JohannaK

Een echte gastheer die klaar staat voor je!

Beoordeling van Dos Palmas Country Inn
5,0 van 5 bollen26 jan 2019 beoordeeld
Dank je wel Peter voor al je hulp! Wij kwamen 10 januari in San José aan en de chauffeur stond al klaar om ons op te pikken op het vliegveld. Daarna heerlijk nachtje geslapen in de comfortabele kamer in de Country Inn. Peter had inderdaad een pizza voor ons, want we hadden toch wel wat trek. Prima hoor! De andere ochtend werd onze huurauto gebracht. Prima service zeg en goede prijs, Ik had vergelijkingen gemaakt via Rentalcars.com en die ook aan Peter laten zien, Thrifty had een goede prijs. Adapter stekkers voor Costa Rica vergeten, geen probleem Peter heeft die, koelbox lenen, ook prima. Ook al waren we er maar 1 nachtje, we hebben de koelbox weer ingeleverd bij de andere Dos Palmas locatie. Routeplanner downloaden, tips over hoe de stad uit te rijden richting Zuiden, niets was te veel. Fijn dat je ons zo goed hebt geholpen Peter.
Wij hebben een fantastische rondreis mogen maken door het zuiden van Costa Rica! En komen zeker terug. De auto van Thrifty heeft prima voldaan! Wat een heerlijk land en wat een fijne mensen!
Hasta la proxima!
Hartelijke groet,
Jorine & Martin
Datum van verblijf: januari 2019
Reistype: Bezocht met een partner
4,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
5,0 van 5 bollenKamers
5,0 van 5 bollenService
Is er een probleem met deze beoordeling?
Gereageerd 28 jan 2019
Beste Jorine en Martin,

ik ben het blij om te horen dat we een klein puzzeltje hebben kunnen zijn op jullie geslaagde vakantie, maar voor mij is jullie positieven houding het belangrijkst geweest!!!

Jullie weten dat jullie op jullie volgende reis naar CR meer dan welkom bij ons zullen zijn!!

Ga jullie goed!

Geen aanbetaling vereist
        4.8 km van Dos Palmas Country Inn
        Meer hotels in La Garita bekijken
        Beoordeeld op 10 december 2018 via mobiele applicatie

Dos Palmas Inn was ons aangeraden door een kennis als goede startplek voor onze vakantie in Costa Rica, dat was ook helemaal waar! Het contact met Peter via de mail was prettig en ook onze pick up van het vliegveld was goed. Heerlijke plek om na de vliegreis even bij te komen, kamers waren netjes en ruim, goed ontbijt en aardig personeel. Zeker een aanrader om je reis te beginnen in Costa Rica!

Datum van verblijf: november 2018
        Z8477TLpeter, Eigenaar van Dos Palmas Country Inn, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 11 december 2018

Super mooie reactie ,dat doet een mens goed dat zijn service gewaardeerd wordt!!

Hoop jullie nog een keer terug te zien en het ga jullie goed en fijne feestdagen gewenst!!

Beoordeeld op 24 augustus 2018 via mobiele applicatie

Via dos palmas een auto gehuurd en daarom ook een nacht in dos palmas verbleven.
        De autorhuur was prima geregeld. Het hostel viel erg tegen.
        Op booking.com valt dos palmas country inn onder de stad Alajuela, het ligt echter in een woonwijk in de buurt van La Garita. Op de heenweg 40 minuten onderweg geweest van het vliegveld naar het hostel, terugweg wat sneller.
        Het is eigenlijk geen hotel, maar meer een paar kamers in een royale achtertuin. De kamers zijn ruim, maar het hostel heeft geen sfeer en is met 114 dollar voor 2 volwassenen en 2 kleine kinderen echt te duur in vergelijking met andere hotels in Costa Rica. In de buurt is niks te doen. Er is een soda restaurant op 20 minuten loopafstand en een supermarkt op 15 minuten loopafstand. Je hebt hier eigenlijk een auto nodig, maar voor ons (en voor veel anderen) was dit juist een plaats om de auto in te leveren bij aankomst.
        Het hostel heeft geen restaurant wel was het mogelijk om pizza’s te bestellen die door het hostel bereid werden. We hadden 3 slechte smaakloze zoute pizza’s waarvan we er twee opgegeten hebben (we hadden honger en er was niks anders). De derde was echt niet eetbaar en hebben we teruggegeven. De pizza’s kostte 12 dollar per stuk, uiteindelijk zijn er twee in rekening gebracht.
        Het hostel draait volledig op vakantiekrachten en stagiaires uit Nederland. Zij doen hun uiterste best om er iets van te maken. De eigenaar is nauwelijks aanwezig.

