Beoordeeld op 1 juni 2018

Het was fijn om vast te stellen dat er nog betaalbare hotels zijn die een gezellige, persoonlijke aanpak hoog in het vaandel dragen. Ik heb er een weekje gelogeerd en dit was mijn aanvoelen:
- het hotel:
Jugendstil ten top en mooi doorgetrokken doorheen het hele hotel zonder in te boeten aan moderne luxe.
een fijne ligging vlak aan de Moezel en een (kleine) parking bij het hotel
een gezellige, supervriendelijke, familiale (zij het niet familiaire) en correcte sfeer. Ik vierde mijn verjaardag tijdens mijn verblijf en dit was duidelijke doorgegeven aan het hele personeel, waardoor deze dag voor mij een leuke invulling kreeg. Een flesje van het hotel op de kamer en een mooi aangeklede tafel maakte het geheel af.
- de kamer,
de juniorsuite, was ruim en zeer proper. Ik vond dit een meerwaarde en de meerprijs waard.
de matrassen waren prima en dikke dubbele hoofdkussens (dus zowel voor de dikke als de dunne kussen-liefhebbers)
de minibar is netjes gevuld, maar bijvullen kan je best even vragen
de kamer bevatte zowel bad als douche wat ik steeds een meerwaarde vind als bad-liefhebber
de kleerkast was ruim voor een single-reiziger, voor een duo zal degene voorrang krijgen die dat thuis waarschijnlijk ook krijgt. Wel veel kleerhangers voor broeken wat zeker een pluspunt was.
- ontbijt
een ruim aanbod aan vers brood, koeken, granen, vers fruit, fruitsla, beleg, kazen, yoghurt, kwark, gekookte eieren, gebakken eieren, spek, worstjes,...en is er het niet mag je het altijd vragen
ik vind het een meerwaarde dat koffie en thee aan tafel worden gebracht
ook in het restaurant is de bediening heel persoonlijk, zelfs op drukke dagen.
- het restaurant
het hotel heeft meerdere arrangementen die zeker de moeite waard zijn om een keer te bekijken. Ik verbleef er een week en heb geen twee keer hetzelfde op mijn bord gehad
Bij een langer verblijf is het driegangenmenu zeker een aanrader, maar probeer zeker ook een keer de vier of vijf gangen.
het avondeten wordt in twee shiften gedeeld, ik kan de 20u shift aanbevelen voor het driegangendiner. Bij een vijfgangendiner lijkt het me wel belangrijk dat je vroeger gaat. (dit is steeds af te spreken met de receptie)
het pakket aangepaste wijnen is een aanrader en biedt een mooie kennismaking met de lokale wijnen. Ze vullen ook steeds het eten zeer mooi aan.
- de bar
De hotelbar wordt beheerd door een super-gezellige barman die zijn producten kent en niet bang is van een gezellige babbel
een mooi interieur in de jugendstil-stijl
een gevarieerd aanbod aan cocktails
- de wellness
het is spijtig dat het zwembad in de kelder is en de wellness op de dakverdieping, maar tegelijk biedt dit een zekere rust in het saunalandschap
de Finse sauna was heet (zoals het hoort) en er zijn ook een mindere hete sauna en een stoombad die allemaal picobello verzorgd zijn. Er zijn tevens voldoende handdoeken aanwezig in de wellness en rustruimtes die regelmatig aangevuld worden.
het dakterras biedt een mooi uitzicht en is zalig bij mooi weer, zij het beperkt in omvang.
de rustruimtes zijn heerlijk en het is fijn dat ze voorzien zijn van water en thee

Kortom betaalbare luxe aan de Moezel.

Kamertip: de juniorsuites geven iets meer ruimte en een terrasje
Datum van verblijf: mei 2018
  • Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 20 mei 2018

Een geweldig hotel, de vier sterren meer dan waard! Bijzondere Jugendstill accenten gecombineerd met hedendaagse luxe en comfort. Zeer vriendelijke bediening bij het royale ontbijt en het diner. Kleine details in het interieur maken de totaal beleving heel bijzonder.

Kamertip: Uitzicht op de Moezel blijft boeien.
Datum van verblijf: mei 2018
Beoordeeld op 1 april 2018

Een week in een junior suite gelogeerd. Prachtig hotel met super vriendelijke mensen;
Zeer mooi interieur waar een stukje kunstgeschiedenis bewaard bleef.
Heel lekker gegeten in het restaurant.
Bekijk ook de klokjes eens die in het ganse hotel verspreid staan.
Een topper!

Datum van verblijf: maart 2018
Beoordeeld op 14 november 2017 via mobiele applicatie

We boekte een appartement in een bijgebouw. Heerlijk veel ruimte en romantiek. Er zijn wat punten van aandacht waar wat slijtage aan meubels en dergelijke is te zien maar ik begrijp dat er onderhoud gepland staat. Verder een schitterende omgeving en super verzorging. Klein detail; vreemd dat er geen bediening in de bar was overdag terwijl alle deuren open staan. We hebben erg genoten.

Datum van verblijf: november 2017
Beoordeeld op 7 september 2017

Klassiek hotel waar de jugendstil prachtig is bewaard. Onze junior suite was modern, royaal en van alle gemakken voorzien met een prachtig balkon met zicht op de moezel. Vriendelijke service, uitstekende keuken en uitgebreid ontbijt. De wellness is prachtig. Zwembad wordt binnenkort verbouwd Kortom een hotel waar alles klopt!

Datum van verblijf: augustus 2017