to include contemporary topics that stimulate or pick up the social discourse.
Maybe next time we'll show a topic that is more up your alley and hope to welcome you again.

Kind regards
Your Zeppelin Museum Team