Datum van verblijf: augustus 2018
        Z8477TLpeter, Eigenaar van Dos Palmas Country Inn, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 6 september 2018

Beste Ingrid,

ten eerste zijn we geen hostel, we hebben een country Inn,dat betekend ,in ons geval, dat we verschillende kamers hebben,die ruim en sfeervol zijn ingerichte leggen geen 40 minuten van de luchthaven, maar 15 minuten.
        We hebben een botanische tuin,Zoo Ave (opvangverblijf voor zieke dieren) ,Vulkaan Poas en de Waterfall gardens in de buurtje ,ook een lekker dagje aan het zwembad is lekker om even bij te trekken na een vlucht of je reis in Costa Rica,men hoeft zich eigen geen moment te vervelen.
        Het is jammer dat je de sfeer niet heeft kunnen oppakken,sfeer is toch iets wat vaak bij je zelf begint, we hebben vaak hele gezellige avonden, kijk naar andere beoordelingen.
        Wij werken inderdaad met stagiaires van hotelscholen, die zijn zeer bekwaam en vriendelijk en ik ben 24 uur aanwezig en bereikbaar voor onze gasten (ik woon namelijk zelf op het terrein) en ik loop vaak tussen de gasten en stuur de stagiaires constant aan ,maar ben ook heel druk met back office werkzaamheden zoals transfers ,tours auto's regelen, jammer dat je hier een punt van maakt, het is namelijk niet terecht.
        Gelukkig vinden de meeste mensen onze zelf gemaakte pizza's juist lekker (zie ook eerdere beoordelingen), smaken verschillen dus, sorry dat de ene pizza aan de onderkant was aangebrand, het was helaas niet zichtbaar voor mij, maar je heeft die ook niet hoeven te betalen.
        Je schrijft ook dat we te duur zijn ,met als vergelijking beschrijf je als "met andere hotels',dat is een super ruim begrippen zijn namelijk in Costa Rica hotels van $20 tot $3000 per nacht en wij houden al 4 jaar dezelfde lage tarief en ik kan verzekeren dat we hier nauwkeurig onderzoek naar hebben gedaan en we zitten juist heel laag met onze tarieven, je vergeet er ook bij te zetten dat jullie een hele grote familiekamer hadden.
        Het is jammer dat je beleving van onze hotel en service ,niet was zoals je had verwacht en ik hoop dat de rest van de vakantie wel was zoals je je eigen voorgesteld had!

Beoordeeld op 18 augustus 2018 via mobiele applicatie

Wij hebben hier aan het begin (2 nachten) en aan het eind (1 nacht) van onze vakantie geslapen. Rustig gelegen, grote schone kamers (wij hadden de superieur kamer met z’n drieën), lekker zwembad, zeer aardige en attente stagiaire, gezellige ontbijtruimte waar je ook gewoon gedurende de dag lekker kunt zitten (lezen, wat drinken, spelletjes doen etc.) en goed ontbijtje. Fijn contact vooraf via de mail met Peter. Wij hebben via Peter de autohuur (vanaf La Pavona) geboekt en de transfer van San Jose naar Tortuguero met Jungle Tom (een aanrader!). Was allemaal goed geregeld.

Datum van verblijf: augustus 2018
        Z8477TLpeter, Eigenaar van Dos Palmas Country Inn, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 7 september 2018

Hoi Jolanda,

ik ben echt bij dat het jullie zo goed is bevallen bij ons,bedankt voor je mooie woorden en het ga jullie goed en hopelijk tot ziens!!

Beoordeeld op 7 augustus 2018 via mobiele applicatie

We hebben op de heen reis en nu op de terug reis een nacht geslapen. Prima! Leuke eigenaren, lekker zwembad en de kamers zijn schoon en comfortabel. Gratis WiFi en lekker ontbijtje! Mooie start en finish van een heerlijke vakantie.

Datum van verblijf: augustus 2018
        Z8477TLpeter, Eigenaar van Dos Palmas Country Inn, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 8 augustus 2018

super bedankt voor je leuke reactie en het is een mooie stimulans voor de toekomsthoop je dan weer te mogen ontmoeten!!

Beoordeeld op 17 februari 2018 via mobiele applicatie

Net terug van onze vakantie in CR willen we Peter hartelijk danken voor de geweldige ontvangst. Door onze fout bij het boeken kwamen we een dag later aan, dus het dagje relaxen zat er helaas niet in. Maar heerlijk dat Peter ons ‘s avonds laat afhaalde van het vliegveld en ons de volgende ochtend met een lekker ontbijt en de nodige tips op weg heeft geholpen. De via hem geregelde huurauto werd nog voor het afgesproken tijdstip afgeleverd. Na drie geweldige weken konden we de huurauto bij Dos Palmas AirPort weer inleveren. Daar slapen vlak voor vertrek is perfect. Aan het einde van onze vakantie konden we de schone en ruime kamer nog meer op waarde schatten en de taxi naar het vliegveld stond ‘ s morgens om 4.30 uur keurig klaar. Hoe relaxed kan het zijn? Peter, jij weet het pura vida gevoel van Costa Rica prima waar te maken!

Hartelijke groeten,

Peter&suzanne