Google
vanaf US$ 224,05
vanaf US$ 134,94
vanaf US$ 189,61
Beoordeeld op 5 mei 2018 via mobiele applicatie

Hier wilden we al heel lang naar toe en het is eindelijk gelukt. We zijn speciaal in het voorjaar gegaan om niet al te veel toeristen tegen te komen. Vanaf de parking kan je met gratis pendelbussen of via het 2 km lange wandelpad naar de abdij. Het is leuk om er via het pad naartoe te wandelen dan kan je genieten van het mooie en rustgevende uitzicht en eventueel de pendelbus terug nemen naar de parking. Je kan er gerust enige tijd spenderen door te kuieren door de steegjes en te genieten van de omgeving. De parking is na 19u gratis en de pendelbussen rijden tot ongeveer middernacht als je foto’s wil maken als het donker is.

Beoordeeld op 29 april 2018

Mooi opgezet, geeft een stukje geschiedenis weer. minder vind ik de toch wel toeristische winkeltjes die de authenticiteit verminderen. Het is ook prachtig om door de omgeving te wandelen. let wel op met de getijden.
het is wel al enkele jaren geleden helaas kan ik de datum voor de review niet verder terug zetten.

Datum van activiteit: mei 2017
Beoordeeld op 26 april 2018

Toen we aankwamen was het eiland helaas net afgesloten vanwege een man die politieagenten wilde doden. Dat hadden parkeerwachters ons bij de parkeerplaats al kunnen zeggen, maar wij als Nederlanders (NL nummerplaat) werden volledig genegeerd en in het ongewisse gelaten. We parkeerden onze auto op de betaalde parkeerplaats en liepen richting infocentre. Daar was een Engels sprekende dame die ons vriendelijk te woord stond en ons vertelde dat het eiland voor onbepaalde tijd afgesloten was door de politie en dat iedereen op het eiland geëvacueerd werd. Het kon uren duren voordat het eiland weer open zou gaan. Omdat we zo'n 200 km gereden hadden, bleven we toch maar even in de buurt rondhangen. Na ongeveer 1 uur wachten werd het eiland door de politie vrijgegeven. We konden er te voet naar toe lopen. Dat deden we. Er was wel hele strenge politiecontrole en dat maakte het extra veilig. We liepen naar boven richting abdij. Een flinke klim, maar absoluut de moeite waard. We gingen ook de abdij binnen. Dat kostte 20 euro per volwassene en voor kinderen onder de 18 jaar was de toegang gratis. De abdij is zeer de moeite waard. Mooi uitzicht van bovenaf. Mooie binnentuin. Van binnen sober. Wc's aanwezig. Na bezoek aan de abdij weer naar beneden. Een drankje nuttigen op het eiland is best wel duur. Tussen de 4 en 5 euro. Dat kan goedkoper. We lieten ons met de gratis bus weer terugrijden naar de parkeerplaats. Ondanks het slechte begin, toch een mooie dag.

Beoordeeld op 16 april 2018

De Mont Saint-Michel, van op afstand al zichtbaar. Prachtig om te zien. Eenmaal geparkeerd konden we met de shutle er naartoe (regenweer). Helaas niets te beleven en praktisch alles betalend wat je wil bezoeken. Supertoeristisch maar dat wisten we. Ondanks het weer mooie uitzichten. Getwijfeld of we zouden verblijven op de MSM of op afstand met zicht erop. Uiteindelijk blij dat we op afstand logeerden omdat het 's avonds gewoon prachtig is om te zien. Zeker als iedere avond de honderden schapen van de boerderij naar de weiden leiden. ècht de moeite om eens te zien. Voor le Mont zelf komen we niet terug, tenzij we het passeren.

Datum van activiteit: september 2017
Beoordeeld op 7 april 2018 via mobiele applicatie

Tsja, massa's bezoekers (de op 1 na best bezochte attractie in Frankrijk) maar toch maar doen...! Vanaf de parkeerplaats loop je in 35 minuten naar Mont Saint Michel. Prachtige tocht.... Accepteer de straatjes met restaurantjes en souvenirwinkels en loop naar boven naar de abdij. Koop een kaartje voor €10 pp en vergaap je aan de zalen.