“Bijzondere markt, dit moet je zien”

Maeklong Railway Market (Talad Rom Hub)
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 118,77*
Vanaf
Maeklong Railway Market en Ancient Cat Centre ...
Geclassificeerd als nr. 1 van 17 dingen om te doen in Samut Songkhram
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
1 juni 2018 beoordeeld

De Maeklong Railway Market in Samut Songkhram is een bijzondere ervaring om mee te maken. Letterlijk op het spoor wordt er dagelijks een markt gehouden waar je van alles kunt kopen. Het bizarre van deze markt is dat er acht keer per dag, zeven dagen per week een lokale trein over het spoor rijdt. Vlak voor het moment dat de trein er aankomt gaan de luifels omhoog en de handelswaar worden van de rails afgetrokken. De trein rijdt langzaam langs de kraampjes en de vele toeristen. Zodra de trein voorbij is wordt alles razendsnel weer geïnstalleerd, de markt gaat gewoon verder alsof er niets is gebeurd. Dit is echt leuk om een keer mee te maken.

3 december 2017 beoordeeld

Veel kan ik er niet over vertellen want de attractie (een aankomende trein) hebben wij niet kunnen meemaken. Maar wat hier allemaal verkocht wordt onder deze omstandigheden is voor ons toch wel verbijsterend. De gehele dag hier zitten in deze warme vochtige temperatuur is al vermoeiend (denk ik), dan de afgeleefde, gescheurde zeilen die dienst moeten doen als zonnetent stemt tot nadenken.

14 augustus 2017 beoordeeld

Waarschijnlijk wordt dit fenomeen vooral in stand gehouden voor de toeristen. Want die marktkramen kunnen waarschijnlijk ook ergens anders opgezet worden. Ook vermoed ik dat de toeristen niet veel op de markt zullen kopen. Maar het is zo bijzonder om te zien dat het echt de moeite waard is om er naar toe te gaan. En als je er met de trein naar toe gaat, heb je dat ook meteen meegemaakt. De plaatselijke bevolking maakt gebruik van deze trein, leuk om te zien wat zij allemaal meenemen en eten en drinken onderweg.

30 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Met een tour naar de markt gegaan omdat we dit echt wilde zien, maar uiteindelijk was het best een teleurstelling. We waren opzich op tijd om te kijken naar de markt terwijl het niet te druk was. De markt zelf is vrij klein en je bent er zo doorheen. Toen het bijna 14.30 was verzamelenden een hoop toeristen bij het station om te kijken naar de trein die aan zou komen. Ik heb weinig trein gezien, maar wel veel toeristen. Veel te veel toeristen... Ik heb niks gezien van het opruimen en terugzetten van de markt omdat er gewoon massa's mensen voor stonden. Het was echt een teleurstelling helaas.

Bekijk meer beoordelingen
30 juli 2017 beoordeeld

Wij zijn met de trein naar het betreffende treinstation gegaan. Dus vanuit de trein ervaren hoe men "over" de markt rijdt. Na aankomst op het station via de rails over de markt gewandeld. Erg authentiek, vooral even bezoeken als je in de buurt bent.

Reizigers die Maeklong Railway Market (Talad Rom Hub) bekeken, bekeken ook

Damnoen Saduak, Ratchaburi Province
Amphawa, Samut Songkhram Province

Amphawa, Samut Songkhram Province
Bang Khonthi, Samut Songkhram Province

In Maeklong Railway Market (Talad Rom Hub) geweest? Deel je ervaringen!